PDA

View Full Version : Guitar rig



Emocide
19 september 2006, 15:53
hoe zorg je dat je kan werken met dit prog ?
via je geluidskaart? via mijn toneport? via de lineout op me amp naar de toneport ?

(sorry als het in het verkeerde topic staat)

Emocide
19 september 2006, 15:55
sorry van verkeerde plaatsing ;)

FNaRK
19 september 2006, 19:09
heb het sinds gister draaien ...


installeren ... geluidskaart kiezen en gitaar inprikken in je line-in ?
werkt bij mij, alleen heb ik verschrikkelijk last van latency .... daar mot ik nog ff aan werken.

Ik heb mijn gitaar dus rechtstreeks in mijn geluidskaart geprikt, geen idee of er eigenlijk nog een pre-ampje voor moet :satisfie:
nogmaals, het draait net, vanavond verder klooien...alle tips zijn welkom !

Bins
19 september 2006, 20:58
heb het sinds gister draaien ...


installeren ... geluidskaart kiezen en gitaar inprikken in je line-in ?
werkt bij mij, alleen heb ik verschrikkelijk last van latency .... daar mot ik nog ff aan werken.

Ik heb mijn gitaar dus rechtstreeks in mijn geluidskaart geprikt, geen idee of er eigenlijk nog een pre-ampje voor moet :satisfie:
nogmaals, het draait net, vanavond verder klooien...alle tips zijn welkom !

Ik plug mn gitaar in via mn tapco/mackie usb geluidskaart (129,-), geen hinderlijke latency, maar ik heb em nog niet met mn gewone geluidskaart gedraaid, dus ik zou niet weten of dat uitmaakt.
Als ik opneem record ik gewoon een cleane track in mn opname programma, en dan gebruik ik GR als plugin, dan kan je eindeloos tweaken met verschillende sounds en amps. Ik monitor het opname geluid direct uit de geluidskaart, dus geen (merkbare) latency.

Wel een gaaf programma zeg. De amps klinken echt overtuigend imo.

Emocide
20 september 2006, 10:27
ok ik kan erop spelen via mijn toneport (erg vaag allemaal) maar dna krijg ik geluid alleen wat moet ik dan selecteren :O ? ik gebruik cool edit pro2 en als ik dan 1 van de 4 dingen daar select loopt het prog vast en sluit daarna af
heeft iemand een mogelijke oplossing ?

FNaRK
20 september 2006, 12:24
ik gebruik 'm stand-alone ....

dus alleen mijn gitaar de geluidskaart in

Emocide
20 september 2006, 13:44
heb geen geluidskaart waar die gitaarkabel in past :(

FNaRK
20 september 2006, 14:18
http://www.evenstadmusikk.no/Store/images/HSJ2011.jpg.........

Emocide
20 september 2006, 14:35
http://www.evenstadmusikk.no/Store/images/HSJ2011.jpg.........

waar kan je die halen ?

guhlenn
20 september 2006, 14:48
christ. wat dacht je van de electronica boer. ik bedoel, ik snap best dat je zo;n ding even snel download en dan eens wil proberen heo en of het voor jou werkt. Maar een heel klein beetje eigen inzet is toch niet zo heel veel gevraagd?

edit; op een positievere noot; dat dingetje heet jack mini jack converter. maar heeft die toneport wel een mini-jack ingang? en je prikt je gitaar in. de de software is de amp...

STW
20 september 2006, 19:15
ok ik kan erop spelen via mijn toneport (erg vaag allemaal) maar dna krijg ik geluid alleen wat moet ik dan selecteren :O ? ik gebruik cool edit pro2 en als ik dan 1 van de 4 dingen daar select loopt het prog vast en sluit daarna af
heeft iemand een mogelijke oplossing ?

voor zover ik weet werken cool edit en guitar rig niet samen

er zit trouwens een uitgebreide handleiding bij guitar rig

voor de mensen met latency: probeer eens asio4all

een preamp is wel wenselijk, aangezien de preamps van de meeste geluidskaarten niet al te best zijn

guhlenn
21 september 2006, 08:28
iets zegt me dat emo geen handleiding heeft. :)

Bins
21 september 2006, 09:02
iets zegt me dat emo geen handleiding heeft. :)

Jawel hoor, die zit er gewoon bij ;)

armageddon
21 september 2006, 09:27
GuitarRig kan toch gewoon standalone draaien?

taylor
21 september 2006, 11:13
dat kan idd.

ik heb zowel de 1e als 2e versie van guitarrig, in cubase kreeg in die eerste versie ook niet aan de praat als plugin,de 2e versie wel.

ik gebruik hem het meest standalone vooral sommige jazz en cleane settings zijn wel bruikbaar, de overdrive settings vind ik over algemeen niet heel sterk.

guhlenn
21 september 2006, 11:25
Jawel hoor, die zit er gewoon bij ;)

Ik zei dan ook dat emo um niet heeft, niet dat ie er niet bij zou zitten standaard :)

Bins
21 september 2006, 11:53
Ik zei dan ook dat emo um niet heeft, niet dat ie er niet bij zou zitten standaard :)

Dat bedoel ik ook.. Hij zit ook bij de "niet standaard" versie :)

Ic3gl0vE
21 september 2006, 13:12
ok ik kan erop spelen via mijn toneport (erg vaag allemaal) maar dna krijg ik geluid alleen wat moet ik dan selecteren :O ? ik gebruik cool edit pro2 en als ik dan 1 van de 4 dingen daar select loopt het prog vast en sluit daarna af
heeft iemand een mogelijke oplossing ?


cooleditpro ondersteunt toch helemaal geen vst's?

Epic
21 september 2006, 13:23
heb geen geluidskaart waar die gitaarkabel in past :(
Wat heb je wel ? Een toneport ?

een toneport wordt ook als ASIO geluidskaart gezien door GuitarRIG als je de drivers van www.line6.com installeerd.

guhlenn
21 september 2006, 14:00
oh god, er zit een digitale handleiding bij? waarschijnlijk durft emo nu niet meer.... ach ja, emo kids he? ;)

Emocide
21 september 2006, 20:43
WTF EMO ?!
waarom denkt ieder1 dat ?
is niet niet ?
emocide als in genocide ( RING A BELL ) ?!?!?!
IK BEN TEGEN (!!!!!!!!!!!!!) emo's !!!

*ARGGGGG :angry: *

guhlenn
22 september 2006, 08:03
tsss. beetje zielig? blijkbaar lees je dit draadje dus wel. het si wel zo netjes omdan iig OOK inhoudelijk te reageren.

Davidian
22 september 2006, 08:07
tsss. beetje zielig? blijkbaar lees je dit draadje dus wel. het si wel zo netjes omdan iig OOK inhoudelijk te reageren.

Nee jij doet veel voor deze thread....



Anyway probeer ook traction te krijgen die werkt erg prettig met vst's

Bins
22 september 2006, 09:54
Nee jij doet veel voor deze thread....



Anyway probeer ook traction te krijgen die werkt erg prettig met vst's

Tracktion werkt zowizo erg prettig (imo). Heel "makkelijk".

guhlenn
22 september 2006, 11:07
HA Davidian, fijn dat jij bijhoud hoeveel de mensen toevoegen aan de draadjes. guitarrig werkt overigens ook standalone.

Davidian
23 september 2006, 13:49
HA Davidian, fijn dat jij bijhoud hoeveel de mensen toevoegen aan de draadjes. guitarrig werkt overigens ook standalone.

Ja maar het doel is opnemen lijkt me, dus dan is het wel handig om te melden waar guitarrig handig mee werkt.

STW
23 september 2006, 14:14
opnemen gaat prima met alleen guitar rig

je kunt m ook als vst-plugin voor o.a. cubase gebruiken, whatever is clever