PDA

View Full Version : Tapping fun



gertdm
19 september 2006, 13:36
Dit is ook leuk....en leerzaam :)


http://compfused.com/directlink/3697/


En nu allemaal oefenen he vanavond .....

Don Capo
19 september 2006, 13:43
Gaaf man, Justin King/Tommy E. maar dan anders. Mooi filmpje Gert!

Picker
19 september 2006, 19:34
Hmmm... ik ben vast weer de party-pooper...

Knap hoor, maar hij mist soms wel een beetje de groove en... waar is de melodie??? En eerlijk gezegd krijg ik na twee minuten ook wel een beetje de zenuwen...

Ach ja, smaken verschillen, en ik doe het hem niet na hoor.

Maar luister dan eens naar Lewis & Clark, op Tommy's laatste CD. Op http://www.myspace.com/tommyemmanuel1 kun je de hele track horen. Dát is pas muziek, geniale eenvoud...!

gertdm
19 september 2006, 19:49
Ben ik wel met je eens......maar ik noem t dan ook funny tapping vanwege zijn manier van spelen. En dat vind ik er komisch aan....

Juistin king , Preston reed en Don Ross zijn ook gitaristen die veel tappingtechnieken gebruiken en dat koppelen aan mooie melodietjes....
Overigens valt me wel op dat niet alle gitaren geschikt zijn voor tapping technieken. Ik heb sinds kort een Taylor 412CE (ltd, rosewood) en die klinkt lekker maar legt t voor tapping af tegen de Breedlove (beiden Grand concert) . De Breedlove heeft n diepere bas (mede door de constructie van het bovenblad en de diepere kast).
Dat houdt t dan weer leuk, het kunnen kiezen uit enkele geluiden door meerdere gitaren te bezitten. Hoewel ik het plafond nu wel bereikt heb met drie 6string gitaren en een 12string.

Picker
19 september 2006, 20:58
Hee, proficiat met je 412. Is het een 2006 Ltd?

kornelius
19 september 2006, 21:02
ik heb een setje bongos, dat tapt een stuk beter kan ik verklappen

gertdm
19 september 2006, 21:32
Hee, proficiat met je 412. Is het een 2006 Ltd?


Taylor 412 CE Ltd 2005:Massief palissander (Rosewood) ipv Ovangkoll voor de zij- en achterbladen is het belangrijkste verschil met de standaard 412 CE. En de hals en body heeft een witte binding. Het afdekplaatje op de kop is ook van palissander gemaakt. Belangrijkste verschil in geluid met de standaard 412 CE is een wat geprononceerder geluid, meer definitie.
Een echte fingerpick-gitaar.
Ik heb em aangeschaft vanwege het andere geluid ten opzichte van die Breedlove (die bovendien een erg kwetsbare gitaar is met al dat handwerk).
Plus het expression systeem dat weer wat extra's geeft voor de klankkleur.
Nu heb ik echt twee verschillende geluiden in de standaardpitch en voor het lagere werk dan de Zwier (semi bariton). En natuurlijk de Taylor LKSM voor het 12string werk.
Ik zal in de loop van de week wat fotoos linken.

Picker
19 september 2006, 22:31
Ik zal in de loop van de week wat fotoos linken.Me dunkt! Jij weet toch wel dat het op dit forum verboden is een beetje over mooie nieuwe gitaren te praten zonder foto's en geluidsclipjes erbij? http://www.eltjohaselhoff.com/HTMLobj-2091/aniGif.gif

gertdm
20 september 2006, 14:51
op straffe van....haha....ik zal vanavond even zien of ik wat kan doen.

Ben overigens aangenaam verrast bij Kees Dee in Amersfoort.....goed assortiment, goeie service.
Er stonden toch nogal wat Taylors. Ook diverse Anniversary en limited modellen. Plus de rest (en dan bedoel ik Santa Cruz, Martin, Ayers etc etc).
Prettig geregeld..:)

Met die 412CE voel ik me overigens net Doyle 'behind the' Dykes.....:)

Satriani
21 september 2006, 14:20
Mwah, dat zijn echt van die gasten die niet meer een normaal G akkoord kunnen spelen. Het is knap wat die doet maar het klinkt imo nergens naar.

Don Capo
21 september 2006, 14:36
Lekker onderbouwend en nuttige post Satriani.

Tupelo
21 september 2006, 14:42
Al eens eerder voorbij zien komen in off topic.
Het gaat op een gegeven ogenblik vervelen, maar ik vind het toch wel leuk klinken in 1e instantie en doe het hem zelf niet na.

Buzz
21 september 2006, 15:37
In 2e instantie wel?

Tupelo
21 september 2006, 15:42
Lees de & en waar die staat. :)

gertdm
21 september 2006, 17:29
Ach...het is ook meer n soort circus-act he....

Ik bedoel ik ken genoeg gitaristen die goed kunnen tappen....dat dan ook nog koppelen aan een leuke melodie. kortom functioneel gebruik maken van de techniek. Zelf gebruik ik het ook in een aantal nummers.

In dit filmpje is de tapping een soort doel op zich en dan ook nog die gitaar op schoot....vandaar dat ik het gewoon wel komisch vindt.

Hoewel het op zich wel knap blijft met al die nootjes in korte tijd....maar ik verdenk hem ervan dat het t enige is wat hij speelt :)