PDA

View Full Version : Fender Mustang 1971 / 72



zeppo
19 september 2006, 13:31
Mijn oog viel op advertentienummer 23565190 op speurders.
Nu heb ik een dag of twee geleden op Marktplaats of Speurders een advertentie van een Jazzmaster of Mustang gezien, waarbij de adverteerder aangaf dat het een goedkope imitatie met een Fender decal.

Die advertentie kan ik echter niet meer vinden!
Ik vraag mij dan ook af of deze echt is ?

almarvk
19 september 2006, 14:15
Als hij zegt dat het een imitatie is dan issie toch nep??

zeppo
19 september 2006, 14:21
De oorspronkelijke ad maakte daar wel melding van, maar deze ad niet.

bass blom
19 september 2006, 17:08
die op marktplaats was duidelijk een andere.
een bod van 850 staat er op..
wat een mongool die dat doet :D

jan jansen
19 september 2006, 19:16
die op marktplaats was duidelijk een andere.
een bod van 850 staat er op..
wat een mongool die dat doet :D


mischien de eigenaar zelf wel.om de prijs op te drijven....

JJ

niekb
19 september 2006, 19:42
t lijkt wel alsof de body schuin afloopt onder de controls

kan ook optisch bedrog zijn...

ccc
19 september 2006, 20:27
die op marktplaats was duidelijk een andere.
een bod van 850 staat er op..
wat een mongool die dat doet :D

Wat is de "going price" dan voor en '70's mustang ?

bass blom
19 september 2006, 20:32
tja.. wat is het waard? ze proberen mee te liften met de andere gekte?
ik wil m voor 300 nog niet hebben
speelgoed, wannabee fender :D

Tupelo
19 september 2006, 20:41
Mustangs vind ik geweldige gitaren.
Ik zou er dolgraag eens een willen hebben.
En 850 euro voor een USA '70's Mustang, wanneer de gitaar in goede staat was zou ik bereid zijn het ervoor te betalen.

niekb
19 september 2006, 21:01
Persoonlijk vind ik 850,- voor een mustang te veel. Volgens mij is een prijs rond de 700,- gangbaarbaarder toch? Ook dat vind ik voor een dergelijke gitaar al prijzig, De bespeelbaarheid en t geluid laat veel te wensen over...maar goed daar is wel wat aan te doen.

Samder
19 september 2006, 21:19
Denk goed na voordat je een mustang koopt, echt waar.. Ik heb er ook 1, het is een leuke gitaar, dat zeker. Maar op podium is het een ramp.. Je slaat steeds tegen die switches bij het aanslaan van je snaren, hierdoor ga je ze echt proberen te ontwijken.. En als je onder een nummer even snel van brugpickup naar halspickup wilt switchen, sta je eerst 10 seconden die switches heen en weer te schuiven..

Ook het geluid is matig, als je kijkt naar een strat of een tele, klinkt dat toch veel beter,sterker,strakker,krachtiger etc.

De standaart mustang bridge die erop zit gaat na een tijdje trillen door die veertjes waar speling in komt. Ook de tremolo is niet te gebruiken..

Toch vind ik het een onwijs coole gitaar:) Alleen wat minder praktisch

sander

niekb
19 september 2006, 21:52
agree, heb er eentje nagbouwd. Maar dan wel met fatsoendelijke elementen. Hot Rail in brugpositie.

Wat betreft het aanslaan, das persoonlijk denk ik, ken ook mensen die de switch op een les paul afzagen om dezelfde reden. Ik heb er geen last van.

De switches zij on-off-on, schakelen gaat niet zo snel idd
Ik heb mn hotrail gesplitst, op de schakelaar is dat enkelspoel-uit-dubbelspoel. het andere element is uit fase-uit-normaal..
De tremelo is idd ruk, en de brug is ook niet geweldig, zit wat los om mee te bewegen met de trem. Ik zit er aan te denken om de trem vast te zetten.. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat ga aanpakken. Ik heb de hals iets in een hoek gezet zodat ik m lekker laag kan afstellen.
Qua looks vind ik m helemaal geweldig en dat allemaal voor een gibson liefhebber..

Al met al is t origineel een leuk gitaartje maar om er echt lekker mee te spelen zijn upgrades wel noodzakelijk.

Luke-wannabe
20 september 2006, 00:11
Mustangs vind ik geweldige gitaren.
Ik zou er dolgraag eens een willen hebben.
En 850 euro voor een USA '70's Mustang, wanneer de gitaar in goede staat was zou ik bereid zijn het ervoor te betalen.
Hell no... T gaat om een een of andere kutkopie...

Samder
20 september 2006, 07:35
Ik was ook van plan de tremolo vast te zetten, lukte niet goed. Toen heb ik t gevraagd aan Peer Dellen maar volgens hem was dit niet mogelijk :(...

Debaser
20 september 2006, 08:01
ik was eens pij purple guitars in Scheveningen en daar hinh een mustang voor
ik dacht 1100 of 1400 euro.

fentemple
20 september 2006, 17:21
Heb welleswaar geen mustang maar wel een musicmaster http://i86.photobucket.com/albums/k113/fentemple/master.jpg best wennen zo'n shortscale.
Weinig sustain en de originele stemmechanieken zijn echt waardeloos. Maar wel lekker licht en goed bespeelbaar.

Ritch
20 september 2006, 17:49
Heb welleswaar geen mustang maar wel een musicmaster http://i86.photobucket.com/albums/k113/fentemple/master.jpg best wennen zo'n shortscale.
Weinig sustain en de originele stemmechanieken zijn echt waardeloos. Maar wel lekker licht en goed bespeelbaar.

Die humbucker is niet origineel; in die Musicmasters zaten alleen maar de neck-singlecoil. Dat ze niet zo goed zijn is niet zo verwonderlijk; ze werden gemaakt van het afvalhout van andere gitaren. Body's van Mustangs en Electric XII's, ook de slagplaat en het plaatje waar de volume en toneknoppen op zitten kwamen van de Mustangs en verwante gitaren.

Aimé
20 september 2006, 19:31
De tremelo is idd ruk, en de brug is ook niet geweldig, zit wat los om mee te bewegen met de trem. Ik zit er aan te denken om de trem vast te zetten.. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat ga aanpakken. Ik heb de hals iets in een hoek gezet zodat ik m lekker laag kan afstellen.


www.jag-stang.com staat een beschrijving van hoe jeje brug kan vastzetten :)

Als je geen zin hebt om te zoeken, heel simpel: haal je brug eraf, verwijder de veren en de 2 "polen" die in je brug gaan, vervang die 2 "polen" door 2 vijzen van dezelfde dikte, draai de vijzen erin, gebruik bouten om de boel stevig vast te zetten, vwalla :)

Ben mss nog van plan om toch nog maar een mustang te kopen...al die nadelen neem ik er graag bij, die shortscales voelen gewoon zo geweldig...

Luke-wannabe
21 september 2006, 00:39
Die humbucker is niet origineel; in die Musicmasters zaten alleen maar de neck-singlecoil. Dat ze niet zo goed zijn is niet zo verwonderlijk; ze werden gemaakt van het afvalhout van andere gitaren. Body's van Mustangs en Electric XII's, ook de slagplaat en het plaatje waar de volume en toneknoppen op zitten kwamen van de Mustangs en verwante gitaren.
No shit... Waarschijnlijk heeft ie 'm er zelf in gezet...

niekb
21 september 2006, 09:51
[QUOTE=Aimé]www.jag-stang.com (http://www.jag-stang.com/) staat een beschrijving van hoe jeje brug kan vastzetten :)

Als je geen zin hebt om te zoeken, heel simpel: haal je brug eraf, verwijder de veren en de 2 "polen" die in je brug gaan, vervang die 2 "polen" door 2 vijzen van dezelfde dikte, draai de vijzen erin, gebruik bouten om de boel stevig vast te zetten, vwalla :) QUOTE]

haha zo is het idd heel makkelijk,

Leuke muziekjes op jullie myspace! lekker relax!

vulvasonic
3 december 2006, 22:58
http://i86.photobucket.com/albums/k113/fentemple/master.jpg


Die humbucker is niet origineel; in die Musicmasters zaten alleen maar de neck-singlecoil. Dat ze niet zo goed zijn is niet zo verwonderlijk; ze werden gemaakt van het afvalhout van andere gitaren. Body's van Mustangs en Electric XII's, ook de slagplaat en het plaatje waar de volume en toneknoppen op zitten kwamen van de Mustangs en verwante gitaren.

Geloof me, FENTEMPLE weet dat die humbucker niet origineel is. Die heeft ie er zelf nota bene ingezet!
Die sticker is ook niet origineel. :D

En voor wat betreft je afvalhout-verhaal, klopt ook niet. Dat was bij andere modellen wel het geval, niet bij de Music Master (voorheen Musicmaster).



@FENTEMPLE; is dit trouwens een shortscale of een SHOOOOOORTscale model (24", of 22,5")?

frekie
4 december 2006, 14:53
Mijn broer heeft een pre CBS Fender Mustang, zo'n mooi vergeelde witte met schildpad slagplaat. Hij speelt er nooit op maar zal hem nooit verkopen of uitlenen. Van je familie moet je het maar hebben :sneaky:

Aimé
4 december 2006, 15:09
Ik was ook van plan de tremolo vast te zetten, lukte niet goed. Toen heb ik t gevraagd aan Peer Dellen maar volgens hem was dit niet mogelijk :(...

Gewoon 2 vijzen vinden die even dik zijn als die 2 "polen" die je tremelo omhoog houden

vulvasonic
4 december 2006, 15:41
Mijn broer heeft een pre CBS Fender Mustang, zo'n mooi vergeelde witte met schildpad slagplaat. Hij speelt er nooit op maar zal hem nooit verkopen of uitlenen. Van je familie moet je het maar hebben :sneaky:

DE PLOERT!!!!! :angry:

up-guitarman
4 december 2006, 17:02
Ik heb nog nooit op een mustang gespeeld ...
Wel op een Musis master, maar wat een kreng dude, speelt slecht, klinkt slecht, etc.
Jammer want ze zien er op zich wel heel vet uit !!!