PDA

View Full Version : WELK effect pendaal zou je doen als je in een punk band speelt



RED DEVIL
19 september 2006, 12:51
heej ..

ik zoek een cool effecten pendaal van DIGITECH maar weet niet welke.
ik speel in een punk band en hij moet een beetje als BAD RELIGION style of the offspring style klinken.
zou het graag willen hoen.

denk zelf aan de grunge pendaal ofzo :gitarist:
ik heb nu de digitech ± hot head.

groetjes RED DEVIL

DREAMMACHINE
19 september 2006, 13:03
PEDAAL!!!!...

en waarom alleen digitech?

Dweezman
19 september 2006, 13:50
of zou het toch pendaal zijn, ik zie het steeds vaker...

sickpunk
19 september 2006, 14:07
pedaal!

denk ik :P
pendaal staat zo stom...

en inderdaad apart dat het digitech moet zijn...
maar goed je zoekt dus gewoon een distortion... zou zeggen ga langs een muziek winkel en trek alle distortion pedaaltjes uit de kast

Bl44t44p
19 september 2006, 14:49
Pedaal. Het is wat je met je voet bedient en komt van het Latijn, pedes = voet :)

Fuhgawz
19 september 2006, 14:59
Kun je uit die Hot Head niet het geluid halen dat je zoekt? Wat mist eraan dan?
En waarom enkel Digitech? Er is ook nog Boss, Ibanez, MXR, Electro-Harmonix, Danelectro, Behringer, etc. etc. etc.
Voor die stijl denk ik aan een Proco Rat 2 of een Boss DS-2. Als het toch ECHT Digitech moet zijn kun je naar de Hot Rod kijken uit de X-series.

reitse
19 september 2006, 16:03
ik zal gewoon een versterker kopen die een mooie strakke distortion heeft
simpel blijven!

robert-gitarist
19 september 2006, 16:03
gewoon een goeie amp kopen met daarin een goeie scheur..klinkt altijd het mooist vind ik.En dan zou ik voor punk/rock een Marshall JCM900 of 800 nemen in combi met een SG of Les Paul..
Hot head heb ik ook gehad..goed pedaal,veel gain en bass erin

robert-gitarist
19 september 2006, 16:04
ik zal gewoon een vette/strakke versterker kopen die een goeie distortion heeft
simpel blijven!

Haha je was me net een mili seconde voor:D

Pun
19 september 2006, 22:11
Ja, inderdaad, zoals de andere al zeggen, waarom digitech?
Waarschijnlijk als je die koopt sla je je eigen over een jaar voor je kop dat je geen goed pedaal hebt gekocht :p

Gewoon naar de winkel gaan en verschillende pedalen uitproberen.

FruscianteFan
20 september 2006, 07:37
Pedaal. Het is wat je met je voet bedient en komt van het Latijn, pedes = voet :)
En dat komt weer van het Griekse 'podos' (jaja.. Griekse alfabet is een beetje lastig hier)

sell
20 september 2006, 08:44
Ik heb jarenlang in een punkband gespeeld, veel opgenomen en live gespeeld. Het beste voor een punk band is idd een goede versterker en een goede gitaar met veel sustain.

Ik gebruikte een marshall dsl 2000 60 watt met een gibson explorer. verder niets. Het voordeel van de gibson is dat hij veel output heeft. Ik heb ook een tijdje op een gison sg gespeeld maar das toch minder vind ik.

Ga niet kloten met scheurpedaaltjes, er is niets beter dan de warme klank van een goede buizeversterker.

Tis nogal een uitgave maar ook ik heb mij lesgeld moeten betalen omdat ik dacht dat het allemaal goedkoop kon. Helaas........ voor een goed geluid moet betald worden :) Op marktplaats koop je een redelijke marshall buizencombo voor 500 euro en ik denk dat je voor nog eens 500 euro ook nog wel een goede gitaar kan kopen.

Begin daarmee en kijk daarna nog eens of je wat mist.

groeten,
marcel

Fuhgawz
20 september 2006, 16:16
Ik wil niet zeggen dat het slecht advies is of zo, maar gezien het feit dat de topicstarter specifiek vraagt naar pedaaltjes in het effectenforum en zijn schrijftaal doet lijken dat hij redelijk jong is lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij een buizenversterker plus nieuwe gitaar kan betalen.

dirty-harry
20 september 2006, 16:59
Een super distortion of een metal zone.

OJJVZ
15 januari 2007, 17:51
Ja, inderdaad, zoals de andere al zeggen, waarom digitech?
Waarschijnlijk als je die koopt sla je je eigen over een jaar voor je kop dat je geen goed pedaal hebt gekocht :p

Gewoon naar de winkel gaan en verschillende pedalen uitproberen.

WHAAAAT?

:P ik vind die hothead gaaf, veel gaver, naar mijn mening, dan de boss pedalen. Maarjah, mijn mening wijkt wl vaker af :D

robert-gitarist
15 januari 2007, 18:22
Ik heb de Hot Head gehad.Ach opzich klinkt ie niet naar.Veel laag heeft dat ding alleen vond de gain iets minder mooi.Ik heb hem dan ook weg gedaan.Wtf,die Hot Head kost nieuw 45 euro ofzo maar tweedehands krijg je er echt geen drol voor terug(25 euro).Damn zeg,ik koop nooit meer zomaar een pedaal van Digitech.Maar goed dat ter zijde :D

henkr
15 januari 2007, 18:25
ZVex Machine.

the feable
15 januari 2007, 20:01
Rat II
HK Tube Factor
Boss DS1

Nocki
15 januari 2007, 22:02
Punk? ik zou voor de metalzone gaan (boss mt-2) past goed bij punk! en je wordt door iedereen genegeerd en raar gevonden. dat past ook bij punk...

AART
15 januari 2007, 22:25
Nee joh, een Boss Bv2 is veel beter.
Die gilt echt als de ziekte als je daar inplugt.
Nocki heeft er een te koop. Volgens mij is ie gratis, weet alleen niet of ie ook verstuurd kan worden. Moet je nocki even vragen.

Nocki
15 januari 2007, 22:28
hij is al verstuurd naar je via luchtpost! hoefde zelfs je adres niet te weten...

zal wel een kraakpand zijn als je punk bent :)

of is het tegenwoordig punk om bij je rijke ouders te wonen? tegenwoordig geloof ik wel he :)

drap
15 januari 2007, 22:30
Als het dan toch een Digitech moet zijn, neem dan een DF-7. Zeven distortions/overdrives voor de prijs van één. Wat wil je nog meer. En het is een gewoon formaat trappedaal, ook niet onbelangrijk. Ik vind het persoonlijk één van de beste pedalen qua prijs/kwaliteit verhouding van de laatste jaren.

JorikDekkers
16 januari 2007, 09:43
degene die t woord peNdaal heeft verzonnen lacht zich nu ook helemaal dood trouwens...
Met een pedaaltje is niks mis, maar dan moet je wel veel testen want er is écht veel op de markt. Ideaal is een goede versterker maar die zijn gelijk een stuk duurder.