PDA

View Full Version : Nylon snaren op western gitaar?



razzie
19 september 2006, 12:19
Ik heb gister voor het eerst nylon snaren gehaald. Speel nu een kort tijdje gitaar maar heb altijd op stalen snaren gespeeld. Ik wilde nylon snaren uitproberen op mijn western gitaar en heb de onderste 3 snaren vervangen door nylon snaren( G B e). Echter toen ik vanmorgen mijn gitaar oppakte was die zo vals als ik weet niet wat. Weer heb ik hem getuned, een kleine 2 uur terug maar hij is nu al vals.. Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb ergens gelezen dat je geen nylon snaren op een western moet zetten omdat de hals dan wordt krom getrokken. Is dat zo? Of ligt het ergens anders aan.
Alvast bedankt!

Don Capo
19 september 2006, 13:23
Nylon snare op een Western kan geen kwaad, het omgekeerde wel. Maar het ontstemmen van nylon snaren is helemaal niet raar hoor, je bent de eerste paar dagen alleen maar bezig met het stemmen van je snaren, heel normaal. Mocht je nou heel ongeduldig zijn dan kan je nadat je de snaar op spanning hebt gedraaid de snaar in het midden vastpakken (boven de 12e fret) en flink optrekken, pas op dat ie niet knapt, dat speelt nog beroerder. Hierna nog even stemmen en dan zou die het een tijdje moeten uithouden zonder te stemmen. Helaas zal je de volgende dag gewoon weer even moeten stemmen.

Ik stem btw altijd, elke keer als ik de gitaar vastpak. Dus wen er maar vast aan
:D

razzie
19 september 2006, 22:45
Cool dank je! Meer stemmen kan geen kwaad. Leer ik een keer luisteren :D! :hippie: