vester86
19 september 2006, 01:09
Vraag:
ik heb:
FX:
Boss delay
boss chorus
boss EQ
---
PRE:
Marshall distortion
amp-schakeldoos (2 knops)
ik wil hiervoor een pedalboard gaan bouwen, maar zoals de topictitel al doet vermoeden zit ik te twijfelen tussen 1 groot board of 2 kleinere
voordeel groot board:
kabelbundel goed geordend
stroomtoevoer in 1 x geregeld voor alle pedalen.
nadeel groot board:
niet makkelijk in vervoer (past niet lekker in een rugzak)
gewicht (al zal dat bij deze wel meevallen, zoveel komt er toch niet op te staan)
Groundloops (daarover verderop meer)
Voordeel kleine bordjes:
hoef maar 1 van de 2 mee te nemen naar basgitaarband (FXboard)
Kan ze met de achterkanten tegen elkaar zettend nog net in mn tas proppen denk ik.
Nadeel kleine bordjes:
stroom moet van het ene bord naar het andere, óf 2 losse adapters (pre en post).bij beide meer kabels in ieder geval
Nu zit ik er over te denken om het bord of de bordjes te maken van traanplaat. traanplaat = ijzer, ik wil de pedalen vastzetten met schroeven, dus zal er (ook) via het bordje zelf een aarde zijn. gaat dit problemen opleveren in de vorm van aardlussen? ik heb 1 aarde van de Returnkabel al onderbroken, deze heft nu de eventuele brom op.
als ik alles op 1 bord maak voorzie ik sowieso problemen.
Wat is wijsheid? ik neig naar 2 bordjes
Met vriendelijke groet,
Joris
ik heb:
FX:
Boss delay
boss chorus
boss EQ
---
PRE:
Marshall distortion
amp-schakeldoos (2 knops)
ik wil hiervoor een pedalboard gaan bouwen, maar zoals de topictitel al doet vermoeden zit ik te twijfelen tussen 1 groot board of 2 kleinere
voordeel groot board:
kabelbundel goed geordend
stroomtoevoer in 1 x geregeld voor alle pedalen.
nadeel groot board:
niet makkelijk in vervoer (past niet lekker in een rugzak)
gewicht (al zal dat bij deze wel meevallen, zoveel komt er toch niet op te staan)
Groundloops (daarover verderop meer)
Voordeel kleine bordjes:
hoef maar 1 van de 2 mee te nemen naar basgitaarband (FXboard)
Kan ze met de achterkanten tegen elkaar zettend nog net in mn tas proppen denk ik.
Nadeel kleine bordjes:
stroom moet van het ene bord naar het andere, óf 2 losse adapters (pre en post).bij beide meer kabels in ieder geval
Nu zit ik er over te denken om het bord of de bordjes te maken van traanplaat. traanplaat = ijzer, ik wil de pedalen vastzetten met schroeven, dus zal er (ook) via het bordje zelf een aarde zijn. gaat dit problemen opleveren in de vorm van aardlussen? ik heb 1 aarde van de Returnkabel al onderbroken, deze heft nu de eventuele brom op.
als ik alles op 1 bord maak voorzie ik sowieso problemen.
Wat is wijsheid? ik neig naar 2 bordjes
Met vriendelijke groet,
Joris