PDA

View Full Version : 1 groot pedalboard of 2 losse kleine



vester86
19 september 2006, 00:09
Vraag:
ik heb:
FX:
Boss delay
boss chorus
boss EQ
---
PRE:
Marshall distortion
amp-schakeldoos (2 knops)

ik wil hiervoor een pedalboard gaan bouwen, maar zoals de topictitel al doet vermoeden zit ik te twijfelen tussen 1 groot board of 2 kleinere

voordeel groot board:
kabelbundel goed geordend
stroomtoevoer in 1 x geregeld voor alle pedalen.

nadeel groot board:
niet makkelijk in vervoer (past niet lekker in een rugzak)
gewicht (al zal dat bij deze wel meevallen, zoveel komt er toch niet op te staan)
Groundloops (daarover verderop meer)

Voordeel kleine bordjes:
hoef maar 1 van de 2 mee te nemen naar basgitaarband (FXboard)
Kan ze met de achterkanten tegen elkaar zettend nog net in mn tas proppen denk ik.

Nadeel kleine bordjes:
stroom moet van het ene bord naar het andere, óf 2 losse adapters (pre en post).bij beide meer kabels in ieder geval

Nu zit ik er over te denken om het bord of de bordjes te maken van traanplaat. traanplaat = ijzer, ik wil de pedalen vastzetten met schroeven, dus zal er (ook) via het bordje zelf een aarde zijn. gaat dit problemen opleveren in de vorm van aardlussen? ik heb 1 aarde van de Returnkabel al onderbroken, deze heft nu de eventuele brom op.
als ik alles op 1 bord maak voorzie ik sowieso problemen.

Wat is wijsheid? ik neig naar 2 bordjes

Met vriendelijke groet,
Joris

B_2_the_a
19 september 2006, 00:21
zo groot zou 1 bord toch niet zijn?

Hector_Tsolodimos
19 september 2006, 07:30
zo groot zou 1 bord toch niet zijn?
idd.. eem groot pedalboard is denk ik toch wel een stuk groter, daar passem zeker 15 pedalen in..

B_2_the_a
19 september 2006, 08:13
koop een showmaster 24 case ofzo

die van skabouter die is groot

maar ongeveer het formaat voor 6 boss pedaaltjes is niks

nielsduursma
19 september 2006, 09:46
ik heb 2 kleinere boards, ik heb dan ook een paar flinke pedalen ertussen zitten (EHX worm, en danelectro spring king). bevalt me prima!

paulusdeBKB
20 september 2006, 00:13
Het mooie van 2 pedalboards is dat je de derde poot van een microfoonstandaard mooi in het midden kunt zetten. Maar je FX zijn zo beperkt dat het nauwelijks de moeite is, denk ik.

Damage Inc.
20 september 2006, 00:46
Hej Joris,

zie ik het nou fout of gaat het om 3 boss pedaaltjes, 1 Marshall distortion en 1 amp-switch dus, dus 5 pedalen?
Dan is 1 board toch wel het handigste?
Ja, als je problemen verhelpt door 2 aparte te nemen kun je dat ook doen, over die groundloops enzo weet ik eigenlijk niks.
Maar als je die soort problem écht niet wil..... behalve als er een andere oplossing voor is dan 2 aparte boards te nemen.

Ik zelf ben dan op weg naar een stuk of 10 pedalen :S , misschien iets minder als ik er wat van kwijt kan.
Maar nog ga ik alles op één bepaalde board zetten, die dan wel iets van een meter lang zou worden...
Gewoon omdat ik niet eens weet van het bestaan van bepaalde groundloop problemen : P .

GreetingZ
- Damage Inc.

vester86
20 september 2006, 09:47
t is vooral dat ik de effecten iedere week mee ga slepen (naar band) en dat ik 1 bord met 3 FX pedalen dan mooi in een schooltas kan doen, met dist + switch erbij past dat gewoonweg niet, dat is op dit moment mn voornaamste punt

robert-gitarist
20 september 2006, 12:15
Gewoon een klein bord nemen/maken en een verdieping erin bouwen ;) Onder de verdieping stroomvoorziening en daar boven heb je plaats voor pedalen.

Damage Inc.
20 september 2006, 19:40
Gewoon een klein bord nemen/maken en een verdieping erin bouwen ;) Onder de verdieping stroomvoorziening en daar boven heb je plaats voor pedalen.

uhu, doe ik ook ^_^ .

B_2_the_a
20 september 2006, 20:02
het gaat om het gewicht

niet om het formaat

floyd
20 september 2006, 20:33
http://thumb13.webshots.net/t/60/60/4/80/36/2903480360091503393PhHbjd_th.jpg (http://community.webshots.com/photo/2903480360091503393PhHbjd)

Dit is ook een optie. Ik heb mijn bordje zo gemaakt met de voeding erin.
Het geheel is ook niet groot 45 bij 26 , en ik heb er 6 pedalen op.

B_2_the_a
20 september 2006, 21:36
ziet er strak uit :D

eigenlijk 7 pedalen in formaten :P