PDA

View Full Version : reverb pedaal of de reverb van de versterker



sell
19 september 2006, 00:29
Hoi,

Ik heb een marshall dsl 2000 60 watt top. Daarin zit een aardige reverb. Ik kreeg laatst een tip om een reverb pedaal te kopen omdat die beter zouden klinken als die in de versterker.

Was benieuwd naar jullie menig.

greetz
marcel

shamehair
19 september 2006, 18:32
reverb van de versterker, geen twijfel mogelijk!

of je moest een fender reverb tank vinden, maar dat kost weeral veel

BeeJee
19 september 2006, 19:10
Of je koopt bijv. een (goedkope) lexicon mpx 100/110 en hangt die in de loop. Heb je naast een prima reverb meteen nog wat andere effectjes erbij.

stumpy
19 september 2006, 19:11
T-rex Roommate, dat is alles wat je nodig hebt op reverb gebied. Een van de weinige reverbs die echt wat toevoegt.

cosmos
19 september 2006, 22:13
T-rex Roommate, dat is alles wat je nodig hebt op reverb gebied. Een van de weinige reverbs die echt wat toevoegt.

+1. Ik heb hem nu een paar weken, maar zet hem nooit meer uit. Echt een te gek ding!

dacrow
20 september 2006, 00:31
T-rex Roommate, dat is alles wat je nodig hebt op reverb gebied. Een van de weinige reverbs die echt wat toevoegt.

Inderdaad !! Beste reverb pedaal op de Markt!

brunodb
20 september 2006, 02:56
de marshall reflector! even goed als de reverb die op veel versterkers zit naar mijn smaak en veel beter te tweaker. een reverb op de meeste versterkers is niet te tweaken. het enige wat in te stellen valt is meer of minder reverb.

als je iemand bent zoals mij die op het ene geluid graag een room reverb heeft en op het andere moment graan een hall reverb en dan weer een spring reverb, ga dan voor het pedaal. ben je daarentegen volledig tevreden met de reverb die op een bepaalde versterker zit en heb je dan niet meer de behoefte om te tweaken, kies dan voor de ingebouwde reverb.

maar de marshall reflector rules, honderd keer beter dan een boss rv-5

cosmos
20 september 2006, 10:47
maar de marshall reflector rules, honderd keer beter dan een boss rv-5


Kun je nagaan hoe goed de T-Rex Room-Mate dan wel niet is, die is nog beter! :)

brunodb
20 september 2006, 11:06
die vind ik way overpriced! ik ben volledig tevreden met mn marshall aan de helft van de prijs. maar ongetwijfeld een goed pedaal die t-rex

dacrow
20 september 2006, 19:16
Kun je nagaan hoe goed de T-Rex Room-Mate dan wel niet is, die is nog beter! :)


Volledig mee eens :):)