PDA

View Full Version : losse adapters of de voodoo lab



sell
18 september 2006, 21:38
Hoi,

Ik ben bezig met mijn board maar ik was van plan om voor elk pedaal gewoon adapters te gebruiken. Is dit nadelig voor het geluid want de meesten gebruiken toch een voodoo lab?? Maw is ruimte de enige reden om zo'n voodoo lab te kopen of zijn er meer voordelen?

alvast bedankt

marcel

dacrow
18 september 2006, 22:39
Welk merk maakt niet uit, zorg gewoon dat je een gestabiliseerde voeding hebt!
Anders ---> gebrom....
Nu ik heb ooit een voeding gekocht(Musicstore)voor een redelijk bedrag die gestabiliseerd is en 1A levert.
Een MT-2 van Boss 'trekt' slechts 25 mA dus je kunt er met behulp van een daisy chain een heel deel pedaaltjes ophangen...

vinni
18 september 2006, 22:43
Je hebt de Pedalpower II de II+ en de AC.....
Dus maak wel een goede keuze.

Maar voor elk apparaat een aparte adapter????....over hoeveel effecten hebben we het...welke voeding hebben ze nodig en hoeveel (mA)?

Naast de pedalpower heb je ook van Nederlandse bodem een uitstekende gestabiliseerde voeding....de Burkey....

Vinni

sell
18 september 2006, 22:54
het zijn over het algemeen gewoon 9 volts pedalen, dus ik dacht genoeg te hebben aan 4 ibanez adapters a 17 euro stuk. De gedachte is dat ik

a ruimte genoeg heb
b bij een defect aan stroomvoorziening is een adapter vrij simpel te vervangen.
c ik dan zeker weet dat de voeding geen oorzaak van eventueel brommen is.

ik was dus benieuwd of het bebruik van een aantal adapters naast elkaar voor een brom kan zorgen.

bluegate
18 september 2006, 23:48
Ik gebruik zelf de 1-spot, prima dingen.

Heb er twee onder mijn board liggen en die voeden op de Diamond Memory
Lane na alle andere pedalen.
Geen problemen en indien er één stuk gaat kan ik de andere gebruiken omdat
ik niet boven de 1700mA zit.

sell
19 september 2006, 08:15
ok maar ik was benieuwd of meerdere adapters naast elkaar voor problemen kan zorgen

Wicked Willy
19 september 2006, 11:02
Op mijn pedalboard maak ik (helaas) nog steeds gebruik van verschillende voedingen. Simpelweg omdat ik geen voeding kan vinden die al mijn pedalen kan voeden. Als je alleen Boss pedaaltjes hebt....tsja dan is het makkelijk. Maar ik heb 6 pedalen die geen van allen hetzelfde gevoed kunnen worden....niet zo handig dus.

Of weet er iemand of je een Line6 MM4 en DL4, een EVH Phase 90 een Vox Wah, een Boston Distortion en een Boss GT3 met 1 voeding (en welke dan?) kan voeden?

De GT 3 gaat binnenkort trouwens verdwijnen....want ik gebruik hem nauwelijks meer. In plaats daarvan komt er nog een Ernie Ball Volumepedaal, een tunerpedal (boss denk ik) en een analoog gitaarsynth pedaal bij.

DREAMMACHINE
19 september 2006, 12:13
pp2 heeft gewoon 2x een aparte voedinguitgang die je kan schakelen voor die line6 stompboxen, de phase90 is gewoon 9v toch?....dan de vox, ook gewoon 9v ( mocht hij geen adapteringang hebben, dan gewoon die speciale stekker voor de batteryclip gebruiken)....boston distortion is ook gewoon 9v, en dan heb je nog de 230V uitgang waar je met een speciaal verloopje je voeding voor de gt3 in kan hangen....maar aangezien die misschien weggaat is dat overbodig....en dan hou je nog 3 9v. uitgangen over die je eventueel kan matchen als 18v uitgang, mogelijheden te over dacht ik zo!

Wicked Willy
19 september 2006, 13:12
Mmmm is dus toch het overwegen waard. PP2....ik zal er eens naar op zoek gaan.

Thnx!!!

Mike McCready
19 september 2006, 19:50
Kan je aan de Line6 uitgangen ook "normale" pedalen hangen? En als je de sag-uitgangen op 9V zet, klinken ze dan preecies zoals uitgang 1 t/m 4?

Zijn er trouwens nog meer voedingen met geïsoleerde outputs?
Voorzover ik weet zijn er de Voodoo Lab Pedal Power, Burkey Flatliner ,VHT Valvuator, Cioks Schizophrenic (wil maar niet van de grond komen)... nog meer?

the feable
19 september 2006, 20:05
Ik zou gaan voor de PP2+ . Ik heb hem zelf ook. Het is zeker niet de goedkoopste oplossing, maar je hebt wel geen brom, genoeg stroom, en alles netjes geregeld. Erg betrouwbaar! En dat vind ik belangrijk zeker op mijn pedalboard.

Wicked Willy
19 september 2006, 21:08
Zitten er standaard bij de PP ook allerlei verloopjes, kan daar niks over vinden op het net.....

DREAMMACHINE
19 september 2006, 21:44
ja, 2x voor line6 en eentje met een batteryclip....een split cable voor 18v. of een verloopje voor een 230v stekker niet, maar die zijn 40 cent bij de electronicaboer ofzo....

Mike McCready
19 september 2006, 21:46
Zitten er standaard bij de PP ook allerlei verloopjes, kan daar niks over vinden op het net.....
In de manual staat het: http://www.voodoolab.com/manuals/pp2plus_manual.pdf


Your Voodoo Lab Pedal Power box should contain the following:
Pedal Power 2 Plus system unit
Warranty card
AC power cord
DC Power cables:
5.5x2.1mm barrel connectors (6)
5.5x2.5mm “red” barrel (2)
3.5mm mini plug (1)
9V battery snap (1)

De red barrel cables zijn voor Line6 pedalen.
Kabels met omgekeerde polariteit, of een kabel om twee outputs met elkaar te verbinden (voor 18V pedalen) zijn verkrijgbaar maar niet inbegrepen.

Mike McCready
19 september 2006, 21:47
Heeft er iemand trouwens een Amerikaanse versie (110V) in gebruik? Zo ja, werkt dat gewoon met een trafo ertussen? Hoe duur zijn die trafo's?
Het prijsverschil is vrij groot namelijk tussen de PP2 in Europa en de VS.

bluegate
19 september 2006, 22:08
ok maar ik was benieuwd of meerdere adapters naast elkaar voor problemen kan zorgen

Nee, in principe niet.

http://www.bluegate.nl/Images/TT6.JPG

ponq
20 september 2006, 14:47
Ik ben me ook aan het orienteren op een goede oplossing. Wellicht hebben jullie nog wat tips. Mijn setup qua fx op dit moment (wisselt nogal...):

=9V=
-Boss OC2 Octaver
-RMC1 Wah
-Boss DD20 Delay
-Korg DT10 Tuner

=9V Neg tip (of juist andersom...) iig anders dan bovenstaande pedalen=
-LemonFuzz
-MXR Microamp (heeft ook nog ander stekkertje nodig, heb ik dus verloopstekkertje voor nodig)

=15v=
-Radial Tonebone Trimode

=24v=
-EHX PolyChorus

=stekkers=
(Deze kunnen dus niet met een adapter gevoed worden)
-TC Electronic Chorus/Flanger/Pitchshifter
-Carl Martin Compressor/Limiter

=in de maak/reparatie=
-EHX SmallStone uit Feb 1976, wss 9v
-Eigen Fuzzding, 9v neg tip.

Een antiegelijk geklooi met stekkers en adapters op dit moment (zie laatste pic in http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79855. Standaard voedingen heb ik nog niet gezien die dit alles zouden kunnen opvangen. Zelfbouw heb ik overwogen, maar ik ben een beetje huiverig om dat te doen (eerst die fuzz maar es maken). Jullie nog ideeen/opties? Het moet flexibel zijn, omdat ik praktische elke maand wel een pedaal wissel/ruil/bouw/aanschaf.

Mike McCready
20 september 2006, 17:25
Ik ben me ook aan het orienteren op een goede oplossing. Wellicht hebben jullie nog wat tips. Mijn setup qua fx op dit moment (wisselt nogal...):

=9V=
-Boss OC2 Octaver
-RMC1 Wah
-Boss DD20 Delay
-Korg DT10 Tuner

=9V Neg tip (of juist andersom...) iig anders dan bovenstaande pedalen=
-LemonFuzz
-MXR Microamp (heeft ook nog ander stekkertje nodig, heb ik dus verloopstekkertje voor nodig)

=15v=
-Radial Tonebone Trimode

=24v=
-EHX PolyChorus

=stekkers=
(Deze kunnen dus niet met een adapter gevoed worden)
-TC Electronic Chorus/Flanger/Pitchshifter
-Carl Martin Compressor/Limiter

=in de maak/reparatie=
-EHX SmallStone uit Feb 1976, wss 9v
-Eigen Fuzzding, 9v neg tip.

Een antiegelijk geklooi met stekkers en adapters op dit moment (zie laatste pic in http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79855. Standaard voedingen heb ik nog niet gezien die dit alles zouden kunnen opvangen. Zelfbouw heb ik overwogen, maar ik ben een beetje huiverig om dat te doen (eerst die fuzz maar es maken). Jullie nog ideeen/opties? Het moet flexibel zijn, omdat ik praktische elke maand wel een pedaal wissel/ruil/bouw/aanschaf.
Burkey levert ook klantspecifieke voedingen. Informeer daar eens.

ponq
20 september 2006, 17:59
Burkey levert ook klantspecifieke voedingen. Informeer daar eens.

Is een optie. Echter hun 'standaard' voeding is, hoe goed ook, al redelijk prijzig (200+). Ja kwaliteit kost wat...

Mike McCready
20 september 2006, 18:09
Is een optie. Echter hun 'standaard' voeding is, hoe goed ook, al redelijk prijzig (200+). Ja kwaliteit kost wat...
Ja, maar met zoveel pedalen met verschillende aansluitingen en met het gebruik van (waarschijnlijk) een effectloop zou ik toch wat geld investeren aan een all-in-one voeding. Kost wel wat, maar is erg makkelijk en ziet er netjes uit en laat weer meer ruimte voor nieuwe pedalen ;)

Fuhgawz
20 september 2006, 18:42
Als het vier 'normale' pedaaltjes zijn kun je inderdaad goed gaan voor één adapter met daisychain:
http://www.kinkomusic.com/pic/electric_effector-6161-001.jpg

Zorg er wel voor dat je adapter genoeg power heeft. Ik voed acht pedaaltjes met één Ibanez adapter van 500mA en twee daisy chains en dat gaat goed:
http://members.home.nl/fuhgawz/case_opened.jpg

dml
20 september 2006, 19:22
Of koop een Visual Sound daisychain, die heeft tussen elke adapterplug 30 cm. kabel. Kost € 10,-.