PDA

View Full Version : Welke amps zou je nog willen hebben en waarom?



armageddon
18 september 2006, 18:47
Leek me wel een leuk topic voor mensen om hun wensen tentoon te spreiden en er eventueel over te discussieren.
Ik zal zelf eerst natuurlijk even gaan :)

Het kan natuurlijk hypothetisch zijn, dus niet dat je ze koste wat het kost wil hebben of er voor aan het sparen ben etc.

Ik heb nu:
- Koch Powertone II + 412 koch cab (V30's).

Ik zou ooit nog willen:
- Mesa Dual Rectifier: Omdat ik hem gewoon extreem bruut vind klinken en dat toch wel een sound is die ik ooit nog wil hebben. Die versterker gaat er zeker ooit nog komen. Wellicht ter vervanging van de Koch, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

- Line 6 Vetta 2.0HD: Omdat ik stiekem wel een beetje gek ben van modelling en dit lijkt me dan wel een leuk beestje. Experimenteren met gekke effecten is sowieso leuk (althans, voor mij) en deze is dan volgens mij de creme de la creme.

Negative K3 fan
18 september 2006, 18:54
ik voorlopig:

-5150
-diezel herbert
-verscheidene zelfbouwers

heeft allemaal niet zon hoge prioriteit.

Emocide
18 september 2006, 18:59
die set die michael amott net heeft gekocht lijkt me wel vet :D
voor de rest ben ik nog steeds totaal verlieft op met 5150

sembo
18 september 2006, 19:00
een mooie engl thunderball staat nog eens op me verlanglijsje

maar ik denk dat het nog lang duurt voor dat ik er een heb :cooler:

onze_jef
18 september 2006, 19:04
'k heb :

1) Mesa Dual Rectifier (staat stof te verzamelen)
2) Sovtek Mig100 (daarom dus)

'k wil nog (realistisch):

1) een Marshall JCM800 van topkwaliteit (of die sovtek eens onder handen laten nemen, dat mag ook).
2) Idem, maar dan met een zeer laag vermogen voor in de studio.
3) Een Mesa DC5 combootje.

ik wil doodgraag (onrealistisch):

1) 150gr licht en in je broekzak passend digetje dat eens opengeplooid (duur maar een luttele seconde) klinkt en er uitziet als 2 full stacks naar keuze. :D

Chroxy
18 september 2006, 19:09
ik hou van die lekkere marshall sounds..
geef mij dus maar een JCM800 (1kanaals) met greenbacks eronder..

helaas nie zo praktisch voor mijn band..

Michael AE
18 september 2006, 19:10
Een Marshall '69 Plexi lijkt me wel wat.

Toch zou een 5 kanaals top van onder de 5 kilo die op elk kanaal klinkt als een single-channel amp wel geweldig zijn, maar dat is meer een droom dan realiteit.

Chroxy
18 september 2006, 19:13
Toch zou een 5 kanaals top van onder de 5 kilo die op elk kanaal klinkt als een single-channel amp wel geweldig zijn, maar dat is meer een droom dan realiteit.

stemt voor!

armageddon
18 september 2006, 19:15
'k heb :
1) Mesa Dual Rectifier (staat stof te verzamelen)

Hoeveel? :D

Ibanez RuleZ
18 september 2006, 19:22
geen, mijn amp is al goed zat.

Harrald

Axelll
18 september 2006, 19:25
Ik zou nog graag willen:

Tops:
Vox Ac50
Marshall Plexi
Marshall JCM-800 (gemod voor meer gain enzo)
Hiwatt Custom 100

Een hele arsenaal aan cabs en een powerbreak/loadbox.

Sweet dreams! :)

Chris Winsemius
18 september 2006, 19:25
Een Marshall '69 Plexi lijkt me wel wat.

Toch zou een 5 kanaals top van onder de 5 kilo die op elk kanaal klinkt als een single-channel amp wel geweldig zijn, maar dat is meer een droom dan realiteit.

Hoi Michael!
Pre '69 Plexies klinken nog vetter :D

greez uit Vleuten :)

Ps Wat betreft jouw dromen en die van wat anderen: hoop zsm. met 'n 2 kanaals protype daarvan te beginnen; is wat meer werk dan 'n reguliere 2 kanaals amp.....

new deep
18 september 2006, 19:37
een Dumble of willekeurige Two Rock lijkt me wel wat!

http://www.two-rock.com/

Michael AE
18 september 2006, 19:44
Hoi Michael!
Pre '69 Plexies klinken nog vetter :D

greez uit Vleuten :)

Ps Wat betreft jouw dromen en die van wat anderen: hoop zsm. met 'n 2 kanaals protype daarvan te beginnen; is wat meer werk dan 'n reguliere 2 kanaals amp.....

Hey Chris, ik heb een keer een '69-er geprobeerd die ik geweldig vond, maar ik moet dus volgens jou ook een pre '69 checken? Kan jij een plexi uit de '70-er jaren ook zo laten klinken dmv mods?

Dat prototype lijkt me super interessant! Hou je ons op de hoogte?

Squier4ever
18 september 2006, 19:48
ik wil ook een echte ouwe plexi met een originele 8x12" box erbij, voor de coolness en omdat de plexi's moddervet klinken. of eigenlijk wil ik er 4 langs elkaar, ziet er vetter uit.

ook wil ik wel een dual recto, niet dat ik vaak echte heavy shit speel, maar voor als ik dat zou willen.

verder een Bogner Extacy als all-round ampje :D

een Vox AC-30 piggyback

Fender Bassman 4x10"

Orange OD120

Soldano SLO100 voor de ultieme classic-rock sounds

Angel
18 september 2006, 19:54
Hmm, moeilijk, dan denk ik aan:
- een oude Plexi(ri heb ik al;))
- een Dumble
- Bogner XTC

Alléz toch vooral om de collectie uit te breiden, naast de VH4, RI Plexi, Bassman(piggybag), 59' RI Bassman, Vox Ac30, Super Reverb en mijn The Valve 2|50.

lorenz
18 september 2006, 20:32
ik had: Crate Blue Voodoo BV120H
ik heb: Marshall JCM2000 TSL100
ik wil: Mesa Dual Rectifier

Tristan
18 september 2006, 20:35
Leuk Topic!

Ik heb net mijn ultieme Marshall amp gekocht:
Marshall 2061x top met bijbehorende 2x12 kast
In de kast wil ik andere Celestion speakers zetten...

Ik zou nog erbij willen hebben...
Mijn ultieme Vox amp:
Bad Cat Black Cat of Wild Cat top of Matchless Phoenix of HC30 top
een van deze komt er vrijwel zeker...

Mijn ultieme Fender amp:
Fender '57 Twin amp of Fender '64 Vibroverb Custom
deze moet ik nog testen...

Mijn ultieme Orange amp:
Orange Retro 50 top of AD50 Custom top
deze moet ik nog testen...

Mijn ultieme low power amp:
Hiwatt Custom 7 top of Orange Tiny Terror top of CMW Single Ended
deze moet ik nog testen...

Mijn ultieme 1x12 cab:
Bogner Cube
deze komt er vrijwel zeker...

Chiel
18 september 2006, 20:37
Een Hook! (ben het wachten inmiddels al een beetje zat aan't worden...). Waarom? Hij klinkt erg zoals mijn CAE 3+ alleen veel vetter!!

onze_jef
18 september 2006, 20:42
Hoeveel? :D

een millimeter of 2

Michael AE
18 september 2006, 20:47
Leuk Topic!

Ik heb net mijn ultieme Marshall amp gekocht:
Marshall 2061x top met bijbehorende 2x12 kast
In de kast wil ik andere Celestion speakers zetten...

Ik zou nog erbij willen hebben...
Mijn ultieme Vox amp:
Bad Cat Black Cat of Wild Cat top of Matchless Phoenix of HC30 top
een van deze komt er vrijwel zeker...

Mijn ultieme Fender amp:
Fender '57 Twin amp of Fender '64 Vibroverb Custom
deze moet ik nog testen...

Mijn ultieme Orange amp:
Orange Retro 50 top of AD50 Custom top
deze moet ik nog testen...

Mijn ultieme low power amp:
Hiwatt Custom 7 top of Orange Tiny Terror top of CMW Single Ended
deze moet ik nog testen...

Mijn ultieme 1x12 cab:
Bogner Cube
deze komt er vrijwel zeker...

Tristan, check je PM!

:)

d'oh
18 september 2006, 21:12
- fender champ silverface
- vox ac30tb
- roland jazz chorus 160

crrrN
18 september 2006, 21:16
Mesa/Boogie Dual Rectifier
Bogner Ubershall

Eko
18 september 2006, 21:56
Wat ik heb staat onder. Wat ik er nog bij wil is een Mable die (nog ) niet bestaat. Ik wil dezelfde amp als nu met een 12 en 10 inch speakercombinatie en met een tremelo er op.
Ik heb al met de bouwer er over gesproken. En er een prijs voor gehoord.Rest nog slechts te sparen.

Chris Winsemius
18 september 2006, 22:28
Hoewel ik zelf amps voor m'n brood bouw:

qua sound:
+/- alles van VoodooAmps, vintage Supro, Martin, Fender, Gibson, Marshall, VOX en HiWatt versterkers.

om zowiezo te proberen:
Cornford, Cornell, 65, /13, meerdere Van Weelden nieuwbouw amps, Yde Rochier, Bogners die ik nog niet ken en "you name it" versterkers.

AART
18 september 2006, 22:33
Tja, moet je niet an mij stelen deze vraag:

Heb nu: Boogie Mark IV(en die blijft).


Wil:

VHT Ultralead QEQ
Crate Blue Voodoo 120H
Mesa Single Rectifier
Mesa Studio Preamp
Marshall 9200 Poweramp
Marshall JMP 1 Preamp
Mesa Lonestar Head

Mesa 4x12 Oversized Cab
VHT 4x12 Cab
Crate 4x12 BV Cab

Geld voor geen van allen helaas. :satisfie:

Tristan
18 september 2006, 22:36
Chris, de meeste (nieuwe) amps die jij noemt zijn naar mijn mening veel minder goed dan je eigen amps... :)
Divided By 13
65 amps
de meeste Bogners
Allemaal amps die wat mij betreft minder zijn...

Ik heb trouwens nog nooit van Martin amps gehoord en (oude) Orange amps zie ik niet op je lijstje staan... :)

thieske
18 september 2006, 22:38
heb nu
Vox ac30cc2
London city 100 watter
h&k attax 100

Wat ik wil....
een epi valve junior/of andere low wattage single channel amp
een ouwe vox ac 30 of 50(en oud is 60's)
ouwe fender basman...
hmmm..

eerst maar eens kijken voor een nieuw 2x12 bakje voor de london city

vulvasonic
18 september 2006, 22:40
Ik heb echt geen flauw idee. Ik speel al vrijwel zolang als ik gitaar speel over een Vox AC30. En ondanks het feit dat ik meerdere versterkers heb gehad is die Vox altijd de enige versterker geweest die me nooit in de steek laat en die altijd goed klinkt.

Dus als ik er nu een zou moeten kiezen, zou ik toch weer een Vox AC30 nemen (als tweede back-up) :D , of ik zou de Matchless AC30-achtigen moeten proberen en daarvan volledig vol raken, maar die heb ik dus nog nooit gehoord.

Orpheo
18 september 2006, 22:40
ach ik zal nooit een extra jcm800 HONDERD WATT (niet de 50 dus!) afslaan! plexi's mogen ook hier komen, andere 6100's ook, als t maar marshall is, en NIET de jcm900 serie. de rest boeit me niet echt.

Tristan
18 september 2006, 22:52
Hee Orpheo...
Een oude of een Custom Shop Orange is denk ik ook nog wel wat voor jou, die hebben een crunch sound die je kan vergelijken met Marshall maar dan met een heel specifiek en eigenwijs karakter... :)

armageddon
18 september 2006, 22:56
een millimeter of 2

Ad Rem. Het duurde 2 minuten voordat ik hem snapte.

Michael AE
18 september 2006, 22:57
Dus als ik er nu een zou moeten kiezen, zou ik toch weer een Vox AC30 nemen (als tweede back-up) :D , of ik zou de Matchless AC30-achtigen moeten proberen en daarvan volledig vol raken, maar die heb ik dus nog nooit gehoord.

Echt gaan checken, hoor, die Matchless versterkers. Eigenlijk vind ik de HC30 de ultieme AC30, alhoewel mijn CC1 heel erg goed bevalt.

De HC30 heeft iets meer ballen en veel meer laag, waardoor hij een stuk voller klinkt. De combinatie Phoenix/AC30CC1 is echt hemels.

Ik kan niet wachten tot ik mijn JCM800 en Twin Reverb weer thuis heb staan, want ik denk dat als ik de combi Twin/AC30/Marshall/Matchless hoor, ik mijn broek kan gaan verschonen.

Anders Destium
19 september 2006, 00:14
Ik heb op het moment ruimtegebrek. Maar als ik straks ruimte en geld heb komen de volgende amps in aanmerking:

5150
Powerball
Uberschall
Mark III

maar waarschijnlijk hou ik het bij mijn huidige Powertone, precies wat ik zoek en ook thuis uitstekend te gebruiken. Het zullen dus wel weer meer gitaren worden als ik geld en een eigen huis heb :sssh:

Oh, en een Zinky Blue Velvet is natuurlijk gewoon cool om te hebben:

http://www.adirondackguitar.com/zinky/BlueVelvet.jpg

Negative K3 fan
19 september 2006, 00:48
een mark 3 of iets soortgelijks ben ik ook erg benieuwd naar, nog nooit bespeeld ofzo, maar die dingen hebben zon reputatie

Riffcrusher
19 september 2006, 08:57
Zin in: (willekeurige volgorde)

Mesa Mark IV
Diezel Herbert
Engl Invader 150 (iemand deze al aan het werk gehoord ?!!!)
Engl Special Edition
Bogner XTC
5150
AER Compact 60

Cabs: nog een Mesa 4x12 V30 straight, een Bogner 4x12 met V30's (slant) en een Bogner 4x12 Ubercab (standaard straight)

En dan een groooooote wagen. Lol !

Kim Wilson
19 september 2006, 09:03
Ik zou ooit nog wel een hele ouwe Fender amp willen. Een Vibrolux of -verb of zo. Of een Deluxe Reverb.

Maar iets wat meer binnen bereik ligt, is een Bandmaster Reverb. Daar zie ik me nog wel eens mee spelen.

Anders Destium
19 september 2006, 10:02
een mark 3 of iets soortgelijks ben ik ook erg benieuwd naar, nog nooit bespeeld ofzo, maar die dingen hebben zon reputatie

Ik heb weleens op eentje gespeeld, echt een magnifiek geluid!

almarvk
19 september 2006, 10:09
Originele oude Hiwatt
Vernet 18 watt/JTM45
Engl Screamer/Powerball

Of gewoon een vrachtwagen vol!

zjanke
19 september 2006, 10:10
Nu een TSL602 en die gaat over een maand of drie plaatsmaken voor max 30 watt EL84 (of ik moet iets anders tegenkomen waar ik stijl van achterover ga...).

Op mijn nog verder testen lijstje staan een
Marshall 2061 (de huidige nr 1)
Rivera pubster
Bogner Metropolis
Ceriatone HC30 (hoe dicht komt ie bij het orgineel, evt met betere trafo's etc?)
CMW (de clipjes zijn al lovend!), maar ik moet nog even op centjes wachten, dus als ik nu ga testen kan het zomaar zijn dat het huidige exemplaar bij NLM er dan niet meer staat en dat is me recentelijk ook al overkomen met een 2061......

Welke heb ik nog gemist?

Chris Winsemius
19 september 2006, 10:51
Chris, de meeste (nieuwe) amps die jij noemt zijn naar mijn mening veel minder goed dan je eigen amps... :)
Divided By 13
65 amps
de meeste Bogners
Allemaal amps die wat mij betreft minder zijn...

Ik heb trouwens nog nooit van Martin amps gehoord en (oude) Orange amps zie ik niet op je lijstje staan... :)

Thanks!

Ik vond de /13 versterker die bij Live8 door de gitarist bij Paul McCartney werd gebruikt zeer lekker klinken. Naast de sound die je hoort is er natuurlijk ook de feel als je speelt; ben zowiezo benieuwd naar praktisch elke amp omdat ik veel ampjes modificeer.

Martin heeft eind jaren 50 'n kleine serie tweed Deluxe achtige versterkers laten maken. Wat ik begreep: soort "upgraded" tweed Deluxe met meer detail in het geluid... +/- TweedyTwinChamp misschien :)
Er staat wat over op de site v/d schrijver v/h FlyingV book, ben even z'n naam en site vergeten maar ik kwam 'm in 2001 tegen in NYS.

Moet binnenkort 'n oude Orange/MatAmp amp en reverb unit opknappen...

taylor
19 september 2006, 10:58
ik zou wel eens over een dumble of trainwreck amp willen spelen gewoon om te kijken hoe dat nou is..

het enigste wat ik misschien wel zo willen hebben is een budda 45 II of een cornford richie kotzen amp,maar ben erg tevreden met wat ik heb en dat heb ik al jaren.

vulvasonic
19 september 2006, 11:14
Echt gaan checken, hoor, die Matchless versterkers. Eigenlijk vind ik de HC30 de ultieme AC30, alhoewel mijn CC1 heel erg goed bevalt.

De HC30 heeft iets meer ballen en veel meer laag, waardoor hij een stuk voller klinkt. De combinatie Phoenix/AC30CC1 is echt hemels.

Ik kan niet wachten tot ik mijn JCM800 en Twin Reverb weer thuis heb staan, want ik denk dat als ik de combi Twin/AC30/Marshall/Matchless hoor, ik mijn broek kan gaan verschonen.

De COMBI nog wel?
Hoeveel roadies heb je?!?!

Ik ga voorlopig nog maar even niet naar die Matchless luisteren. Veel te gevaarlijk als je toch geen cent te makken hebt. En ik kan me ook al geen schoon ondergoed veroorloven. :D

vinni
19 september 2006, 11:22
Nou oké dan......

- Egnater MOD 100 met KT77's
- Egnater MOD 100 met 6L6
- Egnater M4 (2X)
- Alle Egnater modules
- Diezel Einstein top 50Watt
- Fender Bandmaster
- JCM800
- VHT Black Beauty (2X)
- VHT 2/50/2 met KT77's (2x, eentje heb ik al)

- Bogner 4X12 twee keer
- Bogner 2x12 twee keer
- Bogner cubes vier keer.

- alle Eminence speakers vier keer
- Nieuwe EV speaker 4 keer

- Evidence Audio Siren kabels.


Vinni

future2future
19 september 2006, 11:31
Ik zou mijn Mark IV houden! en dan erbij

CAA OD-100 Classic
Egnater MOd 50+ alle modules
Dumble overdrive special
Bogner XTC
Cornford RK
CAA 3+se Pre
VHT 2:50:2
Blackface Fender Combo
Oude Marshall

Bogner 4x12
4 CAA 2x12

johantipker
19 september 2006, 11:48
Ouwe Fender (of een nieuwe Marble)
WEM dominator MKII
VOX AC 30
Aer Compact 60
Ampeg Rockette (die had ik ooit, een echte ouwe)
Boogie Mark IV


wat line6 spul, voor mooie surround fx, wet/dry enzo

+ flightcases
+ vorkheftruck
+ een VW transporter
+ een roadie.....

t zal er voorlopig allemaal nog niet van komen...

Michael AE
19 september 2006, 12:24
De COMBI nog wel?
Hoeveel roadies heb je?!?!

Ik ga voorlopig nog maar even niet naar die Matchless luisteren. Veel te gevaarlijk als je toch geen cent te makken hebt. En ik kan me ook al geen schoon ondergoed veroorloven. :D

Helaas maar 1 roadie; dat merk ik wel aan mijn rug.

Ach, sjouwen moet je als muzikant toch wel, dan kan je het net zo goed voor het eggie doen.

Zonder centen is het niet verstandig inderdaad. Het heeft mij ook een vermogen en alles inclusief mijn schoonmoeder verkopen op gitaarmarkt gekost.

Michael AE
19 september 2006, 12:32
Wat ik me eigenlijk afvroeg; hoeveel mensen willen een bepaalde amp hebben die ze ook ooit hebben gehoord?

Ik bedoel, veel amps die genoemd worden zijn behoorlijk schaars. Die kun je niet zomaar even overal testen. Bovendien worden veel amps vreselijk overhyped op het internet.

(Voorbeeld: Op HRI had/heeft IEDEREEN het over de CAE OD100. Het is zelfs zo erg dat bijna iedereen die daar vaste klant is, er inmiddels 1 heeft. Daardoor was ik ZO benieuwd naar dat ding, dat ik zelfs naar plaatjes en clips ging zoeken op internet. Toen ik er eindelijk 1 hoorde, was ik er niet kapot van. Sterker nog, ik vind het met afstand de meest teleurstellende versterker die ik ooit gehoord heb.)

Orpheo
19 september 2006, 12:46
Hee Orpheo...
Een oude of een Custom Shop Orange is denk ik ook nog wel wat voor jou, die hebben een crunch sound die je kan vergelijken met Marshall maar dan met een heel specifiek en eigenwijs karakter... :)

het hele eieren eten met mij is dat ik alleen marshall lekker vind, en sterker nog; alleen de plexi en jcm800 (al dan niet met een ts9 of 808 erbij). de rest, ik kan er wel wat mee, maar t mist voor mij iets. Ik ben er nog niet over uit of t de naam marshall is of niet, maar dan nog...

Orange heeft iets dat te compressed is, te flubberig.

Wat ik wel nog eens wil horen is een mesa recto met el34's. daar kan ik denk ik helemaal mee los gaan. (of 6550's). maar mij 6101 met 5881 buizen vind ik ook super. ik dacht althans dat t 5881 buizen zijn. zit nu op de uni, dus kan niet op t frontpaneel kijken :D t is de gruizigheid en rauwheid van mesa met de punch en smoothness en attack van marshall.

EN TOCH is de jcm800 de beste amp aller tijden!



voor mij dan.

zeppo
19 september 2006, 15:02
Bescheiden wens: een Peavey Deltablues 15"

strat58
19 september 2006, 15:11
Hoi,

Nou ik speel veel met mijn Super Reverb of Bassman
Moet toch eens gaan proberen hoe het klinkt met alle 4 de buizenbakken.
Fender Super Reverb (reissue 65)
Fender Vibroverb (reissue 63)
Fender Bassman (reissue 59)
Marshall Bluesbreaker

deze week maar eens proberen hoe de Marshall klinkt met de ES 335.
Zou nog wel een Vox AC 30 willen proberen :)

Solidkick
19 september 2006, 15:18
Heb:
- JMP 2204 '77
- 1959ST '72
- Soldano Atomic 16
- Mesa Studio preamp & SansAmp PSA-1 voor DI

Wil:
- 4001 aka Studio 15
- CMW TweedyTwinChamp

vis
19 september 2006, 17:28
Ik heb op het moment een Engl Savage SE en zou graag nog eens een Marshall JMP 2203 willen.

the feable
19 september 2006, 17:41
Vox AC30
Soldano SLO100
Fender Twin reverb
Marshall Plexi
Marshall jcm 800 2203


Dat vind ik wel genoeg voorlopig, Hiwatt, Orange en bogner hebben ook wel amps die in aanmerking komen.

jorrit
19 september 2006, 19:32
wat ik heb:

peavey ultra plus
engl vintage 4x12

wat ik wil:

Engl se
5150 (plus kast)
bogner 4x12
mesa mark IV

ach en eventueel;
dual rect. (met kast)
jcm 800 (gemod)
bogner uberschall

caliban
19 september 2006, 21:51
Wat een leuk topic
Ik heb nu een Mark III met 5150-cabinet

Ooit zou ik nog graag willen:
Een übercab (of die andere van bogner misschien)
Een überschall of een ENGL Savage (of SE of Powerbal, daar ben ik nog niet uit)

En als ik me op een dag helemaal in de iets zachtere genres geef:
Een Matchless
Een of andere fenderlampenamp
Een orange
En misschien ook een JCM 800

En als ik een volledige pussy zou worden:
Een ac30
Wie koopt ze mij nu allemaal

Herman
19 september 2006, 21:55
Ik heb:
Koch Twintone (ZEER tevreden over)
Marshall MG15cd (gaat weg, misschien ga ik hem opwaarderen tot boven-achter-de-pc-versterker-om-liedjes-op-uit-te-vogelen)

Heb voor 't eerst EINDELIJK een Mesa Boogie getest (dacht f-50)
En ik moet zeggen, dat ding klonk super...dus wie weet, als ik OOIT nog wat groters nodig ben, of een goede back-up oid...dan ga ik naar Mesa's kijken, want die dingen zijn echt bruut :)

vulvasonic
19 september 2006, 22:02
En als ik een volledige pussy zou worden:
Een ac30


Heb je ooit een ouwe AC30 vol open gezet? :o

jubei
19 september 2006, 22:30
uhm effe denken



oude laney(supergroup,klipp)
oude orange or120
bijna alle oude marshalls wel(ong tot en met de jcm800)
een oude sunn

en nog wel een aantal


reden is eigelijk dat ik gewoon van de de sound uit die tijd hou.

caliban
19 september 2006, 22:53
Heb je ooit een ouwe AC30 vol open gezet? :o
AC30 is toch alles behalve een hi-gainbeest hè (en ik vind er iets aan wat meer pussy is dan aan een fenderamp, waarschijnlijk de kleuren ofzo)

vox
19 september 2006, 22:56
ik zou ooit nog een JCM800 willen hebben.. vind dit een geweldig geluid..
speel nu een JCM800 door de AD50..

vulvasonic
19 september 2006, 23:12
AC30 is toch alles behalve een hi-gainbeest hè (en ik vind er iets aan wat meer pussy is dan aan een fenderamp, waarschijnlijk de kleuren ofzo)

De AC30 kan scheuren als een idioot. En in mijn optiek (maar dat is een mening waarvan ik weet dat niet iedereen die met me deelt) is een typische high gain versterker zeker niet heftiger dan een cleanere versterker. Als dynamiek een factor is om een pussy te herkennen, dan verklaar ik bij deze vol trots een ENORME PUSSY te zijn!

Vandaar mijn nick.... :D

Chris Winsemius
19 september 2006, 23:19
Pussies... uh jongens toch! :)

Qua gain is 'n AC30 TopBoost zeker te vergelijken met 'n tweed Bassman of 'n Marshall JTM45 of 1987...

Ieder 'n andere voicing maar de "topology van gainstages" komt zeer overeen.

vox
19 september 2006, 23:21
Pussies... uh jongens toch! :)

Qua gain is 'n AC30 TopBoost zeker te vergelijken met 'n tweed Bassman of 'n Marshall JTM45 of 1987...

Ieder 'n andere voicing maar de "topology van gainstages" komt zeer overeen.

ik heb een AC30TB op mijn versterker en ik vind het in ieder geval super klinken alleen niet voor standaard gebruik..

Tristan
19 september 2006, 23:26
De AC30 kan scheuren als een idioot. En in mijn optiek (maar dat is een mening waarvan ik weet dat niet iedereen die met me deelt) is een typische high gain versterker zeker niet heftiger dan een cleanere versterker. Als dynamiek een factor is om een pussy te herkennen, dan verklaar ik bij deze vol trots een ENORME PUSSY te zijn!

Vandaar mijn nick.... :D

Precies Vulva, zeg het!
Een amp met veel ballen en dynamiek is juist een amp die niet voor pussy's is en een Vox AC30 heeft veel meer dynamiek en ballen dan de meeste high gain amps...
I rest my case...

onze_jef
19 september 2006, 23:30
Ook hoog op men verlanglijstje: eentje die tot 11 gaat :rockon:

Tristan
19 september 2006, 23:34
het hele eieren eten met mij is dat ik alleen marshall lekker vind, en sterker nog; alleen de plexi en jcm800 (al dan niet met een ts9 of 808 erbij). de rest, ik kan er wel wat mee, maar t mist voor mij iets. Ik ben er nog niet over uit of t de naam marshall is of niet, maar dan nog...

Orange heeft iets dat te compressed is, te flubberig.

Wat ik wel nog eens wil horen is een mesa recto met el34's. daar kan ik denk ik helemaal mee los gaan. (of 6550's). maar mij 6101 met 5881 buizen vind ik ook super. ik dacht althans dat t 5881 buizen zijn. zit nu op de uni, dus kan niet op t frontpaneel kijken :D t is de gruizigheid en rauwheid van mesa met de punch en smoothness en attack van marshall.

EN TOCH is de jcm800 de beste amp aller tijden!



voor mij dan.

Je hebt absoluut gelijk wat betreft Orange, die fabrieksmodellen hebben veel meer compressie en veel minder ballen dan een JCM800...
Ik had het echter niet over de fabrieksmodellen, maar over de Custom Shop modellen, daar ben ik zelf nog wel benieuwd naar...

kiem
19 september 2006, 23:35
Ook hoog op men verlanglijstje: eentje die tot 11 gaat :rockon:digitech gsp 2101 preamp.. gata je gain tot 11 ;)


ik wil nog weles een mesa mark 4 of quad preamp hebben ofzow, klinken erg leuk voor zover ik ze gehorod heb

Franc
20 september 2006, 08:36
Ik zit/zat te denken aan een Marshall plexi 50W of 100W voor de wat meer Van Halen/higher gain sounds.

Momenteel speel ik op een JTM45. Met m'n LP JR is dat perfect voor de ouderwetsche rock. Ik dacht wat anders nodig te hebben voor wat ruiger werk, maar heb gisteren ontdekt dat de JTM45 in combinatie met mijn Wolfgang en een tubescreamer op volle kracht me de mogelijkheden al geeft voor VH. Geen perfecte imitatie van dat geluid, maar zolang ik m'n harmonics kan maken en lekker gillen en janken ben ik er voor 80% (zoniet 90%).

Met andere woorden: ik weet het nog niet :)

Wordt wel een zelfgebouwde trouwens, dus misschien dat ik het alleen daarom al toch maar doe :cooler:

caliban
20 september 2006, 13:05
De AC30 kan scheuren als een idioot. En in mijn optiek (maar dat is een mening waarvan ik weet dat niet iedereen die met me deelt) is een typische high gain versterker zeker niet heftiger dan een cleanere versterker. Als dynamiek een factor is om een pussy te herkennen, dan verklaar ik bij deze vol trots een ENORME PUSSY te zijn!

Vandaar mijn nick.... :D
Eigenlijk ben ik zelf ook al een vreselijke pussy hoor en om dat te verbergen zet ik een zware metalcoreband als nickname :soul: :soul:
Ik ben er sowieso niet voor om pedalen te gebruiken om te laten scheuren. Iedereen hoor je zeggen als het over overdrive pedalen gaat: ja die pedaal is echt net als een echte buizenbak. Dan heb ik iets van koop gewoon een buizenbak die zulk een overdrive maakt (dan heb je the real deal).
Ik heb ook nog geen zware metalband met vox zien spelen. Daarentegen klinken die spulletjes volgens mij best goed.

Negative K3 fan
20 september 2006, 13:17
dus kunnen we concluderen dat zware metalbands voor pussies zijn?

Michael Amott
20 september 2006, 13:25
heb nu:

Randall RM100
Randall RH100
Spider2 212 (gaat weg)

Wil nog wel hebben:

Mesa Tripple Recto
Bogner uberschall
Krank Revolution1 Head

lespaul57
20 september 2006, 15:54
Ik wil nog wel een mooie soldano SLO100 en een Decatone met 4x12 soldano kasten eronder. Deze klinken echt vet (als je het mij vraagd)

Negative K3 fan
20 september 2006, 16:11
vraagd

omg!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78194&highlight=nederlandse+gebruikers+taal

heavy-metal-thunder
20 september 2006, 16:23
als Les Paul 57 een LP57 heeft, is het hem bij deze vergeven :-)

Chris Winsemius
20 september 2006, 17:48
als Les Paul 57 een LP57 heeft, is het hem bij deze vergeven :-)

Findt ick oock!
Bei tweivul alteidt DT!!!


't Gaat om de message imho, spellingsfouten zijn iets voor school of zo :)

spanky_franky
20 september 2006, 19:53
Over leuke amps gesproken, heb zondag in de oefenruimte een JCM800 van een andere band gebruikt, opzich een vet geluid, voor slag en crunch. Maar er moet echt iets van een overdrive bij wil je kunnen soleren.. dat heb ik gemerkt..

caliban
21 september 2006, 00:43
dus kunnen we concluderen dat zware metalbands voor pussies zijn?
Kijk eens naar stryper, dikke metal maar wel dikke pussies. Hilarische band.
Opletten met wat we hier zeggen, straks krijgen we een of andere satanic dude nog op ons dak :D:D

Negative K3 fan
21 september 2006, 09:41
Findt ick oock!
Bei tweivul alteidt DT!!!


't Gaat om de message imho, spellingsfouten zijn iets voor school of zo :)

meer ERGENS is er een grens en die grens is ver overschreden als je het durft om een persoonvorm als vraagt met een d te schrijven!@!!!!!!!!!!!!111

Wicked Willy
21 september 2006, 09:48
Op dit moment heb ik een Koch Multitone. Maar als ik weer eens ruim in mijn geld zat kwamen daar zeker nog een paar amps naast:

Vox AC30TB (niet zo'n chinees ding)
Polytone Mini-Brute
Mesa Boogie Mark IV
Een mooie oude fender (Bassman oid)
Bogner Ecstacy
En een leuke combo voor kleine gigs......geen idee wat

FrankS
21 september 2006, 10:13
Hmm ;k heb nu een Engl 580 + 930/60 in m'n rackje.. zou eigenlijk niet weten wat ik nog meer zou willen (heb al eens wat amps getest van andere merken, maar niets van dat was zo strak als mn engl).
Misschien een Mesa Mark IV voor de gein (beetje duur voor eigenlijk) dr bij. Ooit es mee gerepeteerd, beviel wel aardig.

onze_jef
21 september 2006, 15:27
meer ERGENS is er een grens en die grens is ver overschreden als je het durft om een persoonvorm als vraagt met een d te schrijven!@!!!!!!!!!!!!111

:D

on topic: een versterker die je naar huis rijdt na 't optreden

Chris Winsemius
21 september 2006, 15:48
:D

on topic: een versterker die je naar huis rijdt na 't optreden

en gelijk even de afwas/etc. doet!!!

onze_jef
21 september 2006, 16:20
Je bedoelt een vrouw* die als je favoriete amp klinkt?

:D






* vervang door "man" als je** een jeannet of vrouw bent

** daarmee bedoel ik jou niet, Chris, maar de andere mogelijke lezers van deze post... tenzij je natuurlijk een jeannet bent :D

vulvasonic
21 september 2006, 16:28
tenzij je natuurlijk een jeannet bent :D

Voor de Nederlanders; een jeannet = een kloofridder

vox
21 september 2006, 22:42
haha een kloofridder..

Chris Winsemius
21 september 2006, 22:46
** daarmee bedoel ik jou niet, Chris, maar de andere mogelijke lezers van deze post... tenzij je natuurlijk een jeannet bent :D

Gossamme, gewoon 'n r&r hetero :)

Ik probeer nu 'n tosti(e)-ijzer, stofzuiger en magnetron in 'n amp te bouwen maar 't ziet er niet rock 'n roll genoeg uit....

:D

vox
21 september 2006, 23:12
tijdens optreden PIEP PIEP PIEP ah het eten is klaar..

Firebird
21 september 2006, 23:32
Ik heb:

- MusicMan 112 RD Fifty
- Fender 75

Ik zou nog wel willen hebben:

- een versterker waarmee ik die heerlijke opgefokte, vintage Marshall sound mee krijg (en die een beetje te betalen is) Iemand ideee?
- Fender 75 (all black!!) die betrouwbaar is en niet om het jaar kapotgaat

rugzak
22 september 2006, 19:29
....................

Orpheo
22 september 2006, 19:38
sorry maar kun je een head eigenlijk ook los gebruiken??

waar moet je geluid dan uit komen? je blaast je head op als er geen load (speaker dus) aan zit.

Franc
22 september 2006, 19:46
waarmee ik die heerlijke opgefokte, vintage Marshall sound mee krijg (en die een beetje te betalen is) Iemand ideee?


JCM, Plexi, JTM45?

Punt
22 september 2006, 21:47
Ik zou nog wel een Soldano Avenger willen, een lekkere 1 kanaals amp voor het betere gitaarvolumeknop spelen :)