PDA

View Full Version : Alternatief Mesa Boogie Quad



Mirakels
18 september 2006, 18:12
Ok dan, wederom in navolging op mijn eerdere topic Nieuwe Setup (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78631) start ik maar even een nieuwe, omdat dit toch weer een andere discussie gaat worden.

Ik was bezig om een Mesa Boogie Quad aan te schaffen. De verkoper heeft mij echter ontzettend onbeschoft laten zitten en niets van zich weer laten horen. Een 2 tal andere opties gehad, waaronder e-bay, maar helaas, net naast de pot gepiest.

Ik wil nog steeds graag een Quad hebben, maar die dingen zijn niet echt op elke straathoek te krijgen. Aangezien ik nu een hele mooie set heb staan, met een gapend gat waar een preamp moet komen, zit ik te denken om wellicht (met enige tegenzin, maar moet ook verder) naar iets anders uit te kijken.

Dat iets anders moet misschien een beetje vergelijkbaar zijn met de Quad, mag in ongeveer zelfde prijsklasse (600-700) liggen. De preamp moet in elk geval erg veelzijdig zijn en bestaan uit bij voorkeur buizen.

Mijn set bestaat nu uit:
Mesa Boogie 295 Poweramp
Intellifex Ltd.
Nobels MS-8 midi switcher
Roland FC200 footcontroller
Bogner 2x12 speakercabinet

Laat u horen!

Thanx...

vester86
18 september 2006, 18:15
neem tijdelijk een cheap ass voorversterker tot je een quad tegenkomt?
misschien een van de andere pre-amps van mesa boogie?
Formula
Studio Pre
V-twin
triaxis (te duur maar voor sommigen nog de overtreffende trap van de quad)

Mirakels
18 september 2006, 18:16
Ja zat ik ook aan te denken. De triaxis is natuurlijk erg mooi, maar das prijstechnisch toch wat al te overtreffend....

Studio is wellicht een optie...hmmm...?

AART
18 september 2006, 18:35
studio komt heel erg in de buurt.

Betere clean, erg brute scheur(ik vind em beter, anderen niet).

Alleen gedeelde toonregeling en dus maar 2 kanalen.

maar als je een quad wil moet je gewoon een quad proberen te krijgen, anders gewoon ff geduld hebben.

Michael AE
18 september 2006, 18:38
De studio preamp is een hele aardige preamp, vind ik. Ik heb een TriAxis en een Studio pre gehad en ik vond de Studio beter. Veel meer ballen en minder compressie.

Djiszi
18 september 2006, 20:43
Er staat op gitaarmarkt een Ernst Flieck Rover pre-amp te koop. Is dat geen goed alternatief.

BeeJee
18 september 2006, 21:02
Ik heb zelf een Rover, heel goede pre-amp, maar niet echt een Boogie-karakter. Is veel meer Brits georienteerd qua scheur. Op zich wel de moeite waard om uit te proberen, wellicht vindt je hem te gek.

Ibanez RuleZ
18 september 2006, 22:59
er is geen alternatief voor een quad, er is geen enkele preamp die ook maar close komt ;) (en die van mij blijft zitten waar ie zit)

nee, ik zou zelf ook een wat goedkopere preamp nemen, hoewel een studio 400 kost en een quad 650/700, dus het is maar wat je cheap ass noemt.

overigens: Aart, hoe kom je bij die opmerking over beter clean? heb je ze wel eens A/B gehoord?

Harrald

Mirakels
19 september 2006, 07:35
Tja, cheap ass is het dan idd niet echt. Tuurlijk, stukje goedkoper en wellicht een redelijk alternatief. Maar hoe langer ik nadenk, hoe meer ik de Quad gewoon wil hebben....zucht...

Volgens mij kan ik beter even geduld hebben en afwachten...dan maar even behelpen.

Hmmm...meer suggesties zijn uiteraard welkom... :satisfie:

hassent
19 september 2006, 07:41
Groove tubes trio?
http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1719

Josdevos
19 september 2006, 08:27
Triaxis 2.0 kan al vanaf 1100 euro hoor! (no spam)

http://forum.offstage.be/showthread.php?t=2079&highlight=triaxis

hassent
19 september 2006, 14:56
He kijk eens hier op MP: http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/51776939.html?return=eJwVilsOgyAURPdiop8CPoLBmEY3Y rAllfAMXFtr070XfmbOmQxnhH0lw2NkZGhYsQX3jmLcATxDSDk vbG14UOA15xBrq5E5LinUKuwqbYRwGGFBWPSUwHnI88bjS4QII qhU6E67vt7B6NupJ1I94gSubGdStotOMdNmyNhk7PqMkPCSPuO Znxi3FGf7JOswpW06Ly7KpE3lJ1KMvz847D%2Fz&df=1&p=1&fta=

Komt je droom misschien toch nog uit!:p

SimonS
19 september 2006, 15:10
en dan niet mailen maar direct bellen en een deal maken! weet je zeker dat je het "niet-meer-terugmailen"-verhaal omzeild ;)

AART
19 september 2006, 16:03
overigens: Aart, hoe kom je bij die opmerking over beter clean? heb je ze wel eens A/B gehoord?



Nee, niet A/B.

Maar het verschil is zo groot dat het me direct opviel.
Studio is prankelender, studio combo ook trouwens, de quad blijft wat vlakker op dat gebied.

eindversterker in alle gevallen: Mark IV
Box in alle gevallen: Mijn eigen 2x12.

Magic Bean
19 september 2006, 17:18
Quad iemand??

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/51776939.html?return=eJwlyO0KgjAUxvF7Eeyjc75gTCTsR mTWIcfmNnaOZUb33kZfnv%2BPRwouPkqUPQrelSKbg3sh9AuRF 4xp58EWqwyavJGSsLCGrduhQE9gJ2WRwraCJbDsoUjKkO5Z4hM CEgQdw25d0xYLreaym4Gf7jiQy%2BuR5%2FXVxBm76pxYJTZtI kUeyifukanvfx2qiOrkB5713x9V8D2O&df=1&p=1&fta=

wytz
19 september 2006, 17:54
(spam) ik heb ook nog wel een quad te koop staan! pm maar als je em wilt hebben!

Ibanez RuleZ
19 september 2006, 18:35
Nee, niet A/B.

Maar het verschil is zo groot dat het me direct opviel.
Studio is prankelender, studio combo ook trouwens, de quad blijft wat vlakker op dat gebied.

eindversterker in alle gevallen: Mark IV
Box in alle gevallen: Mijn eigen 2x12.


ik denk dat je het dan over een buizenkwestie hebt, sorry.

Harrald

AART
19 september 2006, 21:10
ik denk dat je het dan over een buizenkwestie hebt, sorry.

Harrald


ik weet wat buizen kunnen doen, en dit was meer hoor(vaak genoeg mark iv's met verschillende buizen gehoord).

dit was echt gewoon een andere voicing.

Edit: voor zover ik wete hadden ze allemaal mesa buizen, zowel de quad als de studio.

Ibanez RuleZ
19 september 2006, 22:16
ik had het over ouderdom... ook voortrapbuisjes kunnen dof worden...

maar goed, het blijft natuurlijk ook smaak en we hebben het over 2 erg goede preamps.

topicstarter, is het nog gelukt met een van die twee quads?

harrald

Mirakels
20 september 2006, 12:20
Zo wat een reacties in 1 keer....was ff weg....

maar....EUREKA!!! Ik heb er 1 gevonden...die ene van marktplaats...gisteravond meteen gebeld inderdaad en vrijdag ophalen!! YES!! :rockon:

Als ik mijn rack helemaal in elkaar heb post ik wel ff wat foto's.

Thanx everybody!! Ik hou u op de hoogte.

Ik ben weer helemaal gelukkig...jihaaa

Ibanez RuleZ
20 september 2006, 12:40
dat is mooi. ik wens je wel sterkte met het instellen van ding: de mogelijkheden zijn bijna ongelimiteerd. het resultaat is dat er veel goede, veel bagger en een aantal excellente geluiden in zit.

Harrald

AART
20 september 2006, 14:54
ik had het over ouderdom... ook voortrapbuisjes kunnen dof worden...

maar goed, het blijft natuurlijk ook smaak en we hebben het over 2 erg goede preamps.



Buisjes waren in beide preamps ongeveer 2 a 3 jaar oud.
Maar er zat echt verschil in, het ligt aan je smaak wat je beter vind, maar er zat echt verschil in de voicing.

@ TS: Gefeliciflapstaart!

Erg veel plezier gewenst met je setje.

groovieguitarguus
27 september 2006, 13:28
Ik heb enkele jaren een Quad gehad... heb lang gesleuteld aan de sounds en nooit iets gevonden, nog wat modificatie laten doen bij Ernst Flieck maar nee...
Toen eens gekeken voor een Triaxis bij Double D... Ging een wereld voor me open... een helder krachtig geluid met veel mooie sounds... Gebruik het ding nu al meer als 6 jaar en gaat NIET weg... wellicht eens een topje proberen...maar een erg allround ding. Echter hou ik niet van de Rectifier instellingen... te rafelig...
Had vroeger een Hafler T3... vondt ik nog beter dan de Quad.

Succes met je keuze...

Mirakels
27 september 2006, 13:37
Heb inmiddels mijn rack klaar met de Quad erin. Het heeft inderdaad veel tijd en geduld nodig, maar het werpt zeker ziijn vruchten af als je dat ervoor over hebt vind ik. Heb hem sinds vrijdag en ben er elke dag mee bezig geweest. Heb nu redelijke basisgeluiden voor elkaar moet ik zeggen en het kan alleen nog maar beter worden.

Tot nu toe zeker geen spijt!

Thanx!

AART
27 september 2006, 15:24
hoe vind je hem in vergelijking tot de Mark IV?

qua sound en mogelijkheden?

Mirakels
27 september 2006, 15:30
Ik vind hem qua sound wel aardig in de buurt komen van de Mark IV. Dat is mijn eerste indruk tenminste. Mogelijkheden van de Mark waren er ruimschoots en daarmee kon je de sound ook aardig vernaggelen. Maar bij de Quad heb ik het idee dat het nog iets verder doorgetrokken is wat mogelijkheden betreft. En dus ook de manieren om de juiste sounds te vinden of juist niet.

Ze zijn er zeker, maar je moet wel even goed zoeken. Bij de Mark had ik dat iets eerder voor elkaar volgens mij...alhoewel...het blijft Mesa.

Heb er echter nog niet live mee gespeel in bandbezetting, dus om een goed oordeel te geven zal ik dat eerst misschien moeten doen. Ik heb hem ook nog maar een dag of 5 dus. Maar het blijft top spul spul!

jelledevos
15 oktober 2006, 16:52
ja het moeilijke met die dingen is het instellen. gitarist van men band heeft de studio + 50/50 op marktplaats staan want is dus wel echt voor tweakers en niet echt voor moderne metal ook.

AART
16 oktober 2006, 12:28
je kan uit een Studio Preamp echt wel moderne metalscheur krijgen hoor, je moet alleen weten hoe je hem in moet stellen.

Treble hoog(8 - 9) en dat er weer uithalen met de GEQ.

jelledevos
16 oktober 2006, 13:22
tja maar mesas blijven moeilijke bakken ;)

Ibanez RuleZ
16 oktober 2006, 13:54
ben het NIET eens met Aart, als mede mesa eigenaar. ik heb een quad en kanaaltje lead 1 heeft de meeste potentie voor een moderne metal scheur en ik krijg het er NIET uit zonder dat het ruk klinkt. mesa's zijn mesa's. je kan er metal mee spelen, maar verwacht van een mark serie geen recto scheur of ook maar iets dat op een engl 530 lijkt. het heeft een eigen signatuur

Harrald

AART
16 oktober 2006, 16:56
Tja, het is geen recto nee, maar een duchtige metalscheur krijg je er wel uit.
Maarja, als je met modern gelijk een recto of 5150 bedoeld heb je idd gelijk.
Dat kan een Mark niet.