PDA

View Full Version : Eric Clapton



Eric Clapton is God
5 december 2002, 11:02
Wat vinden jullie van Erik Clapton laat haat me weten

Ronald

alhambra
5 december 2002, 11:14
Ik kan Clapton al wat meer waarderen dan een tijdje terug maar ben er nog steeds niet kapot van. Tis wel een goede gitarist maar ook niet meer dan dat naar mijn zeer bescheiden mening.

pimmetje
5 december 2002, 11:44
Ik ben persoonlijk niet kapot van Clapton. Weer ff los van of 't een goede gitarist is of niet, want dat zijn vrijwel alle wereldberoemde gitaristen die hier worden besproken. Zijn geluid is volgens mij een van de dingen waar ik me 't meest aan erger.

Ik vond 'm bij Derek & the Domino's eigenlijk nog 't lekkerst spelen en in de jaren 60 ook wel wat leuks hebben gedaan. Al houdt hij de ellenlange solo's uit die tijd niet interessant genoeg.

Z'n voluit-blues-pogingen vind ik net niets. Zowel bij John Mayall als bij bijvoorbeeld de London Howlin' Wolf sessions vind ik 't te veel gepiel.

Z'n muziek vind ik sinds 461 Ocean Boulevard (die LP inbegrepen) volledig zonder ballen en veel te poppy klinken. Hij had gewoon flink moeten blijven zuipen en zo :grin:. Die unplugged cd vind ik dan wel weer een van de lekkerdere uit z'n repertoire...

Neals
5 december 2002, 11:45
mijn mening over Eric Clapton begint met een K en eindigt op UT....

Kvin dat hij het gewoon niet heeft, misschien kan hij wel lekker pingelen, maar gewoon niet overtuigend genoeg..
De kracht op het podium, dat mist hij

Harry
5 december 2002, 12:23
niet veel aan...

Watti
5 december 2002, 15:18
Vroeger te gek, maar geen God

vulvasonic
5 december 2002, 16:08
Het is de enige gitarist wiens handafdruk als een handschoentje om mijn hand past.

Heb ik in Londen ontdekt bij een Madame Tussaud voor muziekfiguren, waar de handafdrukken van vele beroemde gitaristen hangen.
David Gilmour heeft, zoals ik daar dus ontdekte, een paar handen als kolenschoppen (of hij heeft 2 heel verschillende handen, dat kan natuurlijk ook....).
;]

Snow
5 december 2002, 16:24
Kheb Wel respect voor de man dat hij al zo lang mee draait.
Kheb zelf liever Jimi of SRV omdat die meer afwisselend en geinspireerd spelen maar je mag m toch bij de Groten plaatsen
Kmoet wel zeggen dat ik m op de blues CD "From The Cradle" en de soundtrack van "Rush" beestig goed vind
Huur gelijk ook ff de Film "Rush" want die mag je niet missen

later dudes

merijn128
6 december 2002, 15:43
Zoals je naam al zegt. Ga het ook verder niet onderbouwen. Muziek is een gevoel, en mijn gevoel zegt dat hij God is. Klaar :razz:

Pickslide
7 december 2002, 01:39
Ik vind de ouwere CD's wel leuk, maar de laatste 2 niet echt.

delphiro
7 december 2002, 21:31
zwaar overschat.. in die tijd dat hij 'God' genoemd werd waren er wel veeeel betere gitaristen maar dat was toen niet populair.. Dus om nou de populairste gitarist dan meteen maar als gitaargod te bestempelen gaat me veel te ver.

En zijn huidige werk is saai... het is wel gitaarspel maar de minst ontwikkelde klassieke gitarist rommelt dat net zo makkelijk in elkaar.. Nee, dan hoor(de) ik liever Stevie Ray Vaughan of Zappa :smile:

Ash ketchum
10 december 2002, 14:21
1 van de weinige die de 'gevoelige snaar' kan beroeren en 1 vd eerste die een klassieke combi(les paul/overstuurde buizen) gebruikte.
Staat akoestisch ook enorm z'n mannetje. Echt een bluesman,
blues is een soort smartlap en aangezien clapton z'n eigen blues heeft meegemaakt door de jaren heen kan hij die ook enorm goed vertalen in de gitaar.

sash
10 december 2002, 16:10
Clapton is erg overrated. Vroeger was ie cool en waren optredens van hem erg vet, toen zat er nog beweging in, maar echt een fantastische gitarist was het toen ook niet. Sinds dat ie 'z'n leven ging beteren' zijn optredens van hem erg saai geworden (laatste keer in ahoy stonden ze maar een beetje droog op het podium, totaal geen beweging). Hij teert nu op oude vergane glorie.

Kitaarhiero
10 december 2002, 16:28
De meeste mensen die clapton goed vinden spelen geen gitaar.

Ikzelf vind clapton ook maar matig en zwaar overschat. Hij kan wel mooi spelen, maar na Derek & the Domino's houdt het wel op met interessantheid.
Tis nu gewoon een ouwe lul die wat brave op blues geïnspireerde middle-of-the-road muziek maakt.
Verder is hij een slachtoffer van de grootkapitalisten Fender en martin :wink:... citaat uit een interview "Beginners kunnen maar beter direct een fender of een Martin aanschaffen blabla"
er zijn zat goedkopere gitaren van vergelijkbare kwaliteit.

Eric Clapton is God
10 december 2002, 21:41
Over Fender en Martin is gelul, hij is heus geen protoge van Fender of Martin. De man speelt ook op Guild, Gibson, rickenbacker. Ik ben het wel met je eens dat je niet op een Fender of Martin moet beginnen. Begin eenvoudig en bouw het op is mijn advies.

sash
11 december 2002, 15:43
Op 2002-12-10 21:41, schreef Eric Clapton is God:
De man speelt ook op Guild, Gibson, rickenbacker.

Ja thuis...

dirkw83
12 december 2002, 01:00
tja... die unplugged cd vind ik toch wel een bijzonder cool staaltje werk. Je kunt er zijn plezier in het werk gewoon in horen. Dat hij geen pure kracht heeft op het podium... zal best. Ik vind het allemaal erg mooi en goed klinken. Overschat mag je hem in ieder geval niet noemen vind ik, daarvoor heeft ie in het verleden teveel (goed) gespeeld.