PDA

View Full Version : snaar trilt



JasonX
18 september 2006, 16:47
Hey, ik heb 3 dagen terug al mijn snaren vervangen, kheb ze allemaal precies tegenovergestelde richting dan normaal erop gedraaid, dit zou geen problemen moeten geven dacht ik, nu heb ik alleen het probleem, dat als ik barré speel, of 1 fret indruk van de E-snaar(bas snaar) deze ongelofelijk tegen de stukjes ijzer dat tussen de fretten zit aantrilt. Komt dit door de nieuwigheid of kan dit andere oorzaken hebben? om eerlijk te zijn erger ik me er kapot aan als ik speel, het overheerst gewoon :(

Greetz Jason

MichaelSS
18 september 2006, 17:05
Afstelbeurtje ???

sjoerd5
18 september 2006, 17:47
gelukkig trillen snaren als ze dat niet doen heb je een probleem

nee ff serieus
ik heb het

k ook 2 dagen geleden mn snaren vervangen dus ik hoop dat t nog weg gaat

Eko
18 september 2006, 21:49
Jason,
Ga, als je er niet uit komt eens langs in Stadskanaal. Daar zit aan het kanaal een goede muziekzaak. Het zou best kunnen dat je een andere snaardikte er op hebt gelegd. Door de hals te verstellen zou je probleem zo op te lossen zijn. Is maar een paar minuten werk. Het is trouwens wel zaak de snaren er op de juiste manier op te leggen en te winden. Anders trekt de snaar te scheef door d topkam en zou er extra wrijving en spanning op de snaren komen te staan. Ook zou de topkam overbodig kunnen slijten.

JasonX
18 september 2006, 23:32
Jason,
Ga, als je er niet uit komt eens langs in Stadskanaal. Daar zit aan het kanaal een goede muziekzaak. Het zou best kunnen dat je een andere snaardikte er op hebt gelegd. Door de hals te verstellen zou je probleem zo op te lossen zijn. Is maar een paar minuten werk. Het is trouwens wel zaak de snaren er op de juiste manier op te leggen en te winden. Anders trekt de snaar te scheef door d topkam en zou er extra wrijving en spanning op de snaren komen te staan. Ook zou de topkam overbodig kunnen slijten.

Hmm, ik heb er 0,10 mm op zitten ipv 0,09 (zo was het toch?):P
Maar ik heb me vriendin de snaren laten kopen (wees niet bang ze speelt zelf ook gitaar:P) mgoed, volgende keer maar weer 0,09 (geloof ik:P)