PDA

View Full Version : Tremolo Picken



Shift
18 september 2006, 12:39
Hey luitjes,
Hoe leer je tremolopicken? Heeft het zin om langzaam aan te slaan en als het goed langzaam het tempo verhogen?
Is het gewoon een kwestie van superveel doen en het gaat dan wel beter?
Ik las op gitaarsites dat je bij deze techniek je duim wat gebogen houd maar hoe is dan precies de bedoeling dat je plectrum staat in verhouding met de snaren? (schuin?) Op veel videos van o.a. death metal bands waar ze tremolo picken lijkt het wel alsof ze deze techniek niet gebruiken en de plectrum gewoon zo vast houden als bij alle andere stukken die ze spelen.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want grote delen van nummers die ik wil spelen bestaan uit tremolo picken en ik heb het idéé dat ik het me verkeerd aanleer nu.

Vast bedankt!
wouter

Trocar
18 september 2006, 15:26
maar hoe is dan precies de bedoeling dat je plectrum staat in verhouding met de snaren? (schuin?)

Wanneer je je plectrum echt letterlijk recht op de snaren houdt en je wilt je plectrum op en neer bewegen blijf je achter de snaren hangen. Het idee is dat je een heel klein beetje je plectrum draait zodat dit niet gebeurt. Echter, wanneer je dit teveel doet, hoor je minder van de snaar die je aanslaat en komt er het lelijke geluid van het plectrum dat langs de snaren glijdt bij. Milimeterwerk dus (en waarschijnlijk dat je het daarom ook niet kunt zien in gewone videos van bands). Ik zou oefenen op het zo min mogelijk schuin houden van het plectrum en toch soepel op en neer bewegen; het vinden van die balans (niet meteen op volle snelheid beginnen is inderdaad wel een goed idee, denk ik). Als je de 'feeling' te pakken hebt en je doet dit regelmatig gaat het vanzelf en denk je er niet eens meer bij na.

Shift
18 september 2006, 16:59
ik ga het proberen. Bedankt!

-=JEROEN=-
19 september 2006, 11:43
dikte van de plectrum is ook belangrijk

hoe dikker, hoe moeilijker de preciese hoek is te vinden

Shift
19 september 2006, 15:36
ok thanks, ik gebruik 1.14nu.. lukt wel aardig op deze manier, kwestie van uuuuuuuuren doen natuurlijk weer net als alles op de gitaar ;)