PDA

View Full Version : Daar is ie dan!!!



Michael Amott
18 september 2006, 08:31
Eindelijk foto van mijn amp :)

kijk en bewonder.. for the record het is de onderste :P

http://thumb12.webshots.net/t/34/34/2/65/74/2247265740096409272alrUJa_th.jpg (http://community.webshots.com/photo/2247265740096409272alrUJa)

Had hem aangesloten en dit is mijn eerste buizenbak.. dus heb er de ballen verstand van... ontploft me een zekering :S maarja zekering vervangen gebiast en tadaaa DING TREKT DE NAGELS UIT DE MUUR!!

Recto module is tight as hell
XTC module ript het beetje vel van je balzak (excusses voor mijn taalgebruik)
Clean module weet ik nog niet want die kwam niet mee met de zending dus staat in backorder..

WHOOOOHOOOW dit is echt het beste wat me ooit is overkomen :)

tabmaniac
18 september 2006, 08:43
Ziet er strak uit! alleen een beetje klein (de foto dan:D)

Squier4ever
18 september 2006, 08:46
ziet er idd heavy uit. wat kostte dit grapje nou?
op zich vind ik het nl een erg vet concept

Michael Amott
18 september 2006, 09:10
misschien moet je dan eens op de foto klikken :cooler:

Dit grapje koste 1740 met 3 modules en een dimarzio clicklock strap (die had ik nog nodig :P)

maar al koste hij 3 ruggen had ik het nog gedaan het is zo veel beter dan de gewone amps je hebt voor 280 een compleet nieuwe amp erbij in dat kun je van de normale tops niet zeggen :)

Nrrrk
18 september 2006, 09:19
Kewl! Mooie Traanplaat top. ;)

jw009
18 september 2006, 10:12
Nice! Ziet er goed uit, wat voor module heb je voor de clean?

Michael Amott
18 september 2006, 10:22
Gewoon de standaard clean module van randall ik vind de clean van randall wel mooi :)

Michael Amott
18 september 2006, 10:23
Kewl! Mooie Traanplaat top. ;)

Ja he :P van wie zou ik die hebben :P

Outrage
18 september 2006, 10:43
Heb je nu 2 heads gekocht? Of is die onderste niet van jou?

ReinoutV
18 september 2006, 10:45
Gaaf, leuk concept ook met die modules. Heb je deze top ook vergeleken met de amps van Egnater? En zit er genoeg verschil tussen de recto en de xtc module?

Michael Amott
18 september 2006, 11:01
nee de onderste is nieuw en de bovenste heb ik van NRRK gekocht :) vandaar die reactie :)

Ik heb geen weet van egnator versterkers... sorry en ja der zit wel degelijk verschil tussen de XTC is zo vele malen feller dan de recto :)

Squier4ever
18 september 2006, 17:41
egnater maakt nog een overtreffende trap van de randal RM series. geen idee hoe die heet maar die kost je wss wel 3 ruggen

Emocide
18 september 2006, 17:47
echt HEEL gaaf ding. vind de randalls van de buiten kant er altijd super gaaf uitzien, maar nooit de kans gehad een zooi te testen :( dus kan je wat sound sampletjes maken ?! ben erg benieuwt :) :cheerup:

robert-gitarist
18 september 2006, 18:17
echt HEEL gaaf ding. vind de randalls van de buiten kant er altijd super gaaf uitzien, maar nooit de kans gehad een zooi te testen :( dus kan je wat sound sampletjes maken ?! ben erg benieuwt

Even zoeken.Nrrrk of zijn broer(tje) heeft een keer demo's ervan gemaakt.Klonk erg goed.Ik ben dol op Randall.(heb ook 2 stuks ;) ) echt de shit.Die dingen hebben echt veel ballen :)

Topicstarter: gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.Mooi setje zo.1750 valt nog wel mee maar ik denk dat ik persoonlijk dan toch voor een 2de handse Mesa triple recto was gegaan ;)

Tho
18 september 2006, 18:23
gast.. dat ding is vééééééét!! :o :o

michael you've got PM!

Luc-O
18 september 2006, 18:25
misschien moet je dan eens op de foto klikken :cooler:


An error has occurred.

Sorry, this is a private album. Please ask the owner to invite you.

Tho
18 september 2006, 18:48
misschien moet je dan eens op de foto klikken :cooler:

Dit grapje koste 1740 met 3 modules en een dimarzio clicklock strap (die had ik nog nodig :P)

maar al koste hij 3 ruggen had ik het nog gedaan het is zo veel beter dan de gewone amps je hebt voor 280 een compleet nieuwe amp erbij in dat kun je van de normale tops niet zeggen :)

Ik snap er de ballen van.. hoe zit dat dan met die 'modules'? Krijg je er (lach me niet uit, want ik snap geen flikker van buizenamps) buizen bij of zo, die je kan verwisselen, en zo een andere muziekstijl kan spelen?? leg het me uit! :P

vester86
18 september 2006, 19:10
je krijgt een voorversterker in een verwisselbaar kastje. soort cassettebandje ofzo, en iedere voorversterker heeft zn eigen, specifieke geluid.
verder moet je iedere voorversterker zien als een afhankelijk kanaal in je versterker

crrrN
18 september 2006, 20:45
Aah, eindelijk weer iemand aan de RM100. Super vette amp : D

Hier is een soundsample van mn top boost module en recto module.

http://www.excessum.nl/rm100.mp3

Mark_M
18 september 2006, 20:53
waar heb je hem gekocht dan

Nrrrk
18 september 2006, 21:39
Even zoeken.Nrrrk of zijn broer(tje) heeft een keer demo's ervan gemaakt.Klonk erg goed.Ik ben dol op Randall.(heb ook 2 stuks ;) ) echt de shit.Die dingen hebben echt veel ballen :)

Topicstarter: gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.Mooi setje zo.1750 valt nog wel mee maar ik denk dat ik persoonlijk dan toch voor een 2de handse Mesa triple recto was gegaan ;)
http://members.home.nl/andy.stevens/sample.wav

recto module

Tho
18 september 2006, 23:01
je krijgt een voorversterker in een verwisselbaar kastje. soort cassettebandje ofzo, en iedere voorversterker heeft zn eigen, specifieke geluid.
verder moet je iedere voorversterker zien als een afhankelijk kanaal in je versterker

Okey.. dus als ik het goed begrijp, plug je zo'n voorversterker in je amp, en je kan spelen.. dus eigenlijk een soort tussenstuk tussen je gitaar en je amp, die verwisselbaar is, en elk een eigen sound heeft? en heb je per sé zo'n ding module nodig? of heeft de versterker ook nog n eigen sound.. :D

ateng
18 september 2006, 23:54
Nee je hebt echt een module nodig want het is eigenlijk een kast met eindversterker dus je hebt een voorversterker, module dus, nodig.

Echt tof want heb de Egnater getest die ook met modules werkt en je kan echt 3 verschillende sounds uit 1 versterker halen.
Meestal bij een drie kanaals versterker klinkt de lead heel goed maar de clean weer niet of de crunch kanaal is lekker punchy maar de lead heel zwak.
Maar nu kun je je eigen sound kiezen dus fender clean, Plexi crunch en Soldano lead zeg maar.

Alleen precies benaderen van zo'n sound gaat niet helemaal want Fender klinkt Fender met 6L6 en Marshall met EL34.

Michael Amott
19 september 2006, 08:38
Ik heb hem gekocht bij brugman muziek in gaanderen omdat ik vind dat ik daar voor mijn geld de beste service krijg.

@robert ja weet ik dat je er 2 hebt omdat ik die toen bij jouw zag staan en hoorde dat ze niet eens zo heel duur waren heb ik die RH100 van NRRRRK gekocht :)

Het klopt ja in je top zitten eind buizen el34 bij mij dat is gewoon de eindtrap dan heb je de modules met ieders 2 preamp buizen zo heb je modules van mesa fender marshall bogner enz.. zo kun je dus bijvoorbeeld 1 XTC 1 REcto en 1 Fender blackface erin douwen en heb je dus voor 1740 euro een brute versterker.. Terwijl als je die tops los koopt je dik 8 a 9 ruggen kwijt bent.. dat was mijn motivatie ten minste..

Folks get yourself a randall cause life isen't gonna be better!!!

Tho
19 september 2006, 18:14
Okey.. Ik had nog nooit van zoiets gehoord. Nou heb ik ook wel een heel simpel voxje..
Hey de Randall V2 of T2, dat zijn volgens mij ook wel vette dingen! Werken die ook met modules? En zijn ze geschikt voor strakke metal?

fullorder
19 september 2006, 18:45
WHOOOOHOOOW dit is echt het beste wat me ooit is overkomen :)

:D :D GAS rules!! ;)

Nrrrk
19 september 2006, 22:08
Alleen precies benaderen van zo'n sound gaat niet helemaal want Fender klinkt Fender met 6L6 en Marshall met EL34.
Wrong. Als je de rack versie hebt en je hebt de RT power amp heb je 2 kanalen op de power amp.
Kanaal 1: 50 watt 2* EL34's tubes
Kanaal 2: 50 watt 2* 6L6 tubes.

dus je krijgt wel die sounds.

Overigens kun je in de top (RM100) 4 verschillende buizen zetten. dus 1 EL34, 1 6L6, 1 KT88, 1 6550, door 't bias systeem. Dus je hebt complete vrijheid met alle buizen. Dit geldt voor zowel de Egnaters als voor de Randalls.

ateng
19 september 2006, 23:15
Oke dat wist ik niet. Dat is wel heel super gaaf natuurlijk.

Michael Amott
20 september 2006, 09:12
Okey.. Ik had nog nooit van zoiets gehoord. Nou heb ik ook wel een heel simpel voxje..
Hey de Randall V2 of T2, dat zijn volgens mij ook wel vette dingen! Werken die ook met modules? En zijn ze geschikt voor strakke metal?

Deze amps zijn hybride dus alleen met preamp buizen. alleen de RM100 is volledig uitgerust met buizen. over het algemeen is randall sowiezo geschikt voor metal vanwege de dikke punch die randall heeft. maarja ik bedoel kijk naar dimebag hij speelde zijn hele leven op solid state. moet je kijken wat een tone die gast had :)

Als je toch een beetje geld uit wil geven kun je het beste de RM100 aanschaffen aangezien de V2 enT2 ook rond die prijs zitten ivm dat ze in amerika worden gemaakt..

Orpheo
20 september 2006, 15:44
Deze amps zijn hybride dus alleen met preamp buizen. alleen de RM100 is volledig uitgerust met buizen. over het algemeen is randall sowiezo geschikt voor metal vanwege de dikke punch die randall heeft. maarja ik bedoel kijk naar dimebag hij speelde zijn hele leven op solid state. moet je kijken wat een tone die gast had :)

Als je toch een beetje geld uit wil geven kun je het beste de RM100 aanschaffen aangezien de V2 enT2 ook rond die prijs zitten ivm dat ze in amerika worden gemaakt..


no offence, maar dimebag associeer ik niet direct met TONNNEEEEEEEE

Michael Amott
20 september 2006, 15:53
nee dat is waar maar klonk het goed of niet? ik bedoel de dude kon het laten klinken of er 2 gitaren speelden terwijl hij daar in zijn eentje stond...

Tho
20 september 2006, 17:24
nee dat is waar maar klonk het goed of niet? ik bedoel de dude kon het laten klinken of er 2 gitaren speelden terwijl hij daar in zijn eentje stond...

mee eens.. Okey nou dan ga ik maar eens naar Musik Productief :) Hey maar je betaalde 1700 euro? dat is bijzonder weinig incl 3 pre-amps :S

dml
20 september 2006, 19:26
Egnater heeft de MOD100, een 100 watt buizentop waar ook drie modules in kunnen. Echter zijn de modules 2-kanaals (met gedeelde toonregeling) wat het totaal op 6 kanalen brengt. Geweldige amp, kost inderdaad -ietsmeer dan- drie ruggen. Hierzo te koop:
http://www.gtrgear.com/Egnater/Mod100-NL.htm

Michael Amott
21 september 2006, 09:21
@ tho daarom ben ik ook voor de randall gegaan. En het voordeel is.. stel je wil van top naar rack ivm het slepen van spullen.. verkoop je je top leeg en koop je een rack weer. modules erin pluggen en klaar is kees.. het is echt een pracht systeem :)

Tho
21 september 2006, 09:43
@ tho daarom ben ik ook voor de randall gegaan. En het voordeel is.. stel je wil van top naar rack ivm het slepen van spullen.. verkoop je je top leeg en koop je een rack weer. modules erin pluggen en klaar is kees.. het is echt een pracht systeem :)

Ja ik vind het echt super vet.. Hey Michael waar woon je ergens? misschien kan je me een keer een demootje van je amp geven als je dat leuk lijkt! Ben echt heel benieuwd namelijk! :satisfie:

Michael Amott
21 september 2006, 10:30
whehehehe ik woon in arnhem das best een klere eind rijden.... maar serieus ga zelf op pad en zoek je sound je kunt de randall wel vet vinden maar als je bv een fireball beter vind klinken of een 5150 bv moet je die kopen en niet de randall.. het is alleen de veelzijdigheid die deze randall interessant maakt..

Tho
21 september 2006, 10:34
whehehehe ik woon in arnhem das best een klere eind rijden.... maar serieus ga zelf op pad en zoek je sound je kunt de randall wel vet vinden maar als je bv een fireball beter vind klinken of een 5150 bv moet je die kopen en niet de randall.. het is alleen de veelzijdigheid die deze randall interessant maakt..

das iets te ver ja.. Nee je hebt ook gelijk! Ik ga gewoon vanalles uitproberen. Op looks ga ik niet af, zeker niet als het om een amp gaat. Heb ook veel goeds gehoord over peavy en ENGL etc.
Maargoed.. Eerst maar die Jackson USA! Tnx allemaal!