PDA

View Full Version : rotosound countrygold



greencharlie
17 september 2006, 23:02
Hallo,


heeft iemand v jullie al eens die countrygold snaren v rotosound geprobeerd?

Die zouden extra brilliance en sustain geven vanwege niet volledig omwonden,
4 cm voor ballend stopt de winding.
Iemand hier ervaring mee?

LaurentB
18 september 2006, 16:13
Hallo,


heeft iemand v jullie al eens die countrygold snaren v rotosound geprobeerd?

Die zouden extra brilliance en sustain geven vanwege niet volledig omwonden,
4 cm voor ballend stopt de winding.
Iemand hier ervaring mee?

Oh, dient dat daarvoor? Ik heb het wel eens ergens gezien staat me bij, maar ik weet zo niet of dat een merkbaar verschil maakt.
Ik gebruik momenteel overigens voor het eerst Elixirs Nanoweb, bevalt erg goed!

Picker
18 september 2006, 17:43
Ik heb wel eens met GHS Contact Core of zoiets gespeeld. Is het zelfde principe. De kern van de snaar rust dan dus op het brugstuk, niet de winding. Klinkt inderdaad een stuk helderder. In mijn geval was dat iets TE helder, dus ik heb ze daarna nooit meer gebruikt.

Je kunt natuurlijk ook gewoon je snaren achterstevoren monteren. De meeste gewikkelde snaren hebben een stuk blanke kern uitsteken aan de kant waar ze de mechanieken ingaan. Leg daar een flinke knoop in, knip de "ball" aan de andere kant af, draai de snaar om en en presto...

greencharlie
3 oktober 2006, 20:06
ter vervanging vd elixir snaren die op mn nieuwe Furch stonden heb ik de Country golds er nu op staan: ik hoor geen verschil in sustain, en iets minder brilliance lijkt me.

gertdm
4 oktober 2006, 10:47
Probeer ook eens gewone Tomastiks. Die klinken erg prettig op Furch.
En je bent ook meteen af van dat kunstmatige hoog wanneer je onversterkt speelt.

Buzz
4 oktober 2006, 11:00
En je bent ook meteen af van dat kunstmatige hoog wanneer je onversterkt speelt.

Wat bedoel je precies met kunstmatig hoog?

greencharlie
4 oktober 2006, 21:25
ja, dat kunstmatig hoog is me ook niet duidelijk.