PDA

View Full Version : Line6 amp of distortion modeler?



wimmeltje
5 december 2002, 10:12
Hallo mensen,

Nog een vraag hier voor mensen, wat weten jullie van de amp en distorsion modeler? Welke is het beste voor het spelen in een top40 coverband. Het is belangrijk dat het Mesa Rectifier sound erin zit. Zal het dan toch de boss MT2 modeler worden om dit te kunnen maken, of is de amp modeler goed om deze sound te kunnen maken. Laat het weten als je wat ervaring hebt met deze spullen !

Rutger
5 december 2002, 11:08
Ik ga ze beide zeer binnenkort uitproberen, want ik ben ook benieuwd. Hieronder staat een topic "ampmod voor live gebruik" waarin wel duidelijk wordt dat ze goed schijnen te zijn!

wimmeltje
7 december 2002, 19:12
vandaag was dus de dag, ikke vanmorgen naar conijnmuziek toe, met gitaar en amp onder de arm. Ik heb allebei uitgeprobeerd. zowel de dis als amp. Ik ben toch voor de amp gevallen. Ik vind de sound van de amps heel mooi gemaakt. en misschien zijn ze niet allemaal evengoed, toch klinkt hij verrekkes goed. De dis klinkt ook heel goed, daar zijn de distortions ook heel goed nagemaakt, maar voor mij waren de verschillende versterkers toch de doorslag. Ik ga nu weer lekker spelen met mijn aanwinst, en als ik weer iets merk, laat ik het jullie weten. Groetjes

zZoRgO
8 december 2002, 12:45
Ik heb es een punkcoverbandje gezien, waarvan de gitarist een DM4 distortion modeler had (ook van line 6)
was voor z'n valvestate clean kanaal geplaatst, en die klonk echt ongelooflijk goed....

Rutger
9 december 2002, 11:11
Hoi,

ik heb afgelopen vrijdag de dm4 geprobeerd, maar de am4 hadden ze in den haag niet. Ik was best onder de indruk van een aantal distortions. Ik vond de overdrive wel prima en de fuzz-es cool. Ik ben niet zo geinteresseerd in metal en mesageluiden maar die klonken wel goed. Wat ik wel vond is dat de potmeters weinig verschil maakten in het geluid, afgezien van de gain en volume. Ik kon er flink aan draaien maar merkte slecht een subtiel verschil.

Toen zat ik er eens stil naar te kijken en dacht: waarschijnlijk ga ik maar twee of drie geluiden gebruiken van deze hele stompbox, dus kan ik beter twee pedalen kopen die zeker weten naar mijn smaak zijn en bovendien een stuk goedkoper zullen zijn.

Dat heb ik toen maar gedaan. :smile:

Mitch
9 december 2002, 14:10
Waar heb je uiteindelijk voor gekozen Rutger ?
Als liefhebber van losse pedalen ben ik wel nieuwsgierig...

Mitch
9 december 2002, 14:14
O, ik lees het al in 't andere topic, laat maar !
Wel fijn om te lezen dat er meer mensen niet van de TS-9 houden :wink:

Rutger
9 december 2002, 14:15
De rest van het verhaal staat onder mijn eigen topic "Ampmod voor live gebruik".