PDA

View Full Version : pull offs



mawashi
17 september 2006, 22:21
Ik bekeek net even op deze site de trailer: http://www.freelicks.net/DVD.htm Maar natuurlijk laten ze niet alles zien, want dan betaal je niet meer voor de website.
Maar in't begin van het filmpje zegt hij dat je bij een pull off niet gewoon je vinger moet loslaten van de fret, maar iets anders moet doen. Maar dat wordt natuurlijk niet meer getoond. Nu wou ik daar een tijdje geleden eens op oefenen en ik heb inderdaad voor zoals hij het ook toont, dat mijn geluid daarna zo stil wordt.
Kan iemand mij helpen wat hij wil zeggen dat je moet doen om dat niet voor te hebben?

Trocar
17 september 2006, 22:28
Het is een 'pull off', niet een 'let go'. :)
Overdreven gezegd: met je vinger de snaar naar beneden trekken en onder je vinger vandaan laten schieten, zodat de snaar goed trilt nadat je vinger er af is (en je dus geen stilte hoort).

EDIT:

Ik heb even het filmpje gekeken en, potverdrie, hij legt het gewoon uit en hij laat het nog zien ook!
"You don't just lift your finger, you have to do a downward motion; like this" - en hij laat dan nog een keer zien hoe het moet!
(Edit 2: niet dus... sorry!)

mawashi
17 september 2006, 22:31
Aha ok thx. Kga der morgen meteen eens wat op oefenen zodat het me lukt.

Edit: Als hij het traag wil laten zien wat hij doet draait het beeld toch zodat je het niet kan zien?

Trocar
17 september 2006, 22:38
Je hebt gelijk, op het laatst, als hij zegt 'like this' draait inderdaad het beeld weg. Mijn fout!

Maar, hij laat vanaf 11 sec twee keer zien hoe het wel moet, dus daar kun je het wel zien.

Succes ermee!