PDA

View Full Version : Rotterdam Pop Academy



Bl44t44p
17 september 2006, 14:39
Met mijn eindexamen in het vooruitzicht krijg ik op dit moment vanuit school én huis niets anders over me heen dan "mijn toekomst". Nu stuitte ik na een zoektochtje over het net op de Rotterdam Pop Academy, onderdeel van het Rotterdams conservatorium. Ik kreeg de indruk dat het allemaal net wat van minder niveau is dan de Rockacademie (waar ik overigens wel goed van op de hoogte ben), maar klopt dat wel? Weet iemand hoe deze twee opleidingen zich tot elkaar verhouden? Ervaringen?

Op de website staat niet bijster veel informatie dus ben ik ook wel van plan de open dag te gaan bezoeken. Heb dat bij de Rockacademie afgelopen jaar ook gedaan (ga dit jaar weer) en toch wel veel van opgestoken... maar alle informatie nu is ook welkom :)

Bl44t44p
19 september 2006, 14:50
Niemand? 581519

the feable
19 september 2006, 19:31
Heeej,

Ikz it op de RA in tilburg! Ik kan je nog weinig vertellen over hoe het er echt is want het is ook mijn eerste jaar en ik heb nog weinig meegemaakt. Wat ik wel weet is dat het toelatingsniveau op de Popacademie hoger is. Bovendien denk ik dat je daar dieper op de theorie ingaat. De Rockacademie is ook erg gericht op je toekomst als muziekant, en wat dat allemaal met zich meeneemt... Ik zou zeggen ga naar beide open dagen en ga informeren...

Gaaf dat je er trouwens was op AB live! Hoe vond je het?

Bl44t44p
19 september 2006, 22:55
Hey bedankt voor je reactie. Grappig dat uitgerekend jij op de Rockacademie zit ;)

Maar was een strakke show op ABLive, klonk wel relax :) Ben 's middags nog even blijven hangen bij Smokin' Buddha en 's avonds naar Noyalty geweest... wat weer als vanouds erg vet was :) Trouwens... zit Michiel (Noyalty) ook op de Rockacademie?

the feable
20 september 2006, 15:44
ja... en onze bassiste (joni) ook!

Negative K3 fan
20 september 2006, 16:18
sash van dit forum zit nu geloof ik in het 2e jaar van die opleiding, ik geloof dat zn nickname tegenwoordig groovy83 ofzo is, hij post nog maar zelden.