PDA

View Full Version : Nieuw pedalboard voor Vinni!



vinni
17 september 2006, 13:04
Vrienden.....het is zover ! :cooler:

Ik had een G-system maar was niet tevreden over het geluid. Ook gebruikte ik maar een 10-tal verschillende geluiden. Een pedalboard met de juiste pedalen zou mij meer passen. Toch wilde ik niet tapdansen en er moest toch een vorm van midicontroller inzitten voor toekomstige plannen (egnater M4).

Zie hier het resultaat :

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0180.JPG

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0181.JPG

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0182.JPG

Opmerkingen :

De Brunetti Vector zie je niet veel. Toch is dit in vele opzichten voor dit soort toepassingen een perfecte controller. 28 geheugens, 6 loops, 9V voeding, remote switches.....en buffers ingebouwd.

Alle signaalverbindingen zijn met George L gedaan. Werkt prima als je niet steeds je kabeltjes er in en er uit moet halen.

Onder het board zit een Pedalpower 2.

Onder het board zit een Nobels MS-4 switcher. Deze wordt met midi vanuit de vector aangestuurd en schakelt de kanalen op mijn Groove Tubes preamp. Nu maak ik nog gebruik van de midi-verbindingen voor de verbinding tussen de relays op de MS-4 en de remote swiches op de Groove tubes. Daarvoor heb ik ook 5 aderd nodig. Komt dus goed uit.
De midiverbindingen lopen trouwens over XLR-5.

Vanuit de Vector zijn de eerste vier loops (ik gebruik er overigens maar twee) voor de preamp. Dan gaat er vanuit de vector dus een lijntje naar de preamp en de send van de preamp komt weer terug en gaat naar loop 5.
Loop 5 is mijn MXR EQ die ik als solobooster gebruik.

Op de send van Loop 6 (instrumentlevel) is de TC SCF aangesloten.
Niet op de Main OUT A van de Vector omdat die +20Db is waardoor de SCF overstuurt.

DE TC SCF is mono in maar stereo uit. Deze stereo uit gaat naar de stereo in van de DD-20. De stereo out van de DD-20 gaat naar de stereo in van de EBS Dynaverb.

De TC SCF, DD-20 en Dynaverb staan dus altijd in series en niet in een loop. Dat gelul over True bypass......

De Dynaverb staat altijd aan. De DD-20 en TC SCF worden remote aangezet met een switch op de Vector of op de MS-4.

Nog een geintje....de 9Vdc voor de DD-20 komt niet van de PP2 maar van de Vector. Deze kan wel de 300Ma leveren die de DD-20 nodig heeft. PP2 niet.

Overigens is de plaat in de flightcase van Trespa. Een harde kunstofplaat.
Eerste primer dr over en vervolgens twee lagen zwarte autolak.

Onder de plaat staan op diverse plekken houten steunen om het doorzakken van de plaat te voorkomen als je op een pedaaltje trapt.

Geintje II.....
Het remote aanzetten van de DD-20 gebeurt met een mono jackkabel.
Bleek dat als de switch op de Vector active was dat dan de DD-20 uitstond en andersom.....Dus onder het board heb ik de monojackkabel gekruisd.
M.a.w. signaal op de Vector is de aarde op de DD-20. Werkt perfect!
Dus als nu de switch op Vector active is dan is ook de DD-20 active.

Tekortkomingen van dit board.
Tja.....wel zwaar....maar ik heb mijn grote rack niet meer nodig. Klink ee nstuk beter en veel eenvoudiger in de bediening. Mijn volgende project is mijn preamp en poweramp (VHT 2/50/2) onderbrengen in een goede houten 19" rack van 4 eenheden hoog met achterrail waarop ik een interface maak.

Tekortkomingen II
Weinig ruimte meer over voor andere pedalen. Wil nog een Cusack screamer of screamer/fuzz erbij en een goede squashy compressor....maar waar?

Overigens is dit maar een tijdelijk board. Ik ga dr wat ervaringen mee op doen en dan het definitieve board bouwen.

Zo wil ik nog een Diamond HALO chorus testen i.p.v. de TC SCF en een beter soloboost.

Wat ik nu ga doen?
Eerst mijn bekabeling naar het rack op orde krijgen. Alles Evidence Audio in een nette sleeve.

Hector_Tsolodimos
17 september 2006, 13:21
ziet er goed uit hoor, maar had je dit niet beter in het topic 'post je (zelfgemaakte) pedalboard' kunnen plaatsen?
hoe dan ook:
ziet er goed uit

bluegate
17 september 2006, 13:29
Ziet er super uit Vinni! :cooler:

Gewicht is altijd lastig, als je begint met een leeg pedalboard denk je "Da's licht"
vervolgens monteer je al je pedalen en blijk ie toch ineens best zwaar. :D

Maar die G-system was volgens mij ook niet echt een lichtgewicht?

Veel plezier ermee!

nielsduursma
17 september 2006, 13:30
wat kost die bruneti looper eigenlijk?

vinni
17 september 2006, 13:42
wat kost die bruneti looper eigenlijk?

Geloof dat Erik vd Haar hem aanbiedt voor eur 880 of zo.
Maar met een beetje babbelen kan je'm wellicht een stuk goedkoper krijgen.

Groet,
Vinni

dano
17 september 2006, 13:51
he mooie kist, is die custom made? of zo gekocht?

vinni
17 september 2006, 13:57
Kist is inderdaad cusrom made.
was iets van Eur 300. Die had ik al van een paar jaar geleden.
Toen werkte ik ook met een pedalboard.

Ben dus weer min of meer terug bij af. Alleen klinkt dit board een stuk beter en werkt het veel prettiger.

Duur leergeld allemaal....maar ja....als het maar uiteindelijk het gewenste resultaat oplevert. ("En dat is?")......Een beter geluid dat meer in de buurt komt van mijn ulitieme geluid en minder kans op problemen/storingen.
En natuurlijk zeer eenvoudig in de bediening.

Vinni

ruezzz
17 september 2006, 14:23
Mooi ding!
Lijkt me een handig apparaat die Brunetti. Alleen, het wordt allemaal wel wel lomp groot en zwaar inderdaad. Neem je em elke keer weer mee naar huis?
Kan die DD-20 niet gevoed worden door de PedalPower? En door de PP2Plus?

Wat dat gewicht betreft: ik zit zelf te denken om mijn (tweede) pedalboard gewoon alleen uit een plank met pedalen te laten bestaan en deze te gaan vervoeren in een Rockbag (die voor een keyboard ofzo).
Misschien een logistiek ideetje...

vinni
17 september 2006, 14:54
PP2+ schijnt wel die DD-20 van stroom te kunnen voorzien.

Zo'n rockbag is niets voor mij.
Board wordt veel getransporteerd. En wat nog belangrijker is.
Wil er zeker van zijn dat alles blijft werken.
Heb er ongelooflijk de schurft in als iets het niet doet vlak voor een optreden.
Wil gewoon relaxed naar een optreden toe werken.
Vandaar dat ik zeker met zo'n board blijf werken in een flightcase.

Groet,
Vinni

robert-gitarist
17 september 2006, 15:35
Heel fraai board Vinni.Ziet er echt heel netjes uit.Mijn complimenten ;)

DREAMMACHINE
17 september 2006, 16:40
nette plank, nadeel is idd evt. aanpassingen en uitbreidingen....maarja, heb je weer iets om naar uit te kijken.

dml
17 september 2006, 19:16
GtrGear heeft een goede klant aan jou!! :rockon:

Jorn69
17 september 2006, 21:19
niiiice, seg bevalt die ESB dynaverb je ? Ben er namelijk wel benieuwd naar.

Harm
17 september 2006, 21:30
Hoi Vinni!

Ziet er super mooi uit!!! Dure jongen die Vector maar heel interessant zo om alles te loopen! Heb je toevallig ergens een close up foto van de Vector? Ik zat bij vanderhaar te kijken maar die hadden ook geen duidelijke foto's..

Misschien interessant voor mij om mijn Koch te schakelen (midi) en G-Force...

Trouwens, ik vind het er mooi uitzien, dat heb je mooi zelf gemaakt, man! Ik zou willen dat ik 2 rechterhanden had!

Harm

vinni
17 september 2006, 23:00
niiiice, seg bevalt die ESB dynaverb je ? Ben er namelijk wel benieuwd naar.

Bijzonder goed.....gelukkig kon ik'm tweedehands krijgen voor Eur 160 of zo.
Ze zijn echt rete duur....

Kijk....
Toen ik op zoek ging naar een reverb moest-ie aan een aantal specs voldoen.
-Klein
-Eenvoudig in gebruik (gebruik toch maar 1 setting)
-Bijzonder goede klank.
-Laat mijn geluid in takt.
-Stereo in en stereo out. (komt na de DD-20 en ik werk stereo)

Dan heb je maar twee kandidaten....De EBS Dynaverb en de Line6 Verbzilla.
Heb heel veel goeie dingen gehoord over de EBS en ik kon deze testen en tweedehands kopen....wel minder mogelijkheden dan de Line6....
Maar de Line6 pedalen hoor ik niet altijd even positieve verhalen over.

Een kandidaat die afviel was de T-rex Roomate....had deze wel willen hebben als-ie stereo in/out had.....had me wel wat geleken zo'n buisje er in......weet niet of-ie echt zo goed is want ik heb'm niet persoonlijk getest.

Groet,
Vinni

vinni
17 september 2006, 23:04
GtrGear heeft een goede klant aan jou!! :rockon:

Nou...die Silvermachine had ik al.
En ik kende Edwin al voordat GtrGear los ging.....

Heb wel al het e.e.a. getest van hem. Maar hij leent ook wel eens wat van mij.

Zo help je elkaar.

Dus eigenlijk tot op heden alleen die Empress bij Edwin gekocht.
Oh ja....en ik heb twee Governors van hem over genomen.

Vinni

vinni
17 september 2006, 23:07
Hoi Vinni!

Ziet er super mooi uit!!! Dure jongen die Vector maar heel interessant zo om alles te loopen! Heb je toevallig ergens een close up foto van de Vector? Ik zat bij vanderhaar te kijken maar die hadden ook geen duidelijke foto's..

Misschien interessant voor mij om mijn Koch te schakelen (midi) en G-Force...

Trouwens, ik vind het er mooi uitzien, dat heb je mooi zelf gemaakt, man! Ik zou willen dat ik 2 rechterhanden had!

Harm

Hee Harm....

Hier de link naar de Vector op de Brunetti site : http://www.brunetti.it/br_products.php?prodID=20&lang=EN

Daar staat ok de manual.

Mocht je ook zoiets willen......
Voor een hongerloontje wil ik eventueel wel iets voor je bouwen hoor !
hahaha...

Vinni

vdgraaf
18 september 2006, 10:47
Geweldig ding zeg die Brunetti! De eerste die ik zie, uitgezonderd zelfbouw, die zowel loops als midi combineert. Jammer dat ie zo idioot veel geld kost.

Hoeveel voedingsuitgangen zitten er ou op Vinni? uit de handleiding lijkt het alsof er van elk soort 1 voedingsuitgang beschikbaar is, klopt dat!

Mooi pedalboard, rete strak! Veel plezier ermee!

grtn, Jan Anton

vinni
18 september 2006, 10:55
Nee....drie power outputs....9Vdc, 12Vdc en AC...voltage weet ik niet meer.

Vinni

maestro_nl
18 september 2006, 13:49
Alternatief Masotti met z'n eigen specifieke mogelijkheden.
Prijs ergens tussen 350-375 euro
http://www.masottiamp.it/std-tb6.html

http://www.masottiamp.it/images/tb6.jpg

http://www.masottiamp.it/images/tb6-midi.jpg

http://www.masottiamp.it/images/tb6-rear.jpg

sell
19 september 2006, 00:31
heyy vinni die jack aansluitingen rechtsbovenin waar heb je die gekocht?

marcel

vinni
19 september 2006, 12:26
Zijn gewioon Neutrik Chassis delen. Zijn volgens mij echt overal te koop.


Groet,
vinni

vdgraaf
19 september 2006, 23:42
Alternatief Masotti met z'n eigen specifieke mogelijkheden.
Prijs ergens tussen 350-375 euro


Is het net niet, de masotti kan niet dienen als midipedaal. Hij ontvangt alleen midi. Maar inderdaad niet gek!

vinni
20 september 2006, 00:07
Is het net niet, de masotti kan niet dienen als midipedaal. Hij ontvangt alleen midi. Maar inderdaad niet gek!

Geen vergelijk.....dr zijn vele verschillen.....lees de manual van de Vector maar eens op de website van Brunetti.

Vinni

maestro_nl
29 september 2006, 23:01
Van Marco Masotti begrepen dat op bestelling een loop gratis kan worden omgezet naar channel switching. Kijk, dat is nou service!