PDA

View Full Version : Hulp nodig bij m'n ibanez rg370dx



Jarno.d
17 september 2006, 11:13
Ey mensen, ik heb al een poosje lopen zoeken maar nog geen oplossing gevonden.
Ik was net aan het spelen op m'n gitaar, toen ik met m'n tremolo de snaren strak ging trekken (dus dat pookje naar achteren) schoot op eens zo'n dingetje waar m'n snaar in zit naar voren. Eerst dacht ik, shit m'n gitaar is nu al kappot.

Maar na een poosje kijken en wat schroefjes los gedraaid te hebben haal ik opeens een geknapte snaar uit m'n gitaar. Snaar is dus geknapt maar, ik heb een aantal vraagjes.

1, hoe moet ik snaren vervangen bij deze gitaar? Sorry, ik heb em pas net en speel ook pas een jaar gitaar. Ben dus nog niet echt ervaren op het gebied van gitaar hardware en zou dus echt niet weten hoe ik bij zo'n floyd rose tremolo nieuwe snaren erin moet krijgen.

2, ik heb hier op m'n oude stratocaster ook nog snaren zitten. Ik heb namelijk geen nieuwe snaren in huis en op zondag kan je nogal moeilijk nieuwe halen. Dus zou ik een snaar van een stratocaster kunnen gebruiken voor een ibanez rg370dx?

3, dat ding waar de snaar in zit is naar voren geschoten. Hij is onder dat bewegende gedeelte (waar dat pookje in gaat) uit geschoten en zit nu naar voren doordat m'n snaar is geknapt. Klinkt raar, als je het niet begrijpt probeer ik het beter uit te leggen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Groeten, jarno

GunMetalBlue
17 september 2006, 11:16
Ik zou de snaren van je strat er niet opzetten, je verneukt dan tijdelijk je strat en waarschijnlijk hoort de dikte vd snaar niet in het setje van je ibanez. Op zich niet zo'n ramp, maar ik zou tot morgen ff geduldig wezen.


Nooit op een Floyd Rose gespeeld dus ik weet nog veel minder hoe je de snaren moet vervangen, srr!

Jarno.d
17 september 2006, 11:21
Zou de dikte echt wat uit maken? M'n strat verneuken maakt me niet zoveel uit, gebruik em toch niet meer.

In ieder geval, bedankt voor de snelle reactie ;)

Danny Drug
17 september 2006, 11:23
http://guitar.about.com/c/ht/00/07/How_Change_Strings_Floyd0962934245.htm

google is je vriendje

oh en even wachten tot je weer nieuwe snaren kan kopen, hoor...

Jarno.d
17 september 2006, 11:35
Wow bedankt, ik heb lopen zoeken naar "ibanez rg370dx snare help" enzo maar vond niks.

Iig, bedankt. En met de snaren, ik wacht wel eventjes tot morgen :)

AART
17 september 2006, 13:17
ibanez heeft ook een tutorial in de manual en op de usa site staan dacht ik.

sjoerd5
17 september 2006, 13:23
? M'n strat me niet zoveel uit, gebruik em toch niet meer.

;)

geef hem dan aan mij

Emocide
17 september 2006, 13:37
Wow bedankt, ik heb lopen zoeken naar "ibanez rg370dx snare help" enzo maar vond niks.

Iig, bedankt. En met de snaren, ik wacht wel eventjes tot morgen :)

hahaha een snare :P ? dat is voor een drumstel :P denk dat je string bedoelde ;)

Danny Drug
17 september 2006, 13:46
hahaha een snare :P ? dat is voor een drumstel :P denk dat je string bedoelde ;)

dat is een soort ondergoed

G.G.
17 september 2006, 15:54
Dat type Ibanez ken ik niet, maar als ik het zo lees denk ik dat ik weet wat het is (als het het type is dat zonder ball-end werkt):

Het schroefje, voor de intonatie zat los, zadeltje schiet naar voren. Dan ga je aan schroefjes zitten draaien en je draait de verkeerde los (het schroefje van het klemblokje waar de snaar in zit) De snaar schiet los en lijkt gebroken omdat er geen balletje aan zit.

N00By
17 september 2006, 18:11
idd net wat gg zegt, ik heb het ook met mijn ibanez gehad, die zadeltjes zijn gewoon niet goed aangedraait. Maar gewoon eerst schroefje helemaal aan het einde losdraaien snaar er in klemmen en schroefje vast draaien en dan nog niet volledig stemmen maar zadeltje weer afstellen en vast zetten en dan stemmen en dan moet het goed zijn, als je denkt dat het niet lukt, moet je gewoon even naar de winkel gaan daar hebben ze het binen 1 minuut klaar