PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Kingronny
17 september 2006, 08:51
Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker.

Ik twijfel tussen de line6 spider II 112 (nieuw)
Of de Marshall avt 150x (tweedehands)


Ik las al enkele slechte commentaren op de line6: plastic geluid, onnodige toeters en bellen,...

Over de Marshall kon ik nog niet echt iets negatiefs vinden.

Wat is volgens jullie de beste keuze en hoeveel moet ik betalen voor een tweedehands Marshall avt 150x?

Alvast bedankt

Squier4ever
17 september 2006, 10:47
de marshall avt serie schijnt slechter te zijn als eerdere series valvestates, maar klinken dan wel weer lekkerder als de MG-serie. Komt door de buis in de voortrap. ik zou hier max. 200 - 250€ voor betalen.

waarom beperk je je tot die 2 amps?

er zijn superveel amps in jou budget te krijgen, ik zou ze zeker eens uitgebreid gaan testen en je niet teveel laten inpalmen door verkooppraat. dus niet na de tweede amp al zeggen van: nee de andere was beter die koop ik.

Kingronny
17 september 2006, 14:27
de marshall avt serie schijnt slechter te zijn als eerdere series valvestates, maar klinken dan wel weer lekkerder als de MG-serie. Komt door de buis in de voortrap. ik zou hier max. 200 - 250€ voor betalen.

waarom beperk je je tot die 2 amps?

er zijn superveel amps in jou budget te krijgen, ik zou ze zeker eens uitgebreid gaan testen en je niet teveel laten inpalmen door verkooppraat. dus niet na de tweede amp al zeggen van: nee de andere was beter die koop ik.

Ik wou eerst voor een mg 100dfx sparen maar daar las ik dan weer veel slechte commentaar over. Wat is er mis met de avt serie? Waarom maar 250 euro als hij nieuw 1000 euro kost? Wat raad jij mij aan? budget is 500 euro ongeveer.

Ik heb de line 6 spider II 112 mooi klinken, maar ik las daar vele slechte dingen over, Marshall vond men veel beter klinken. Toch zijn er blijkbaar nog betere versterkers in die budgetklasse?

Alvast bedankt

Brammibal
17 september 2006, 14:35
Voor 500 euro kan je een goede 2de hands buizenversterker kopen. Een jcm-800 combo bijvoorbeeld. welke stijl speel je? Is die alleen voor thuis, of met bandje ?

brunodb
17 september 2006, 14:46
gisteren nog een zo een line 6 spider 2 gehoord. klinkt echt bagger. alleen de clean sounds vallen mee.

kzou voor die marshall gaan.

maar denk vooral aan de vox valvetronix serie in die klasse of aan de peavey classic reeks

dat zijn versterkers met "bang for the buck"

Kingronny
17 september 2006, 16:09
Voor 500 euro kan je een goede 2de hands buizenversterker kopen. Een jcm-800 combo bijvoorbeeld. welke stijl speel je? Is die alleen voor thuis, of met bandje ?

Zo hard moet hij nu ook weer niet gaan. Het is bedoeld voor thuis maar moet eventueel ook voor een kleine band kunnen dienen.

Ik speel zowat vanalles, daarom een combo. Mijn eisen zijn echter niet zo hoog, het geluid van de line 6 vond ik bijvoorbeeld goed meevallen. Ik ben niet op zoek naar iets professioneels, gewoon een amp om vanalles mee uit te proberen en die hard genoeg kan, met vrij veel opties...

Een buizenversterker lijkt mij daarom wat overdreven, ik weet ook totaal niets over buizenversterkers. Heb je dan nog zo'n onderstel nodig of...


Eigenlijk dacht ik gewoon aan iets in de stijl van zo'n line 6 spider II maar met betere geluidskwaliteit en eventueel iets meer watt. De Marshall avt 150 x is dan geen goede keuze? En wat is dan eventueel wel een goede keuze?

Groeten

Code-X
17 september 2006, 16:22
Zo hard moet hij nu ook weer niet gaan. Het is bedoeld voor thuis maar moet eventueel ook voor een kleine band kunnen dienen.

Ik speel zowat vanalles, daarom een combo. Mijn eisen zijn echter niet zo hoog, het geluid van de line 6 vond ik bijvoorbeeld goed meevallen. Ik ben niet op zoek naar iets professioneels, gewoon een amp om vanalles mee uit te proberen en die hard genoeg kan, met vrij veel opties...

Een buizenversterker lijkt mij daarom wat overdreven, ik weet ook totaal niets over buizenversterkers. Heb je dan nog zo'n onderstel nodig of...


Eigenlijk dacht ik gewoon aan iets in de stijl van zo'n line 6 spider II maar met betere geluidskwaliteit en eventueel iets meer watt. De Marshall avt 150 x is dan geen goede keuze? En wat is dan eventueel wel een goede keuze?

Groeten

Wat dacht je van een Roland Cube?
Die dingen klinken ook erg goed voor het geld, gisteren weer over gespeeld en ik verbaasde me erover dat ze zo lekker voor dat geld klonken. :)

Brammibal
17 september 2006, 16:24
Of je een onderstel(of cabinet) nodig hebt heeft niks te maken met of het een buizenversterker is of niet. Een versterker kan op 2 manieren verpakt zitten, met spekers of zonder. Als de speakers bij de versterker in zitten gebouwd spreken we over een combo en anders over een top.
Als het je vooral gaat om het aantal mogelijkheden en speeltjes, zou ik denken aan een multieffecten pedaal icm met een goedkpoe versterker met zo min mogelijk knoppen.

Een Boss ME-50, of een zoom g 7.1UT of zoiets.

Kingronny
17 september 2006, 16:44
Of je een onderstel(of cabinet) nodig hebt heeft niks te maken met of het een buizenversterker is of niet. Een versterker kan op 2 manieren verpakt zitten, met spekers of zonder. Als de speakers bij de versterker in zitten gebouwd spreken we over een combo en anders over een top.
Als het je vooral gaat om het aantal mogelijkheden en speeltjes, zou ik denken aan een multieffecten pedaal icm met een goedkpoe versterker met zo min mogelijk knoppen.

Een Boss ME-50, of een zoom g 7.1UT of zoiets.

Ik heb nu een cube 15. Zo'n pedaal zie ik niet zitten, dan moet ik veel meer kosten maken, nieuwe versterker en pedaal... Zoveel opties wil ik nu ook weer niet de line 6 spider II 112 had er voor mij al meer dan genoeg.

Ik bedoelde gewoon dat ik een paar effecten wil; niet een versterker met enkel clean kanaal.

Bijvoorbeeld een clean kanaal en 2 overdrive kanalen met dan nog enkele digitale effecten is meer dan genoeg, zoiets als die Marshall avt 150.

Als ik het goed begrijp is een Marshall avt 150 toch helemaal niet slecht? Het lijkt mij een vrij goede keuze...

Erikt
17 september 2006, 20:40
Ik heb nu een cube 15. Zo'n pedaal zie ik niet zitten, dan moet ik veel meer kosten maken, nieuwe versterker en pedaal... Zoveel opties wil ik nu ook weer niet de line 6 spider II 112 had er voor mij al meer dan genoeg.

Ik bedoelde gewoon dat ik een paar effecten wil; niet een versterker met enkel clean kanaal.

Bijvoorbeeld een clean kanaal en 2 overdrive kanalen met dan nog enkele digitale effecten is meer dan genoeg, zoiets als die Marshall avt 150.

Als ik het goed begrijp is een Marshall avt 150 toch helemaal niet slecht? Het lijkt mij een vrij goede keuze...

Neem dat ding dan als je zo eigenwijs bent.. (sorry, maar er word al 4 keer geroepen dat je verder dan je neus lang moet kijken.. en zelfs dat de spider naar een hoop stront klinkt, en die persoon heeft daar gelijk in)

edit//

kijk dan bijvoorbeeld naar de Vox AD serie.. dat is kwaliteit en een goed sound voor een prijs om over naar huis te schrijven..
zet die line6 maar eens naast de vox... en je weet wat ik bedoel!

caliban
17 september 2006, 20:42
In die prijsklasse vind je normaal ook buizencombo's met enkele kanalen op. Digitale effecten op een versterker ben ik helemaal niet voor. De meeste versterkers hebben een reverb, maar als je nog delay wilt, vind ik dat je die uit een pedaal veel beter kan halen (evenals chorus, flanger enzoverder)

Kingronny
17 september 2006, 20:54
Neem dat ding dan als je zo eigenwijs bent.. (sorry, maar er word al 4 keer geroepen dat je verder dan je neus lang moet kijken.. en zelfs dat de spider naar een hoop stront klinkt, en die persoon heeft daar gelijk in)

edit//

kijk dan bijvoorbeeld naar de Vox AD serie.. dat is kwaliteit en een goed sound voor een prijs om over naar huis te schrijven..
zet die line6 maar eens naast de vox... en je weet wat ik bedoel!

Ik wil het gewoon even duidelijk hebben... Maak je niet dik

Ik zoek nog wel wat rond en ik zal eens kijjken naar die vox serie. Ik hoop dat ze beter klinken dan ze eruit zien :)

Ik zal ook eens zoeken naar die buizenamps.

brunodb
17 september 2006, 21:20
vox valvetronix serie klinkt echt stukken beter dan die line 6 spiders.

is zelfs niet te vergelijken.

een maat van mij heeft een spider en zelf heb ik vroeger een valvetronix gehad en een andere maat van mij heeft ook een valvetronix. dus ik heb ze beiden uitgebreid gehoord.

als je de valvetronix gehoord hebt, klinkt een spider als een gameboy. I kid you not!

Brammibal
17 september 2006, 23:09
Trouwens de Crate GT-80 DSP heeft 4 kanalen. Rhythm en lead met buizen en rythm en lead met transistor als vervormer. Verder zitten er best wel wat leuke digitale effectjes als flanger, chorus en delay op, en hij klinkt echt top, veel beter dan de cube 30. Ik heb zelf de versie zonder de DSP en de digitale effecten dus dus daarover kan ik niet echt oordelen. Er staan geloof ik 2 GT-80s op marktplaats, en ik geloof dat het allebei de DSP versies zijn. Die meot je wel voor ca 150 euro kunnen krijgen denkik.
Mischien kan je die is proberen ?

Squier4ever
18 september 2006, 08:50
ik heb een spider II op zich niets mis mee. toen ik hem kocht waren de huidige vox valvetronix nog niet op de markt, ik wist er iig niets vanaf . had ik dat wel geweten had ik er zoeen gekocht, ze klinken imo een stuk lekkerder als de spiders, hoewel ik dat voor het geld ook prima bakkies vind.

Kim Wilson
18 september 2006, 09:00
Ik zou adviseren om gewoon naar een grote muziekzaak te gaan met je gitaar, en de Spider, de Vox en nog wat andere versterkers te testen die binnen je budget passen en op basis daarvan een versterker te kiezen. Meningen van anderen heb je namelijk niet veel aan.

Michael Amott
18 september 2006, 09:07
mocht je toch nog een spider willen met shortboard allebei in nieuwstaat.. moet je het even zeggen.. ik heb er nog 1 te koop staan prijs komen we wel uit..

Kingronny
18 september 2006, 19:13
Ik zou adviseren om gewoon naar een grote muziekzaak te gaan met je gitaar, en de Spider, de Vox en nog wat andere versterkers te testen die binnen je budget passen en op basis daarvan een versterker te kiezen. Meningen van anderen heb je namelijk niet veel aan.

Ja misschien is dat nog wel het beste idee :)

Voorlopig ben ik niet geintresseerd in die line 6.

brunodb
18 september 2006, 23:01
Ik zou adviseren om gewoon naar een grote muziekzaak te gaan met je gitaar, en de Spider, de Vox en nog wat andere versterkers te testen die binnen je budget passen en op basis daarvan een versterker te kiezen. Meningen van anderen heb je namelijk niet veel aan.

als je ervan uitgaat dat dat je aan meningen van anderen niet veel hebt, dan is het vrij nutteloos vragen te posten op een forum

Kim Wilson
19 september 2006, 08:10
Qua geluidsbeleving heb je idd niet veel aan meningen nee. Een bepaald geluid moet jou raken. Als iedereen zegt dat een 5150 de bom is, maar jij vindt het een rotversterker, moet je de 5150 dan maar kopen? Nee dus. Daarom zeg ik, dan kun je beter onbevooroordeeld naar een muziekzaak gaan en een paar amps proberen.

Over duurzaamheid of volume kun je wel advies vragen, maar geluid is erg persoonlijk. Just my 2 cents.