PDA

View Full Version : wat kost een triaxis en 2:95 ?



the_only_mordred_fan
4 december 2002, 22:51
Kan iemand mij vertellen wat de triaxis neiuw kost en de 2:95 eindtrap aleetweevan mesa.

Ik heb namelijk een advertentei zien staan waarin beide werden aangeboden 2e hands en wil graag weten of het gevraagde bedrag reeel is. Weet iemand misschien ook wat ze in de musicstore in duitsland kosten ?
(ik heb ze namelijk het liefste nieuw uiteraard)

nocaster
4 december 2002, 22:56
4380 euro bij beyer music in Bochum
zie http://www.beyers-music.de

Rectifier
5 december 2002, 00:25
2e hands is't natuurlijk een stuk goedkoper.
Een 2e hands Triaxis zit zo rond de 1000-1500 afhankelijk van welke versie.
En een 2:90 zit ook rond dat geld.
Dus zou je zitten op +/- 2500 - 3000 Eur
en hou je nog geld over voor een G-Force :grin:

nocaster
5 december 2002, 00:44
Je kan ook de Engl midi preamp nemen,
er staat nog een gebruikte te koopm in
Rotterdam ongeveer 2000 euro kost ie nog.

lars
5 december 2002, 08:53
dan zou ik tog voor de triaxis gaan

Ibanez RuleZ
5 december 2002, 09:44
Op 2002-12-05 08:53, schreef lars:
dan zou ik tog voor de triaxis gaan


ik zelf ook, maar dat is wel een kwestie van smaak. Engl zit ietsje meer naar de kant van Marshall toe (ten opzichte van MESA). Het is zeker wel een goede optie, misschien moet je er maar eens naar kijken. Zelf ben ik een mesa liefhebber, maar Engl vind ik een goede tweede!

nocaster
5 december 2002, 10:01
Als je dat wil er staat een nieuwe en een gebruikte bij Peter Verspuy in Rotterdam.
De mijne heb ik ingeruild, ben niet zo'n midifreak.Spell weer lekker op een top savage se.

Shredhead
5 december 2002, 11:18
http://www.musicstorekoeln.de

the_only_mordred_fan
5 december 2002, 21:18
Hee, ik ga toevallig (nee eigenlijk niet toevallig) zaterdag naar Peter verspuy.
Dan zal ik eens kijken of ie d'r staat.
Voor hoeveel heb je hem ingeruild, kan ik meteen zien of ze me afzetten !
We praten nu toch over de engl pre-amp overigens ?

tussen de 1000 en 1600 euro was trouwens ook wat ik ongeveer over had voor een 2e hands triaxis (1600 max) en dat zelfde voor een 2:90.
Weet iemand er ergens te staan ? (vooral 2:90 wil ik hebben)

Ibanez RuleZ
5 december 2002, 21:25
in enschede bij the american guitarstore hadden ze er een staan geloof ik (2:90), en ik dacht dat ie ongeveer 1000 euro kostte. hij was overigens wel een beetje beschadigd

harrald

the_only_mordred_fan
5 december 2002, 21:32
Ja. maar naar die kloothommels ga ik dus niet meer toe.
Ik had ze laatst gebeld of ze maandag open waren, waarop men bevestigend reageerde.
Kom ik daar aan, deur gesloten. (in totaal 5 uur in de auto gezeten (heen en terug)).
Dus laat ze die 2:90 maar lekker in d'r...
ach laat ook maar.

Ik heb overigens nog wel een demo zien staan in Breda bij Dijkmans voor 1750. Is dat een schappelijke prijs denken jullie ?

Rectifier
5 december 2002, 21:54
Waarom koop je geen VHT 2:50???
Die zitten rond de 1500-1600 Eur nieuw, en die hebben qua wattage net zoveel output als een Mesa 90/90.

Althans, ik las laatst een artikel over het rendement van de 90/90 t.o.v. de VHT 2:50 waarin dit stond.

signsofzodiac
7 december 2002, 16:10
Die bij de Guitarstore is een 295, geen 2:90 en hij kost inderdaad 1000 euro. Is een te gekke eindtrap! Ik hou niet van Boogie-amps, maar poweramps bouwen kunnen ze wel!

Ibanez RuleZ
9 december 2002, 12:12
de laatste keer dat ik er was hadden ze er ook een 2:90 staan, naast die 295!!!

harrald

the_only_mordred_fan
15 december 2002, 12:06
Ik ben er eindelijk uit.
Na vele amps getest te hebben, is mijn keze gevallen op de Engl 580 midi pre-amp + mesa 2:90.
Die laatste kon ik gelukkig voor 1000 euro van iemand overnemen. De engl kostte helaas wat meer: 2200 euro (slik, weer een aantal weekenden thuis blijven denk ik !).
Maar goed, ik heb nu eindelijk wel het geluid dat ik wil. Ik vond overigens de Engl beter klinken dan de triaxis, vooral het clean kanaal, maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn, als ik sommige mensen hier hoor over hun goede ervaringen met de triaxis.

Rectifier
15 december 2002, 12:17
Hey mooi man. Gefeliciteerd.
Foto's...??? :grin:

Waar heb je de 580 nu weg??? Verspuy??? Had ie er nog meer?? En is die van jou nieuw of 2e hands???

the_only_mordred_fan
15 december 2002, 12:33
ik heb hem tweede hands, inderdaad bij Verspuy. Nieuw kost ie 2800 euro geloof ik, maar deze was echt nog in nieuwstaat. Hij is maar twee maanden bij een klant thuis geweest en daarna heeft ie 'm weer ingeruild. Waarom weet ik niet, want ik vind het de beste versterker die ik heb gehoord, maar ja kwestie van smaak he...

Rectifier
15 december 2002, 13:56
Wat heb je nog meer in je rack???

Maar Verspuy heeft er dus niet meer??? Gewoon benieuwd.

Rectifier
15 december 2002, 15:23
Je kunt trouwens je 580 telkens upgraden via de Engl website.
Er komens steeds verbeteringen en die zijn gratis te downloaden.

signsofzodiac
15 december 2002, 15:37
De 580 is idd beter dan de Triaxis :smile: Heel veel plezier ermee!

Harrald: Die Boogie-poweramp bij TAGS is niet de 2:90 maar de 50/50 die e gestyled hebben als de 2:90. Ziet er wel beter uit nou.

Candyman
15 december 2002, 19:19
Gefeliciteerd met je Engl!

Zelf heb ik onlangs een optreden gedaan met een Triaxis/G-force/2:90 rackje, maar ik vond het geluid van de triaxis tegenvallen. De Engl klinkt veel beter.

De G-force klinkt trouwens erg helder en tast je geluid niet aan, maar ik zou het geld er niet voor over hebben. Een Rocktron Intellifex is voor mij voldoende.

the_only_mordred_fan
16 december 2002, 09:58
Rectifier, sorry voor de late reactie, maar ze hebben er nog 1 staan bij Verspuy (ik bedoel de engl pre-amp) Daarvoor moet je weer wel het volle bedrag betalen (ik geloof 2800 euro) Niet te filmen dus eigenlijk, zoveel geld. Maar goed je krijgt er ook wat voor.

In mijn rack heb ik momenteel nog geen effect zitten (ik speel nu nog met wat boss pedaaltjes en een effect kastje van korg). Ik zat zelf aan een g-major te denken, maar die g-force moet blijkbaar ook goed zijn. Iemand tips of aanbevelingen. Als iemand er ergens een tweede hands weet te staan hoor ik dat ook graag.

Ibanez RuleZ
16 december 2002, 12:36
Op 2002-12-15 15:37, schreef signsofzodiac:
De 580 is idd beter dan de Triaxis :grin: Heel veel plezier ermee!

Harrald: Die Boogie-poweramp bij TAGS is niet de 2:90 maar de 50/50 die e gestyled hebben als de 2:90. Ziet er wel beter uit nou.



what the fuck???? wat een cheats, echt goedkoop zeg. In ieder geval schaam ik me niet voor mijn mesa 50/50 :grin:

harrald


edit: kutsmileys :s

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2002-12-16 14:28 ]</font>

nocaster
16 december 2002, 13:49
Heb mijn G-Force ingeruild bij Beyer music in bochum, wie weet is ie nog te koop

Candyman
16 december 2002, 17:49
De G-major kleurt het geluid (het analoge geluid wordt volledig omgezet naar digitaal) en kan alleen in serie worden geplaatst. De G-force kleurt het geluid niet, maar dit is ook het grootstse verschil met de G-major en daar betaal je wel erg veel voor (leuk voor studio gebruik)

De G-major heb ik uitgebreid vergeleken met de Rocktron Intellifex-Ltd. De Intellifex split het signaal van je versterker in een digitaal en analoog signaal, waardoor het originele signaal in tact blijft. Hij klinkt beter dan de G-major en is ook een stuk goedkoper (tweedehands voor rond de 250 euro), maar is wel beperkt (reverb, chorus, delay, pitchshifter). De bediening van de Intellifex is niet echt gebruikersvriendelijk.

punetaro
19 december 2002, 11:22
Op 2002-12-15 12:06, schreef the_only_mordred_fan:
Ik ben er eindelijk uit.
Na vele amps getest te hebben, is mijn keze gevallen op de Engl 580 midi pre-amp + mesa 2:90.
Die laatste kon ik gelukkig voor 1000 euro van iemand overnemen. De engl kostte helaas wat meer: 2200 euro (slik, weer een aantal weekenden thuis blijven denk ik !).
Maar goed, ik heb nu eindelijk wel het geluid dat ik wil. Ik vond overigens de Engl beter klinken dan de triaxis, vooral het clean kanaal, maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn, als ik sommige mensen hier hoor over hun goede ervaringen met de triaxis.



De 2:90 is inderdaad supervet en blaast iedere poweramp weg ( zeker in het harde en metalgenre ). Alleen vind ik het een beetje raar dat je de triaxis links gelaten hebt.

Wat die kommentaar over de clean betreft, de triaxis van de mesa is super !!!!!!!!!

Kirk Hammet gebruikt voor z'n cleane stukke de triaxis, dat kan wellen tellen dacht ik.

allé ciao and have fun with your new set-up

the_only_mordred_fan
20 december 2002, 11:47
Wellen tellen ?????

srv-man
20 december 2002, 23:11
Op 2002-12-16 09:58, schreef the_only_mordred_fan:
Rectifier, sorry voor de late reactie, maar ze hebben er nog 1 staan bij Verspuy (ik bedoel de engl pre-amp) Daarvoor moet je weer wel het volle bedrag betalen (ik geloof 2800 euro) Niet te filmen dus eigenlijk, zoveel geld. Maar goed je krijgt er ook wat voor.


Tip van Flip: bij Beyer´s Music in Bochum (echt niet zo ver weg) kost ´ie nieuw 2250 euro.