PDA

View Full Version : Hando Ii



mustang16
16 september 2006, 20:42
Hey

Ik heb ergens een gitaar gezien (2dehands) van het merk HANDO II kent iemand dit merkt, ik heb er nog nooit van gehoord? Zijn dit goede of slechte gitaren?Post hier je ervaring of wat je ervan weet maar, dan kan ik misschien overwegen om de gitaar te kopen.

Bedankt al

marter544
16 september 2006, 21:02
Bedoel je niet Hondo II, met een O zegmaar?

olaf reijnders
16 september 2006, 21:10
Als het Hondo is zou ik er met een hele grote bocht omheen lopen.

Hando heb ik nooit van gehoord.

mustang16
16 september 2006, 21:17
het zou kunnen dat het hondo is, ik heb een mail gestuurd en hij zij dat het hando was. Ik weet het ook niet zeker.

Als het Hondo is zou ik er met een hele grote bocht omheen lopen.
Waarom zou ik er een bocht omheen moeten nemen? Is het slecht,wat is er dan slecht?

wietse
16 september 2006, 21:57
zal wel een hondo II zijn, de 1e O wordt wel vaker voor een aangezien net zoals de F van fender wel voor ee 7 uit wordt gemaakt, als je een foto hebt kan ik meer zeggen, hondo stond namelijk bekend om hun slechte gitaren, maar ook daar zitten weer juweeltjes tussen sommige hondo's zijn door matsumoku gebouwd en zelfs door tokai ( de longhorn kopie).
en die zij wel verdomd goed, de meeste set neck hondo's zijn namelijk prima gitaren.
de productie is in de 80er jaren van japan naar korea verhuisd (samick) en na eerst een slechte periode werd het op het eind steeds beter de late hondo II;s zij eigenlijk best wel redelijk, wel veel multiplex maar voornamelijk goede players, met een erg lage actie één van de weinige pluspunten van hondo, en natuurlijk de opencoil humbuckers die ze voor 1978 gebruikten waren allemaal dimarzio's of mmk's bij de matsumoku modellen.
en dat is wel een bonus een gitaar kopen voor een prikkie met een paar dure elementen.
het hangt er natuurlijk wel vanaf wat de prijs is, je ziet ze nu al op marktplaats met vintage prijs e.d die denken oude gitaar dus duur, stelletje dombo's.

mustang16
16 september 2006, 22:09
http://i61.photobucket.com/albums/h68/16mustang16/fjqkjdskfmjkqsdjfklmqsjd.jpg


dit is hem mustang type denk ik

wietse
16 september 2006, 23:20
oh mijn god, heb ook tijden met zo'n ding geleurd.
dit is een vroege hondo II, en zijn bar slecht, speelt vaak wel ok maar ik zou er niet meer dan 40 euro voor geven, en met koffer mischien een paar euro meer.
dus eerst goed proberen en checken want deze mustang modellen van hun willen nog wel eens een getordeerde hals hebben.

mustang16
17 september 2006, 09:32
hij wou er nog 65 euro voor, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goedkope mustang copie. Dus ik zou hem wel heel graag willen hebben. Want ik vind niet echt andere copies van mustang die goedkoop zijn. Ken je misschien betere goedkope copies?

ijzerbroot1
17 september 2006, 10:17
Laat je in dit geval niet leiden door emoties maar gebruik je verstand. Wietse heeft er kijk op en hier ga je zo te lezen spijt van krijgen. Andere merken weet ik zo niet (Stagg maakt die dingen ook maar laten we daar maar niet over beginnen).

wietse
17 september 2006, 18:20
goed controleren of de boel niet krom e'd is en alles werkt, en proberen er nog wat af te krijgen, onder het mom van de tremelo arm mist en die vind je nooit weer, wat ook echt het geval is of je moet er zelf al 1 maken van een oude soeplepelsteel oid.
die tremelo armen missen vaak van dat type tremelo, en zijn dus enorm gezocht 20 a 30 euro is niet vreemd voor zo'n armpje.
want ze passen ook op veel van de veel meer verzamelde teisco's en europese gitaren met tremelo uit de 60er jaren.
als je de koffer, kabels etc alles wat er bij staat op de foto er bij krijgt dan is het nog niet eens zo'n rare deal, koffers zijn ook prijzig en komen altijd van pas.

mustang16
17 september 2006, 18:44
hij vroeger voor alles erbij 100euro. Met koffer enzo erbij, maar dat vond ik al te duur

RS-Rik
17 september 2006, 23:47
Hondo kun je in de tuin zetten: groeit een boom uit

faasie
18 september 2006, 00:09
Ik laat nooit een topic over hondo voorbij gaan zonder niet even een plaatje eraan te hangen.

http://www.band-orde.nl/gitaren/gitaar1.jpg

Speelt heerlijk, moet wel met de versterker spelen om hem ook heerlijk met scheur te kunnen bespelen. Hij klinkt heel warm en vol, speelt heel makkelijk en ziet er best goed uit.

Maarja het kan per gitaar verschillen. Dus eigenlijk heb je hier weinig aan :). Sorry.