PDA

View Full Version : kustom



erwin78
16 september 2006, 15:30
Hallo collega's,ik ben sinds kort in het bezit van een kustom dubbele basversterker,er staat echter nergens op de versterker hoeveel watt en hoeveel ohm hij is,dit wil ik wel graag weten voordat ik hem ga gebruiken en een en ander opblaas.
De enige informatie is Kustom 2
model 11-8 of 11-B moeilijk te lezen
serie nummer K-118442
Ik hoop dat iemand mij aan deze informatie kan helpen,want op zo'n bak moet gespeeld worden.

Bluesbreaker
16 september 2006, 16:16
Zelfde als 2 enkele basversterker, maar deze is dubbel.

zoon van Piet
16 september 2006, 16:24
Da's lang geleden....

http://www.broadwaymusicco.com/kustom1.htm

erwin78
17 september 2006, 18:12
Hallo,na een hoop zoekwerk heb ik de kustom 2 gevonden op de amerikaanse kustomsite.Volgens deze site is hij 60 watt,en zit er standaard een 15'' 8ohm speaker bij hoeveel watt deze is staat er niet bij.
Wat ik nu vreemd vind is dat ik een 8 ohm 250 watt celestion sidewinder speaker uit zijn kast blaas als ik hoger dan stand 3 (van 10) ga.
Hoe kan dit als de versterker maar 60 watt geeft??
Ik hoop dat iemand hier wat over kan zeggen.

ACSlater
17 september 2006, 21:45
John Fogerty van Creedence speelt z'n gehele carriere al op een Kustom Tuck & Roll. Voor de rest heb ik er ook nog nooit van gehoord.

zoon van Piet
18 september 2006, 08:47
En ze zijn onverwoestbaar, want je komt ze nog steeds tegen. Ze werken altijd en klinken eigenlijk niet gek - mits uitgevoerd met normale speakers, want die modellen met hoorn...dat gaat me echt te ver!
De 'bankstel'-versterkers mogen wat mij betreft uitgeroepen worden tot klassiekers.

Dweezman
18 september 2006, 14:28
Bij mijn lokale gitaarboer staat ook 'n Kustom: een nieuwe! Volgens mij maken ze ze weer. Het betreft een buizengitaaramp, die helemaal niet slecht klinkt.

zoon van Piet
18 september 2006, 15:47
Ja, ik heb de nwe ook zien staan. Ik heb niks tegen buizen, maar toch ene beetje zonde dat zo ongeveer de enige - of een van de weinige- transistoramps die recht heeft op klassiekkerstatus nu dus in tubes uitgevoerd wordt...

( en als offtopic: andere klassiekers met transistoren? ik kom niet verder dan de Roland jc120 en de Vox Super Beatle...)

fullorder
18 september 2006, 23:21
en als offtopic: andere klassiekers met transistoren? ik kom niet verder dan de Roland jc120 en de Vox Super Beatle

Ik ook niet ;)

Maar misschien gaan we ooit Valvestate en Line6 klassiekers vinden :D