PDA

View Full Version : Nieuwe Humbucker:SD 59



Me_bigboy
16 september 2006, 15:14
hoi,

Ik was enkele 2deHands sites aan het afzoeken op zoek naar een goedkope gitaar, en ik stuitte op deze humbucker: de 59 van seymour duncan.
Voor welke stijl is deze hum goed?

Op de seymour duncan sites heb ik de soundclips al eens beluisterd maar die vindt ik van slechte kwaliteit en hoor niet echt verschil.
Kunnen jullie me wat meer vertellen over deze pickup?
Ze zou voor in een Maverick chaos one zijn (Basswood body).

btw is 50 euro een goede prijs?

drap
16 september 2006, 15:38
Ik had 'm in m'n ouwe les paul zitten en was er opzich zeer tevreden over. Hele warme, romige klank bij overdrive/distortion. Echt een heel goed element. Ik heb bij een ander forumlid (WoutB) onder andere een Gibson les paul studio in handen gehad. De '59 klonken gewoon beter.

Me_bigboy
16 september 2006, 15:42
Ben net teweten gekomen dat het geen trembucker is dus is niet voor in men maverick maar voor men squier strat. Zou het element goed klinken daarin? E wat voor stijl?
Gebruik men strat als backup en vooral speel ik daar wat pop-punk mee.

En ligt de prijs dan goed? is 50euro op dit moment

drap
16 september 2006, 15:52
Ben net teweten gekomen dat het geen trembucker is dus is niet voor in men maverick maar voor men squier strat. Zou het element goed klinken daarin? E wat voor stijl?
Gebruik men strat als backup en vooral speel ik daar wat pop-punk mee.

En ligt de prijs dan goed? is 50euro op dit moment

E50,- voor een 2e handse is te duur. Nieuw heb ik ze laatst zien staan voor E99,-

Hoe dit element zich verhoudt qua geluid in het type hout van jouw gitaar durf ik niet te zeggen. In mijn geval was het een mahonie gitaar waar ik over spreek.

Qua stijlen is ie erg breed inzetbaar en ook zeker wel geschikt voor jouw stijl.

Me_bigboy
16 september 2006, 16:04
Effe onderhandeld en kan hem krijgen voor 40 euro.
Is het dan een goede deal?

drap
16 september 2006, 16:07
Ja. Voor E40,- zou ik het ook doen. Mijn zegen heb je :)

Me_bigboy
16 september 2006, 16:10
Hop wat ben ik blij dat ik je zegen heb
voel me bijna heilig...;)

BLOK182
16 september 2006, 18:45
Ik heb em op een USA Fender strat gehad, prima rockhumbucker, erg prettig, genoeg gain, romig, gilde ook lekker met pinches.

Me_bigboy
16 september 2006, 21:12
ok, ik ga hem dus kopen en hij wordt morgen (door de persoon zelf, ik heb nog nooit een hum geinstalleerd) geinstalleerd.
Zal jullie dan smiddags laten weten hoe ie klinkt:D