PDA

View Full Version : Carl Martin Vintage Series



Hector_Tsolodimos
16 september 2006, 11:56
Kennen jullie ze al? Ze zijn vrij nieuw, en in Musicstore en Feedback (nog) niet verkrijgbaar, al moet ik toegeven dat ik ze wel erg interessant vind! Ze zijn ook nog eens niet duur(ronder de 100 euro, rond de Boss prijsklasse), en ze krijgen ook goed revieuws op Harmony Central. Even alle 3 de pedalen op een rijtje:
http://img247.imageshack.us/img247/9612/000000340pp2.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/7330/000000341lk1.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/1473/000000342li6.jpg
Heeft er al iemand ervaring met deze pedaaltjes?

nog even voor de duidelijkheid: het is geen plastic of wat dan ook, ook al zijn ze goedkoop. En ze schijnen ook gewoon de echte 'Carl Martin' in zich te hebben, geen idee waar ze aan bezuinigd hebben! Misschien worden ze ergens anders gemaakt? maar ook hier kon ik op de site niks over terug vinden..
http://www.carlmartin.com/products.htm (en dan naar 'Vintage Series')

d'oh
16 september 2006, 13:11
echt nieuw zijn ze niet, de crush zone bijv. ligt zeker al meer dan 3 maanden bij de big one in de etalage

heb hem nog getest gister, maar vond er niks aan

zoon van Piet
16 september 2006, 13:18
en ik zag ze bij feedback liggen, tijdens de opening...

niet getest... want ik ben een ouwe lul en enkel geinteresseerd in echt vintage.
( geldt in mindere mate voor vrouwen...)

farstreetblues
16 september 2006, 13:47
ze zijn al een lange tijd bij feedback verkrijgbaar, ...heb nog in januari de surf tremolo bij hun aangeschaft

http://i114.photobucket.com/albums/n262/farstreet/gear/zo23aprilravels-eelbluejeanscafefar.jpg

(inmiddels al weer verkocht)

Pun
16 september 2006, 14:05
De Crushzone is perfect!

Hij gaat geweldig samen met mijn andere distortions (Big Muff en Japanse DS-1), en apart klinkt hij ook geweldig.

Kan er alles mee doen, van een lichte crunch tot een flinke bak distortion.

Ik had hem bij Feedback Rotterdam uitgeprobeerd na allemaal verschillende distortions van 100-300 euro uitgeprobeerd te hebben en de Crush Zone "blows them all out of the water". En dat voor een prijs die, met 79 euro, velen malen vriendelijker is. Dus meteen meegenomen, was precies waar ik naar opzoek was.

Het geluid heeft wat weg van Marshall versterker distortions en de Big Muff (maar dan veel strakker). Dat is wel een beetje een vage omschrijving, ik weet het, maar je moet hem gewoon een keer proberen.

Zeker een aanrader.


Het enige nadeel dat ik ermee heb is dat de knopje nogal heel licht verdraaien. En aangezien ik nogal lompe poten heb wil ik nog wel eens tegen zo'n knopje aankomen wanneer ik de switch in wil trappen, waarmee ze dus verdraaien. Ik had ze graag wat stroever gezien, zoals de knoppen van de USA Big Muff.

Hector_Tsolodimos
16 september 2006, 14:09
De Crushzone is perfect!

Hij gaat geweldig samen met mijn andere distortions (Big Muff en Japanse DS-1), en apart klinkt hij ook geweldig.

Kan er alles mee doen, van een lichte crunch tot een flinke bak distortion.

Ik had hem bij Feedback Rotterdam uitgeprobeerd na allemaal verschillende distortions van 100-300 euro uitgeprobeerd te hebben en de Crush Zone "blows them all out of the water". En dat voor een prijs die, met 79 euro, velen malen vriendelijker is. Dus meteen meegenomen, was precies waar ik naar opzoek was.

Het geluid heeft wat weg van Marshall versterker distortions en de Big Muff (maar dan veel strakker). Dat is wel een beetje een vage omschrijving, ik weet het, maar je moet hem gewoon een keer proberen.

Zeker een aanrader.


Het enige nadeel dat ik ermee heb is dat de knopje nogal heel licht verdraaien. En aangezien ik nogal lompe poten heb wil ik nog wel eens tegen zo'n knopje aankomen wanneer ik de switch in wil trappen, waarmee ze dus verdraaien. Ik had ze graag wat stroever gezien, zoals de knoppen van de USA Big Muff.
dit klinkt goed!
maar in Eindhoven hebben ze ze em niet.. ik zal ze wel dwingen om em te bestellen!

Pun
16 september 2006, 14:12
Oh ja, Tupelo heeft hem ook uitgeprobeerd (de mijne) en hij was er ook zeer over te spreken, zowel in combinatie met zijn Fender Blender als apart.

Hector_Tsolodimos
16 september 2006, 14:17
hmm, jullie hebben gelijk, op de Feedback site staan ze er op..
maar in Eindhoven hebben ze em niet, maar daar hebben ze niks...

robert-gitarist
16 september 2006, 17:30
Inderdaad nieuw is het niet.Feedback heeft ze alle 3.Heb ze ook alle 3 geprobeerd.Zijn stuk voor stuk leuke pedalen.Ik heb de Surf Tremelo toen gekocht omdat ik een tremelo nodig had.Leuk pedaal,goeie behuizing etc.Alleen een na deel vind ik het volume.Die surf trem geeft nogal veel volume erbij en nogal storend is dat maar das dan ook het enigste na deel er van.(misschien dat iemand weet hoe ik dat kan veranderen ofzo)

BLOK182
16 september 2006, 19:00
Mij lijkt die tremolo wel interessant!

Hector_Tsolodimos
16 september 2006, 19:42
Inderdaad nieuw is het niet.Feedback heeft ze alle 3.Heb ze ook alle 3 geprobeerd.Zijn stuk voor stuk leuke pedalen.Ik heb de Surf Tremelo toen gekocht omdat ik een tremelo nodig had.Leuk pedaal,goeie behuizing etc.Alleen een na deel vind ik het volume.Die surf trem geeft nogal veel volume erbij en nogal storend is dat maar das dan ook het enigste na deel er van.(misschien dat iemand weet hoe ik dat kan veranderen ofzo)
hmm...dus je bedoeld:
je bent aan het spelen met (voorbeeld) 80 dB, clean, en zodra je op de surf trem drukt speel je met 84 dB..

robert-gitarist
16 september 2006, 22:08
Yepz dat bedoel ik dus.
En inderdaad wat ook wel een minpuntje is zoals genoemd werd is dat de knoppen snel verdraaien.Ik zit er aan te denken om er ook andere knoppen op te rammen(iets van MXR knoppen ofzo of de wat grotere Boss knoppen).
De tremelo is echt een super leuk pedaal alleen deze twee puntjes maar daar is wel wat tegen te doen.Met dat geluids gedoe is waarschijnlijk kwestie van iets met de trimpot ofzo.

Hector_Tsolodimos
15 oktober 2006, 14:38
Ik heb gister de Crush Zone van Carl Martin getest.
Conclusie:
+ Zéér veelzijdig.
+ Goede klank.
+ Prijskaartje (rond de 70 euro).
+ Looks.

- eehm,...

up-guitarman
16 oktober 2006, 00:20
Ik heb vooral interesse in die delay !!!
Kheb em 2 weken terug getest en hij klinkt echt lekker !!!
(Is het een analoge delay btw? Zo klinkt hij alleszins wel ...)

Dirk_Hendrik
16 oktober 2006, 09:08
Nee, digitaal met analoog gemodelleerde filtering er achter.

datsun
16 oktober 2006, 18:20
ben samen met een kameraad in keymusic in sint-niklaas wat distortion pedaaltjes gaan proberen, en zoals al eerder is gezegd, deze kwam er het beste uit...

Tristan
16 oktober 2006, 19:31
Nee, digitaal met analoog gemodelleerde filtering er achter.

Weet je dat zeker?
Ik dacht dat die Red Repeat gewoon een goedkopere versie van de Delayla was en van de Delayla wordt gezegd dat deze analoog is, alhoewel ik geen idee heb welke chip ze dan daarvoor gebruiken (Geen Japanse MN BBD denk ik in ieder geval)...

Hector_Tsolodimos
25 november 2006, 15:00
ik heb vandaag dus de Crush Zone gekocht, vet ding!
je kunt er echt alles mee spelen, van blues(rock) tot indie, en van indie tot metal
:D

Mitch
25 november 2006, 15:05
Da's vervelend, je sig is nú al groter dan je berichten, dus als daar nog een pedaal bijkomt... ;)

Hector_Tsolodimos
25 november 2006, 15:52
Da's vervelend, je sig is nú al groter dan je berichten, dus als daar nog een pedaal bijkomt... ;)
ik heb eigenlijk nog veel meer, vandaar dat ik allen maar de MAIN gear opschrijf :D
maar misschien moet ik de pedaaltjes er maar uithalen
of misschien een heel andere Sig.
ik ga er even over nadenken :D
ik weet het al!
mijn levensmotto, hoe kan het ook anders!
Play U.S.A.

Speeddemon
25 november 2006, 16:47
In dat geval zou mijn sig "Play Japan!" moeten zijn, aangezien 4 van m'n 6 gitaren uit Japan komen (en en passant ook nog een hoop USA gitaren achter zich laten. :dance: )

Hector_Tsolodimos
25 november 2006, 18:41
In dat geval zou mijn sig "Play Japan!" moeten zijn, aangezien 4 van m'n 6 gitaren uit Japan komen (en en passant ook nog een hoop USA gitaren achter zich laten. :dance: )
het is ook niet persoonlijk bedoeld ofzo
maar het gaat om het idee, ik heb een USA :)
ik citeer:
'Een "echte" Stratocaster moet al gauw een Fender-USA model zijn.'
achja, afkomst wil ook niet alles zeggen
maar het leuke is dat Play op USA rijmt