PDA

View Full Version : accoustische gitaar opnemen



Robbeke
4 december 2002, 23:27
Ik zou graag mijn accoustische gitaarspel op willen nemen maar heb geen idee hoe ik dat mooi voor elkaar kan krijgen.

Kan ik simpelweg een microfoon in mijn computer pluggen? Of is er een betere manier.
Wat voor microfoon moet ik gebruiken

x.studio
6 december 2002, 04:18
Ja dat kan, maar je moet je van de geluidskwaliteit niks voorstellen. Je had hopelijk toch niet anders verwacht van een microfoontje in de prijsklasse 2 a 3 euro? (neem even aan dat je de bij de pc bijgeleverde microfoon bedoelt).Over de geluidskaart heb ik het nog maar even niet. Opnamesoftware is in deze ook wel handig :wink:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: x.studio op 2002-12-06 03:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: x.studio op 2002-12-06 03:21 ]</font>

Robbeke
9 december 2002, 01:25
Ik was van plan een condensatormic te kopen en heb inmiddels iets gehoord over een voorversterker. Wat voor geluidskaart raad je aan?

x.studio
11 december 2002, 03:10
Op 2002-12-09 00:25, schreef Robbeke:
Ik was van plan een condensatormic te kopen en heb inmiddels iets gehoord over een voorversterker. Wat voor geluidskaart raad je aan?


Hoe serieus ben je, ofwel wat voor eisen stel je en wat is je budget?

grt Pieter

Robbeke
13 december 2002, 00:55
Zo'n 200 Euro

Ic3gl0vE
13 december 2002, 18:41
200 euro voor een condensator mic lijkt me niet mogelijk

x.studio
14 december 2002, 04:22
voor 200 een geluidskaart die voldoet, een pre-amp en eventuele phantom-power unit (dat laatste kan eventueel met een batterijtje opgelost worden. Moet er voor dat bedrag ook nog een mic gekocht worden? (dan vergeet het maar).Wat voor geluidskaart heb je nu? Heb je toevallig al een digitale ingang? De mic ingang kun je bij de meeste budgetkaartjes wel vergeten, die zijn prut, gebruik dan liever de line-in.
Het enige wat ik voor dat bedrag kan verzinnen is een cheapo mengpaneeltje die phantom kan leveren en je een signaal verschaft die je line-in in kan op je huidige kaart. Of dit,Behringer maakt een goedkope mic-pre-amp (169,-), ben wel niet zo'n Behringer fan, maar voor jouw bedrag heb je niet veel te willen. Die pre+een goede mic kabel+mic standaard souperen je budget op, waar je dan die geluidskaart van moet doen mag je zelf bedenken, schuif die dan even door naar later. Helaas kan ik met jouw budget eigenlijk niet veel, kan je alleen het gratis advies geven om even door te sparen en intussen heel veel te lezen over opnametechniek en wat er zoal bij komt kijken.

grt Pieter

Robbeke
15 december 2002, 22:50
Bedankt voor de info. Ik had gehoopt dat het budget ban een arme student genoeg zou zijn maar dat wordt inderdaad een tijdje doorsparen.

MADdie86
16 december 2002, 19:34
Wat mischien een ideetje is; een piezo opname element. Deze kan je soms ergens goedkoop tegen komen, je plakt hem vlak bij je klank gat en opnemen maar.

Voordeel; Je hebt geen ruis omdat hij in het ledige hangt of vrij staat. Hij geeft direct geluid.

Nadeel; hij vangt bijna alles op wat er gebeurt, geef je een klein tikje tegen je kast registreert hij dat al.

Robbeke
17 december 2002, 21:33
Klinkt erg interessant. Hoe duur is ie?

sleep_to_saturate
18 december 2002, 16:57
Nadeel is ook dat je geen ambience geluid hebt. Vrij droog geluid dus.

Rwin
20 december 2002, 21:20
voor 200 euro kun je echt wel iets leuk krijgen hoor!

mail me maar als je interresse hebt...

Rwin