PDA

View Full Version : Humbucker in Squier Katana



Vickman
16 september 2006, 03:05
Kan iemand mij verder helpen aan de schema's van een Squier Katana. Ja, ik weet het, het is misschien wel één van de meest lelijke type gitaren die er zijn, maar toch speelt hij wel erg lekker. Hij heeft maar één humbucker, zo moeilijk is het dus niet om deze te vervangen. Nu heeft hij nog een actief element (met batterij), maar die wil ik eruit halen om een standaard Fender humbucker te plaatsen.

dirty-harry
16 september 2006, 16:47
Bij de meeste humbuckers zit een aansluitingschem.

Vickman
16 september 2006, 17:01
Deze is uit mijn Fender gehaald en zodoende heb ik geen aansluitschema. Is er niet een site waar ik zoiets kan vinden?

piezo
16 september 2006, 17:10
Misschien is het huidige element een EMG-achtig element met een in het element zèlf ingebouwde pre-amp, maar waarschijnlijk is het gewoon een passieve humbucker met een voorversterkerprintje erachter. In dat geval hoef je het element niet eens te vervangen, maar alleen de voorversterker met batterij er tussenuit te halen en een andere potmeter (500 kOhm logaritmisch) tussen element en output te zetten.

BLOK182
16 september 2006, 18:54
Op www.seymourduncan.com kan je allerlei soldeerschema's vinden van allerlei configuraties. Onze bassist heeft trouwens de Katana bass:p