PDA

View Full Version : seymour duncan vraagje



hendrix2
15 september 2006, 23:22
Ok, ik heb dus na lang wikken en wegen besloten om een seymour duncan JB in de brugpositie van m'n strat te zetten (Fender mexican fat strat). Nu vroeg ik me juist nog af, of ik een groot volumeverschil ga krijgen? (edit: volumeverschil tussen single coils en humbucker).Of gaat dit meevallen? Ik weet dat hier mensen zijn met een SD in de brug op een strat, dus die kunnen me ongetwijfeld meer vertellen.

Als het volumeverschil te groot is, dan ben ik er namelijk niet veel mee, want ik werk niet meer met een volumepedaal (wat ik vroeger wel deed).

Bedankt voor de reacties.

edit2: sorry voor de onduidelijke post, ik herlees het even en mis wat struktuur :p

Negative K3 fan
15 september 2006, 23:25
vrij groot een JB heeft behoorlijk wat output! hangt er natuurlijk ook vanaf hoe dicht de elementen op de snaren staatn

Orpheo
15 september 2006, 23:29
t output verschil valt echt mee. ik heb bv een air norton in brug EN hals, je zou denken dat de hals zoveel meer output heeft, maar dat valt echt reuze mee.

hendrix2
15 september 2006, 23:29
En misschien een heel erg domme vraag.
Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om een van de toneknoppen als volumeknop te gaan gebruiken, enkel voor die brugpositie? Zoja, hoe moet dit dan?

FruscianteFan
15 september 2006, 23:36
t output verschil valt echt mee. ik heb bv een air norton in brug EN hals, je zou denken dat de hals zoveel meer output heeft, maar dat valt echt reuze mee.Ok.. maar 2 Air Nortons is waarschijnlijk best een flink verschil met 1 SD JB in dr brug, is het niet?

Orpheo
15 september 2006, 23:51
Ok.. maar 2 Air Nortons is waarschijnlijk best een flink verschil met 1 SD JB in dr brug, is het niet?

nee dus. wat ik wilde duidelijk maken was, je denkt dat de halspup immens meer output geeft dan de brugpup, vanwege dezelfde specs, maar t valt mee. Ik had een X2N in een gitaar met een singlecoil in de hals, en ja, dan is t verschil wat groter. maar nog steeds niet idioot veel. t kan allemaal vaak zonder immense problemen.

als je nu een lipstick hebt in hals en een EMG81 in de brug...ja...ja.... dan is t wel pittig!

Negative K3 fan
16 september 2006, 00:29
je denkt dat de halspup immens meer output geeft dan de brugpup, vanwege dezelfde specs, maar t valt mee.

en dat is dus precies wat hij niet wil?

vulvasonic
16 september 2006, 00:50
En misschien een heel erg domme vraag.
Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om een van de toneknoppen als volumeknop te gaan gebruiken, enkel voor die brugpositie? Zoja, hoe moet dit dan?

Dat kan. Moet je gewoon even mee naar de gitaarboer gaan, als je zelf niet al te handig bent.

Maar ik kan je zeggen, het is niet nodig. De humbucker heeft iets meer output, maar niet overdreven veel.
Laat ik het anders formuleren; IK vind het niet nodig. Ik heb op twee gitaren een dergelijke setup, maar dan met een little '59 ipv de JB, maar ik vind de balans gewoon helemaal goed.

drap
16 september 2006, 00:55
t output verschil valt echt mee. ik heb bv een air norton in brug EN hals, je zou denken dat de hals zoveel meer output heeft, maar dat valt echt reuze mee.

Ik had in m'n ouwe les paul twee '59 duncans. Het halselement had bij mijn gitaar wel veel meer output. Dat heb ik destijds dan nog wel enigzins kunnen corrigeren door het halselement een flink stuk naar beneden te draaien, maar dat gaat toch ook wel iets ten koste van je sound.

Negative K3 fan
16 september 2006, 01:02
Ik heb op twee gitaren een dergelijke setup, maar dan met een little '59 ipv de JB, maar ik vind de balans gewoon helemaal goed.

en ik heb op 1 gitaar een full size 59 en een full size JB en de JB is aanzienlijk heter dan de 59...

€0,02

FruscianteFan
16 september 2006, 09:59
met de JB in de hals en de 59 in de brug?

Negative K3 fan
16 september 2006, 13:17
vice versa

G.G.
16 september 2006, 16:52
Ik heb dus een SD JB (gewoon formaat humbucker) op de brugpostitie in een strat zitten. Het output verschil is niet echt storend.

Zoals je al zei is het mogelijk om de middelste toneknop te vervangen voor een volumeknop.

Wat je zou kunnen doen (moet je wel ff testen, want het brug element gaat dan lang 2 volumepots, en ik weet niet of dat veel invloed heeft) (weet ook ff niet hoe je gescheiden volumepots zou moeten toepassen aangezien deze dan vóór de 5 standenschakelaar zouden moeten komen:

1e knop: volume brugelement (pushpullpotmeter gebruiken, kan je het element gelijk schakelen als singlecoil).

2e knop: master volume,

3e knop: master tone