PDA

View Full Version : kijk dit



sjoerd5
15 september 2006, 20:49
wat vinden jullie hiervan

http://www.youtube.com/watch?v=CW2xQW25epM

ik heb er (nog) geen mening over

Richwoodje
15 september 2006, 21:35
mwa, ik vind het wel een keer leuk, maar doe mij deze maar

http://www.youtube.com/watch?v=JMwZvW_yr_Q

Paultje-k
16 september 2006, 00:38
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

''Everything louder than everything else''

Deep purple

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Offtopic:

DEEP PURPLE :angry: ??????????????????
DA'S VAN MOTORHEAD!! :angry:

sjoerd5
16 september 2006, 06:52
die slogan is later gejat door motorhead

wacht ff

sjoerd5
16 september 2006, 06:55
Jongens...

Wel even de ware feiten op tafel:

- Over die Tom Jones story:
dat was tijdens de opnames van hun eerste mkII plaat: In Rock. Toen was de sfeer nog goed, maar iedereen wilde er zo hard mogelijk op staan. Omdat het een echte rockplaat moest worden, kon de zang er natuurlijk niet al te hard op staan, à la artiesten als Tom Jones. Toen Gillan zei dat de zang wat harder moest, zei Blackmore tegen hem: "Who do you think you are? Tom Jones?"
Tijdens die opnames werd ook de beroemde slogan "Everything Louder Than Everything Else" geboren (later door Motörhead gejat), omdat alles maar harder moets dan al het andere. De VU metertjes zaten constant in het rode gedeelte te pompen en dat hoor je ook duidelijk op het album.

- Over het vertrek van Blackmore:
Rond 1987 liepen de gemoederen zo hoog op tussen Blackers en Gillan, dat er geen toekomst meer was voor de band met hun tweeën erin. Gillan (die dronk en feestte) ging echter te ver, door tegen de andere vier leden te roepen "You're worthless shit.", waarop Blackmore alleen maar reageerde door zwijgend weg te lopen. Ze waren het erover eens: Gillan was deze keer te ver gegaan en werd de band uit getrapt in 1987.
In 1992 vond de band dat er maar één zanger was voor DP en dat was Gillan, waarop hij weer werd gevraagd voor de band en Gillan de beroemde uitspraak deed: "I'd rather slit my throat.", maar uiteindelijk toch weer een nieuw album met de band opnam en daarop volgend met de band op tournee ging (1993).
Gillan was een ramp! Hij vergat vaak de teksten en Blackmore vond dit zo onprofessioneel. waardoor hij de hele situatie niet meer zag zitten.
Toen drong de platenmaatschappij ook nog aan op een live video, waarmee Blackmore alleen accoord ging, als deze aan het begin van de tour zou worden geschoten, omdat Gillan dan nog een redelijke stem had. (Gillan verneukte zijn stem altijd door zijn geschreeuw en had dan halverwege de tour geen stem meer.)
Toen de video werd geschoten halverwege de tour (en Gillan inderdaad geen stem meer had!), stelde Blackmore ook nog eens als voorwaarde om geen camera's tussen band en publiek op te stellen.
Dit gebeurde wel en na herhaalde waarschuwingen, ging Blackmore met water gooien.
Blackmore was heel het DP gebeuren zat. Scheurde zijn visa voor Japan kapot en stopte ermee. Voor de Japanse tour is Joe Satriani ingehuurd en werd de tour alsnog een groot succes met hem. Blackmore nam ondertussen het geweldige "Strangers In Us All" album op, onder de naam "Ritchie Blackmore's Rainbow.





en 10 tekens

sjoerd5
16 september 2006, 06:59
mwa, ik vind het wel een keer leuk, maar doe mij deze maar

http://www.youtube.com/watch?v=JMwZvW_yr_Q

is die niet playback?

Stratman70
16 september 2006, 11:21
is die niet playback?
No way dude!!!!! Die CIT opname uit 1970 is zo live als het maar zijn kan.
Dit in tegenstelling tot die opname van Blackmore's Night, die weldegelijk playback is.

Ik vind overigens de versie van Blackmore's Night erg goed! Het mindere eraan is dat ze het hebben gecombineerd met een (lelijke versie van) Mondtanz. CIT zou een los nummer moeten zijn.

Op hun eerste album (Shadow Of The Moon) staat een veel mooiere versie van Mondtanz, wat eigenlijk weer een afgeleide is van het nummer Shadow Of The Moon van het gelijknamige album en dat het nummer SOTM (niet te verwarren met SOTW ;)) weer een versie is van Blackmore's interpretatie van Mike Oldfield's Moonlight Shadow.

Kunnen we het nog volgen? ;)

artnaz
16 september 2006, 14:48
Grappenmakers... Deep Purple en playback...

De Blackmore's Night versie is erg mooi, maar hij had nog mooier gekund, gezien het feit dat Blackmore de allerbeste muzikant/gitarist is:D. En zoals gezegd is de combinatie met Mond Tanz niet zo super, en het origineel is ook nog eens wat mooier.

Hoe dan ook: Heil sir Blackmore!