PDA

View Full Version : @$&* watt switch!



Bas
4 december 2002, 22:11
Ola,

Ik heb een top met een instelbaar wattage, 50 of 100 watt. Nou is het suffe hiervan dat die switch om van wattage te veranderen naast mn stand by switch zit. Het is nu 2x voor gekomen dat ik dus per ongeluk dat ding van 100 naar 50 schakel zonder hem eerst op stand by te zetten, wat ik eigenlijk wou doen..

Nou is mn vraag, hoe schadelijk is dit? Kan me voorstellen dat mn eindversterker dit niet zo relekst vindt..

Dude
4 december 2002, 22:25
hmmmmm..... tja.......

sash
4 december 2002, 22:51
Denk niet dat je het te vaak moet doen, doe een stukje plakband over je standby switch zodat je voelt welke het is. Op mijn Twin is de aan/uit switch hoekig en van plastic en de standby switch glad en van metaal.

Bas
4 december 2002, 22:54
Was al van plan om er idd een stukje zwart tape over heen te doen ofzo.. de *plop* die door mn 4x12 gaat doet me al vermoeden dat dit wel een ongezonde actie is.

signsofzodiac
8 december 2002, 12:44
Nou, het is vooral niet zo best voor je trafo's, en de levensduur van je buizen wordt er door verkort. Alleen geldt dit ook als je hem wel eerst op stand-by zet.... Spaarzaam gebruiken dus zo'n switch!

Bas
8 december 2002, 18:08
Wil hem ook eigenlijk helemaal niet gebruiken. Hij staat nu op 100 watt, en dat is prima verder.

Ic3gl0vE
10 december 2002, 17:56
schroef je versterker open en maak het knopje los/demonteer het helemaal