PDA

View Full Version : Een naam voor je band?



Djoownie
15 september 2006, 20:28
Hoi daar medegitaristen!
Ik zit in een band, we hebben wat covers een een paar zelfgeschreven liedjes...
Liedjas zijn makkelijk...
Maar een naam voor de band is het allermoeilijkste (vind ik)
Mijn vraag aan jullie is:

Hoe maak je een naam voor je band?
(of tips, richtlijnen...) :noob:

sjoerd5
15 september 2006, 21:00
soms zit ik wel eens in mijn hoofd

van dat zou een goeie naam voor een band zijn

suggesties

Time, em ff denken: ''head'' of iets in die richting


kijk naar iets willekeurigs en vertaald dat in het engels
dan kom je vaak een eind.

of wil je een nederlandse naam

nou meschien kom ik zo nog ergens op

JasonX
15 september 2006, 23:52
Mijn ex-band naam was afgeleid van een latijns woord, gemixed met een beetje fantasy :)

Wouter!
16 september 2006, 11:09
De band waar ik nu in speel heeft zijn naam gekregen doordat we met 5 mensen zijn begonnen en nu spelen we met 7. Maar het is dus het woord 5 in het latijns.

Mufftin
16 september 2006, 11:25
okee zo doen we het altijd op school, om idee te krijgen. Ben zelf ook tot mijn bandnaam gekomen.

Je gaat ergens zitten, een plek waar je niet altijd zit. Bijvoorbeeld een park of middenop een rontonde. Je schrijft 4 kernwoorden op en zoekt er 2 goede van uit. Hierna pak je een woord wat nergens mee te maken heeft, bijvoorbeeld koffiepot. Hierop ga je verder filosoferen. Je krijgt dan heel veel vage woorden waar zelfs goede tussen zitten.

En tadaaa je hebt een goede naam.

Meestal is het een combi van vage namen wat 1 goede naam geeft.

p.s. veel drank helpt ook

mdb
16 september 2006, 12:46
open engels-nederlandswoordenboek.
lees tot je een leuk woord heb gevonden.
plaats The voor het woord en maak het meervoud.
TADAA :)

Pun
16 september 2006, 13:59
open engels-nederlandswoordenboek.
lees tot je een leuk woord heb gevonden.
plaats The voor het woord en maak het meervoud.
TADAA :)

Bandnames that begin with "The" generally suck :)


Uitzonderingen bevestigen de regel...

Djoownie
21 september 2006, 17:20
cool
leuke methodes zeg... :)

bedankt voor de tips!

Narvox
21 september 2006, 17:51
je moet gewoon wa klanken na merkaar zodat je Cilivrix ofzo bekomt:p ja die klinkt nu toevallig slecht;p. Mijn band gaat in elke geval Aravox noemen, ik ben zo f trots op die naam :).

heavy-metal-thunder
21 september 2006, 18:21
ik vind dat het niet belachelijk mag klinken, tenzij je je het echt heel lakoniek wil laten overkomen. vb. The Clement peerens explosion, Pipi Pot (ZZ Top-coverband die zich écht niet au serieus nemen)
- de vlag moet de lading dekken: the black devils gaat niet voor een pop-band à Marco Borsato.
- zorg dat het niet te moeilijk is, als de mensen de naam van je band vragen, dat ze geen 3 keer moeten zeggen: "hoe zegt u? Wablieft? Schrijf dat eens op.
- ook weer niet te serieus, groot bands hebben eigenlijk een belachelijke naam: de rollende stenen, de kevers...
- dikwijls vind je wel iets wat zich in het oefenlokaal bevindt... iets dat op een bierviltje staat, ofzo....

Zino Z
21 september 2006, 21:31
okee zo doen we het altijd op school, om idee te krijgen. Ben zelf ook tot mijn bandnaam gekomen.

Je gaat ergens zitten, een plek waar je niet altijd zit. Bijvoorbeeld een park of middenop een rontonde. Je schrijft 4 kernwoorden op en zoekt er 2 goede van uit. Hierna pak je een woord wat nergens mee te maken heeft, bijvoorbeeld koffiepot. Hierop ga je verder filosoferen. Je krijgt dan heel veel vage woorden waar zelfs goede tussen zitten.

En tadaaa je hebt een goede naam.

Meestal is het een combi van vage namen wat 1 goede naam geeft.

p.s. veel drank helpt ook

om een bandnaam te bedenken of om een reactie te schrijven? :p

Mufftin
22 september 2006, 11:08
gewoon om een bandnaam te bedenken.

Zit op een vage creatieve school daar leer je anders nadenken over namen, logo's enz this nogal vaag voor mensen die niet op die school zitten, kwam ik laatst achter.

Aimé
23 september 2006, 15:19
Ook veel naar interviews met dronken/high-e artiesten opzoeken en beluisteren, heb zo "de moordgrieten" gevonden, zo simpel eigenlijk, maar ik zou er anders nooit zijn opgekomen.

heavy-metal-thunder
26 september 2006, 09:09
Ook veel naar interviews met dronken/high-e artiesten opzoeken en beluisteren, heb zo "de moordgrieten" gevonden, zo simpel eigenlijk, maar ik zou er anders nooit zijn opgekomen.

en de 6.000.000 hoeren ?

Aimé
30 september 2006, 21:03
Ik wou toen al iets vrouwelijk en het moest een getal zijn (sowieso six, spreekt lekker). Ook goeie samenvatting van wat ik toen graag hoorde: electric six, millionaire, en nirvana (héhé)
Oorspronklijk was het six million chicks

sjoerd5
1 oktober 2006, 08:13
laatst zag ik dit


http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=bandnaamgenerator.htm

Rude Perception
1 oktober 2006, 11:03
gewoon met de band heel veel gaan drinken en alles opschrijven wat in je opkomt. Krijg je ook een hele leuke dag mee.

Het is S.P.O.T. geworden. Sex Pistoletjes On tour. We zijn idd begonnen met de sex pistols te spelen. Toen was het heel grappig:satisfie: .

Hector_Tsolodimos
1 oktober 2006, 11:35
Hoi daar medegitaristen!
Ik zit in een band, we hebben wat covers een een paar zelfgeschreven liedjes...
Liedjas zijn makkelijk...
Maar een naam voor de band is het allermoeilijkste (vind ik)
Mijn vraag aan jullie is:

Hoe maak je een naam voor je band?
(of tips, richtlijnen...) :noob:
kies iets leuks, iets pakkends, iets unieks waar een verhaal achter zit
mijn band heet: (The) Pink Pedal
hoe komen we op die naam?
in mijn band hebben we 2 gitaristen, Hector (ik) en Steven.
Steven kocht ooit, 2 jaartjes terug, een distortion pedaal die eigenlijk oranje hoort te zijn, maar toch een beetje naar roze neigede.. en toen noemde we hem steeds homo dit en dat.. vandaar dus
foto van 'The Pink Pedal':
(internet foto)
http://img375.imageshack.us/img375/8149/hr1rw3.jpg
hij is hier btw niet zo roze, maar in het echt wel (die van Steven tenmiste, misschien heeft hij wel een 'mislukte')

JeStO
7 oktober 2006, 10:44
whahaha met dat woordenboek werkt echt! Is wel een coole manier:P

ledzeppelin
9 oktober 2006, 23:30
wij wilde gewoon de langste band naam ooit dus vandaar Pi (3.14.......................) nee dat is niet de rede het is de afkorting van de oficieele naam; Project Insomnia en dat is weer de naam van een nummer wat onze gitarist + toetsenist in een grijs verleden hebben gemaakt

k zou zeggen kijk naar t soort muziek dat je maakt van mij part blader je t woordenboek door tot je wat leuks vindt

Shift
14 oktober 2006, 19:27
Eet eerst een appeltaart, daarna drink je een krat bier leeg in je eentje, je zet k3 aan en gaat op je kop op je bed staan, als je maar lang genoeg wacht krijg je vanzelf een goed idee voor een band naam.

Shift
14 oktober 2006, 19:36
Je kan ook lyrics lezen van je favoriete nummers? misschien dat je daar inspiratie uit kan halen. Of gewoon van song-titels van je favo bands.

Fluffy
14 oktober 2006, 20:04
Kijk het woordenboek eens door, of het engels woordenboek. De bijbel kan natuurlijk ook.

op verzin gewoon een naam compleet nergens op slaat.. zie http://www.myspace.com/redjumpsuit :)

The Mess
21 oktober 2006, 22:51
Namen voor metalbands zijn altijd makkelijk;
Je slaat gewoon de medische encyclopedie open, en je zoekt iets wat leuk klinkt :P
Verder heb ik ook een rothekel aan een bandnaam verzinnen of teksten schrijven... -_-'

drap
22 oktober 2006, 02:16
Doe zoals ik :D Zie eerst een mooie Engelse naam voor een band dat lekker goed bekt en kom er daarna achter dat de betekenis helemaal nergens op slaat. In ons geval spataderen (Varicose Veinz, die z, die doet het 'm).