PDA

View Full Version : MIDI-player?



Alberto
15 september 2006, 19:55
Ik denk dat dit de beste plaats is om dit te posten.
Soms componeer ik wat liedjes op een keyboard en gebruik ik meerdere instrumenten zoals viool, piano en sax.
Als je die opslaat als een General MIDI bestand klinken die prima maar op de pc klinkt het allemaal niet zo vloeiend als op het keyboard zelf.
En met slagwerk kan de pc al helemaal niet uit de voeten.
Om een lang verhaal kort te maken... Bestaat er een player die die bestanden even goed afspeelt als het keyboard?
Waarschijnlijk niet maar misschien heben jullie een oplossing.

ponq
15 september 2006, 22:11
volgens mij zijn er talloze pakketen die prima MIDI op de pc afspelen. Ik noem er een: Reason.

Als het op je pc slecht klinkt, komt dat waarschijnlijk door je geluidskaart die niet goed met MIDI omgaat, waardoor er vertraging oid ontstaat. Mogelijk kan het ook zijn dat je CPU te zwak is om de software waarmee je afspeelt vloeiend te laten lopen.

hoofd
16 september 2006, 12:33
Ik verplaats 'm naar recording, daar zitten de mensen die er meer kaas van hebben gegeten ;).

bass blom
16 september 2006, 15:39
de sequencer, waar je het mee opneemt zit in de keyboard?
je slaat op in de keyboard en als je het daar later terughaalt klinkt het wel goed?
ga je dan met een floppy naar de pc?

er zijn goedkopere dingen voor midi dan reason
vast ook wel share of free ware.

het doet mij denken aan dat de aanslag info wegvalt
en of dat ge gequantized wordt..

Alberto
18 september 2006, 17:23
Ja het wordt opgeslagen op het keyboard op een diskette. Op het keyboard klinkt het goed maar op de pc niet.
Reason is een duur pakket ja :) misschien is wat freeware programma's zoeken... Bedankt.

Epic
19 september 2006, 09:25
Ja het wordt opgeslagen op het keyboard op een diskette. Op het keyboard klinkt het goed maar op de pc niet.
Reason is een duur pakket ja :) misschien is wat freeware programma's zoeken... Bedankt.
Met Steinberg Cubase (ook duur) en de juiste plugins (Native Instruments) klinkt het nog beter dan je keyboard.

Als je toch met je computer bezig gaat, investeer dan ook in een MIDI-kabeltje, dan hoef je niet steeds met diskettes heen en weer te gaan.