PDA

View Full Version : VHT GP3



wimmeltje
4 december 2002, 21:23
Heeft er iemand ervaring met deze voorversterker? Ik heb even met hem gespeeld en ik vond hem ontzettend goed klinken. dit was in combinatie met de 2902 VHT eindversterker met KT88 buizen erin. Ik stond op het punt dus een Triaxis te kopen, maar nu ik deze VHT heb geprobeerd zit ik dus heel erg te twijfelen.Hoewel de reviews in wat bladen erg slecht zijn van de GP3. Maar de klank was echt top. Als iemand hier over of hiervan iets weet. Laat het me weten.

Rectifier
5 december 2002, 00:30
Ik heb hem ook geprobeerd in combi met de 2:50 en EL34's.
Ik vond het clean tegenvallen, ach klonk wel heel goed, maar mij niet goed genoeg.
Kan. 2 een hele lekkere crunch tot high gain en wat mij opviel is kan. 3. niet veel meer gain heeft dan kan. 2.

Het is wel een flexibele pre-amp, midi, boost, eq. alles is schakelbaar.
Nadeel is dat ie geen parallele FX loop heeft, dus zou je een rack/line mixer moeten gebruiken.

T'is heel wat anders dan een Triaxis. De VHT klinkt erg brutaal, veel high gain, maar blijft toch heel goed gedefinieerd, waardoor het soms lijkt of hij niet zoveel gain heeft.

Rectifier
5 december 2002, 00:30
Ik heb hem ook geprobeerd in combi met de 2:50 en EL34's.
Ik vond het clean tegenvallen, ach klonk wel heel goed, maar mij niet goed genoeg.
Kan. 2 een hele lekkere crunch tot high gain en wat mij opviel is kan. 3. niet veel meer gain heeft dan kan. 2.

Het is wel een flexibele pre-amp, midi, boost, eq. alles is schakelbaar.
Nadeel is dat ie geen parallele FX loop heeft, dus zou je een rack/line mixer moeten gebruiken.

T'is heel wat anders dan een Triaxis. De VHT klinkt erg brutaal, veel high gain, maar blijft toch heel goed gedefinieerd, waardoor het soms lijkt of hij niet zoveel gain heeft.

Rectifier
5 december 2002, 00:31
Sorry, hij bleef hangen en ik drukte per ongeluk 2x op "OK"

:grin:

Chiel
12 december 2002, 12:58
Ik vind de VHT veel te High Gain. Ik stond ook op het punt er eentje aan te schaffen, maar voor mij was het iets té. Wel heeft deze amp wat meer mid en hoog in zijn geluid waardoor hij wat gedefinieerder klinkt als de boogie. Maar ja, eigenlijk is het appels met peren vergelijken.

Greetz, Chiel

maestro_nl
7 maart 2003, 12:38
Inmiddels de VHT GP3 ook getest.
Kanaal 1 heeft niet die mooie Fender rinkel van een Twin of Tweed.
Kanaal 2 en 3 hebben het zelfde karakter.
Verder is de gain erg uitgesproken van karakter. M.a.w. like it or loathe it...

Met de fatboost, post eq en gainboost uit vind ik het tegenvallen.
Niet echt allround.