PDA

View Full Version : Bruce Swedien en Thriller productie



guhlenn
15 september 2006, 11:39
deze maand de special o0p gearslutz.com

erg goed!

Han S
15 september 2006, 17:16
Bruce is een van de oude meesters, maar hij wordt nu toch echt oud hoor, zegt alles een keer of tien en geeft een antwoord wat niets met de vraag heeft te maken.

Mooie kerel, dat wel dus. Ik heb overigens de geremasterde versie van Thriller gekocht en daar werd ik minder vrolijk van.

Het mixen van muziek is overigens een bizarre bezigheid, ik heb eens een opname gemaakt van een CD productie met een echt goede zangeres. Twee jaar hebben we opgenomen en iedere keer als een nummer helemaal klaar was, heb ik even een ruwe mix op een DAT gezet.

De uiteindelijke mix is in New York gedaan door ene Paul Orofino, waar ook The Earring een CD mee hebben opgenomen. Twee weken is er over die mix gedaan en dat heeft iets van 20.000 dollar gekost.

Gisteren draai ik voor een collega een van die proefmixen en het was of die band daar voor je stond, klonk organisch en gewoon super.

Zetten we daarna de eindmix van dat nummer op vanaf de officiële CD zoals hij in de winkel is beland, het leek er niet op, plat, geen fut meer, niet organisch en gewoon doodzonde.

Dat vind ik zo bizar, hoe is zoiets nou mogelijk niet?

guhlenn
15 september 2006, 18:36
bruce zegt de remastering beter te vinden, of het beeld in z;n hoofd beter te benaderen. maar idd. hij geeft soms hele vreemde antwoorden.

ook ik begrijp die loudness war niet echt, bedoel op de radio word het toch al plat gecompressed, en thuis gebruik ik de volume knop... alsof je cd's naast elkaar elgt en luisterd welke harder is... vreemd.

Solidkick
15 september 2006, 19:56
Ha, da's toch die gozer die ieder tom miked met een u87?

Aaaaah, the luxury.....