PDA

View Full Version : Alternate picking



Badman
15 september 2006, 09:39
Hey,

Ik zit met een heel hardnekkig probleem, althans volgens sommigen, er zullen er ook wel zijn die er geen graten in zien:

Iedereen kent wel alternate picking. Wel, ik gebruik AP zonder problemen op dezelfde snaar, maar bij het overschakelen naar een snaar hoger of lager zit ik in de problemen. Althans, wat je problemen kan noemen... Ik raak de (nieuwe) snaar dus even met een minisweeppick, zeg maar, aan. Ik hoop dat jullie het zowat verstaan, dus een bv eindigen met een 'down' op snaar 4 en daarna overschakelen op snaar 3, terug met een 'down'pick. Dit is volgens de boekskes, geen AP meer, ok. Het grootste probleem is eigenlijk dat ik dit al 2 jaar doe en ik geraak er niet meer vanaf . Je hoort het verschil niet met een gewone AP, en het is even snel, maar ritmisch zou ik volgens sommigen in problemen kunnen komen. Ik ben het ooit beginnen gebruiken omdat dit de kortste weg leek naar een ander snaar, zonder dat ik het zelf besefte.
Ik gebruik het dus enkel in de 'sweep'methode . Dus eindigen met een 'up' en overschakelen op een lager (genummerde) snaar doe ik wel met AP, maar als ik dan zou overschakelen op een hogere snaar doe ik het wel weer... (oh boy, I hope this makes sense )

Anfin, volgende week ga ik lessen beginnen nemen bij een leraar, ik hoop dat hij er overweg mee kan. Is dit echt zo verkeerd?

Negative K3 fan
15 september 2006, 10:00
wat jij doet heet 'economy' picking en het kan eigenlijk geen kwaad tenzij je je er zelf erg aan stoort...

Harm
15 september 2006, 10:22
Gewoon langzaam beginnen en bewust op letten dat je echt alternate picking doet! droge oefeningen 4 tonen pers snaar (chromatisch) en daarna lekker toonladders doen,.... Pak dan een metronoom en probeer het bewust te doen...

Die economy picking erin houden!!! Probeer gewoon om ze allebei te kunnen spelen, ze komen namelijk beiden erg van pas!

Harm

johantipker
15 september 2006, 12:24
heel heel heel langzaam oefenen... zodat je elke beweging die je maakt plant en timed...

verder:

-als je scales gaat oefenen en licks, begin je eerst met een neerslag......
-daarna speel je hetzelfde en je begint met een opslag ... (je wordt gek)

advanced:

-probeer heel bewust ritmische zestienden patronen te oefenen in je scales
(op een lanzaam tempo)