PDA

View Full Version : Speakers voor mijn 2x12 Laney cab



ateng
15 september 2006, 00:52
Mijn Laney cab zijn loaded met HH 60 Premier Vintage Driver en ik vind ze te treblelig klinken en kil. Mist wat laag en mid.
Ik zoek een speaker die warm klinkt met veel laag maar genoeg hoog heeft om goed door de mix te komen dus geen Greenback's denk ik. Na wat search op internet kom ik op G12H, Classic lead of V30.

Het moet niet te smooth klinken want mijn crunch mag best wel "zagen" maar niet te agressief, een beetje country crunch zeg maar.
Met de originele Laney speakers krijg ik wel dat lekkere crunch door de te veel hoog maar dan mis ik weer laag en warmte.

Wie kan mij wat adviseren.

Chris Winsemius
15 september 2006, 15:12
Mijn Laney cab zijn loaded met HH 60 Premier Vintage Driver en ik vind ze te treblelig klinken en kil. Mist wat laag en mid.
Ik zoek een speaker die warm klinkt met veel laag maar genoeg hoog heeft om goed door de mix te komen dus geen Greenback's denk ik. Na wat search op internet kom ik op G12H, Classic lead of V30.

Het moet niet te smooth klinken want mijn crunch mag best wel "zagen" maar niet te agressief, een beetje country crunch zeg maar.
Met de originele Laney speakers krijg ik wel dat lekkere crunch door de te veel hoog maar dan mis ik weer laag en warmte.

Wie kan mij wat adviseren.

Welke versterker gebruik je?
Gezien je wensen denk ik zelf aan de ClassicLead of de H30.

ateng
15 september 2006, 15:56
Heee Chris,

ik speel over een 100 watt Laney VH100R met JJ E34L erin.

Chris Winsemius
15 september 2006, 21:43
Hoi Ateng

Dan zijn twee 30 Watt speakertjes 'n beetje risky :)

Bogner gebruikt 'n ClassicLead samen met 'n Vintage 30 zover ik weet in 'n aantal 2x12" cabs.
Heb zelf ook 'n andere goeie optie: pm me even.

BLOK182
16 september 2006, 12:44
Je kan ook eens naar de nieuwe Eminence series kijken, Patriot en Redcoat. Goedkoop te krijgen bij www.thomann.de , kost daar de helft van Celestion:p

ateng
16 september 2006, 13:28
Die Patriot en Redcoat, klinken ze in de richting van een H30? Maakt mij niet uit hoor wat voor merk het is als ze maar warm met genoeg laag klinken, niet te veel top hoog heeft maar wel genoeg "Bite" om goed door de mix te komen.

Ik kan natuurlijk ook gaan experimenteren met buisjes enzo maar het is meer het totaal sound wat ik te treblelig vind en naar mijn mening het anders kan laten klinken door er andere speakers in te zetten.

BLOK182
16 september 2006, 14:50
De Redcoat serie (roodjassen van de civil war:p) zijn georienteerd op de bekende Britse speakers, zoals de greenback e.d. Op de site van Eminence kan je een beetje checken wat en hoe, zodat je een beetje idee krijgt welke je moet hebben. Via mail verhullen ze welke celestion ze gekloond hebben:p