PDA

View Full Version : Ibanez of BC Rich Warlock Bronze BK



Klop
14 september 2006, 22:47
Hey allemaal!

Ik heb echt hulp nodig bij het aankopen van een goed beginner gitaar. Ik zit te twijfelen tussen een ibanez of een bc rich warlock bronze bk.
Hier een lijstje waarvan ik zit te twijfelen. Bc rich ziet er stoer uit maar mij gaat het echt om geluid. Welke klinkt lekker ruig?

Ibanez SA 120 BK 249 euro
Ibanez GRG 170 DX 199 euro
Ibanez GSA 60 BKN 209 euro
Ibanez GRG 270 B 249 euro
BC Rich Warlock Bronze bk 259 euro( of ik kan hem bij thomann uit duitsland bestellen en dan betaal ik maar 159 euro.)

Oja ik heb ook een leuk gitaar versterker van merk London City gezien, wat weten/vinden jullie van dat merk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groeten!

iwamoto
14 september 2006, 22:51
tussen de keuze van een leuke ibanez of BC ruk is het al makkelijk, en ik denk dat vooral de SA 120 je wel zal aanstaan, omdat die GRG een floyd rose heeft, en dat is voor een beginner niet heel prettig

Emocide
14 september 2006, 22:53
hey :D

in jou geval zou ik echt de ibanez (maakt niet uit wlek maar ik heb de 270B (super ding !))nemen
een kameraad van mij heeft de bronze van bc rich en die speelt echt als een plankje met snaren erop

zelf heb ik een bc rich 7 string NJ (heel wat duurdere versie van de warlock) en dan is het een HEEL ander verhaal dat ding verkies ik elke dag boven een ibanez (sorry ibanez fans) maar de bronze series is echt (*^*&^()*

Emocide
14 september 2006, 22:55
Oja ik heb ook een leuk gitaar versterker van merk London City gezien, wat weten/vinden jullie van dat merk?



die versterkers zelf nooit geprobeerd hoor wel van veel dat ze wel een van de betere in hun geldklasse zijn

Klop
14 september 2006, 23:05
Hey!

Bedankt voor jullie reacties! :) Ik ga dan maar voor de Ibanez!
Alleen nu twijfel ik tussen:
-Ibanez GRG 270 B
en
-Ibanez SA 120.

Ik zie dat ze allebei even duur zijn. Welke heeft beter(ruig) geluid? Of gaat het hier om de body?

Met vriendelijke groeten!

iwamoto
14 september 2006, 23:17
nou, je moet eens goed kijken waar de snaartjes vastzitten, zie je dat bij de GRG? dat is een floyd rose, en die is voor beginnende pieterbazen (en soms ook voor pro's) lastig te stemmen, verder schelen ze wss niet zoveel van geluid, en de echte scheur haal je immers ook uit je versterker :D

Klop
15 september 2006, 00:24
Daar heb je natuur gelijk in. Ik ga denk ik beginnen met de Marshall MG 15 DFX. 149 euro. Is dit een goed keus? Wat denken jullie ervan?

Met vriendelijke groeten!

Emocide
15 september 2006, 09:21
Daar heb je natuur gelijk in. Ik ga denk ik beginnen met de Marshall MG 15 DFX. 149 euro. Is dit een goed keus? Wat denken jullie ervan?

Met vriendelijke groeten!

hm als ik jou was zou ik voor de ibanez grg270B gaan ik heb die zelf en vind het zelfs nu nog een super ding! speelt ook echt super gemakkelijk en je hebt een tremelo waar je alvast een beetje mee kan kloten dan :D !

Zino Z
15 september 2006, 16:19
Daar heb je natuur gelijk in. Ik ga denk ik beginnen met de Marshall MG 15 DFX. 149 euro. Is dit een goed keus? Wat denken jullie ervan?

Met vriendelijke groeten!

over die mg series van Marshall zijn sommige forummers niet zo enthosiast geloof ik... maar ik heb er zelf geen ervaring mee

marter544
15 september 2006, 16:24
Ik zou eens kijken voor een Dean Vendetta 1.0, om het nog lastiger te maken :satisfie: Mooi ding, massief mahogony body, heel wat mooiere headstock als die van de Ibanez, tune-o-matic brug, en strings trough body (dus sustain). De Vendetta kost ongeveer 180/190 euro. Als versterker? Geen idee, maar ik zou eerder een Roland Cube 15 nemen, als een MG15. Cube 15 kost ongeveer 110 euro.

robert-gitarist
15 september 2006, 16:33
Ik zou eens kijken voor een Dean Vendetta 1.0, om het nog lastiger te maken :satisfie: Mooi ding, massief mahogony body, heel wat mooiere headstock als die van de Ibanez, tune-o-matic brug, en strings trough body (dus sustain). De Vendetta kost ongeveer 180/190 euro. Als versterker? Geen idee, maar ik zou eerder een Roland Cube 15 nemen, als een MG15. Cube 15 kost ongeveer 110 euro.

Inderdaad.
Ik heb een Marshall MG15RCD gehad en was opzig wel okee.De huidige serie met effecten vind ik ruk.lijkt wel of ze hoe langer hoe slechter worden ofzo.
maare wat betreft de gitaren: Ibanez is zeker goed.Zelf verkies ik Ibanez ver boven BC Rich(alleen al vanwege het uiterlijk).De Dean is ook een leuke gitaar en heeft geen tremelo.Dit maakt het een stuk makkelijker voor de beginner.Toen ik net begon had ik ook een gitaar met tremelo en werd er schijtziek van.Die GRG zal ik echt uit het hoofd zetten(floyd rose=nogal klote soms,zeker als het een goedkope rip off is van de echte Floyd Rose).de Ibanez SA serie heeft ook een tremelo maarrrrrr toch een stuk makkelijker.Ik vind gitaren met tremelo voor beginners zowiezo niks want ding gebruik je echt zelden tot nooit.

Klop
15 september 2006, 19:52
Maar de vibrato(stokje) van een ibanez kan je toch gewoon eraf draaien? Als het in de weg zit?

MVG

robert-gitarist
15 september 2006, 20:02
kan wel maar ja dan kun je voor het zelfde gemak een gitaar nemen die geen tremelo heeft..maar ach je mmoet het zelf weten..ik hou je niet tegen om een gitaar te nemen met tremelo.

iwamoto
15 september 2006, 20:03
Maar de vibrato(stokje) van een ibanez kan je toch gewoon eraf draaien? Als het in de weg zit?

MVG
je "tremelo hendel" ofwel je "whammy bar" of wel je "floyd rose hendel/bar" maar NIET je vibrato (dat, kloppie, is een aanduiding/techniek van een trillende toon) kan er wel af, maar het gaat om het STEMMEN :D en daar helpt geen trem bar bij, dat ligt namelijk aan de brug zelf, vandaar

robert-gitarist
15 september 2006, 20:11
je "tremelo hendel" ofwel je "whammy bar" of wel je "floyd rose hendel/bar" maar NIET je vibrato (dat, kloppie, is een aanduiding/techniek van een trillende toon) kan er wel af, maar het gaat om het STEMMEN :D en daar helpt geen trem bar bij, dat ligt namelijk aan de brug zelf, vandaar

Ook dat ja..Als je geen goeie brug hebt ga je je dood ergeren..je blijft stemmen en doen.

AART
15 september 2006, 23:12
ik zou gaan voor de sa 120.

de tremolo van de grg is een lo trs achtig geval, waarschijnlijk een dumplading die ibanez nog kwijt wil, echt prutspul(pispottenstaal).

neem de sa 120.


@ emocide: Die grg van 20 euro is ook niet echt te vergelijken met een bc rich van 600 of weet ik veel hoeveel meer euro.
Als je zou vergelijken moet je ook gitaren vergelijken met dezelfde waarde, en dan zit je olgens mij al aan de japanse prestige gitaren, en dat komt al een heel stuk meer in de buurt lijkt me zo itt tot die indonesische grg.

Trocar
15 september 2006, 23:39
je "tremelo hendel" ofwel je "whammy bar" of wel je "floyd rose hendel/bar" maar NIET je vibrato (dat, kloppie, is een aanduiding/techniek van een trillende toon)

Om even te muggenziften, juist de term 'tremolo' is eigenlijk verkeerd en moet eigenlijk 'vibrato' zijn (als het gaat over het wiebelding op je gitaar tenminste). ;)

iwamoto
16 september 2006, 00:10
Om even te muggenziften, juist de term 'tremolo' is eigenlijk verkeerd en moet eigenlijk 'vibrato' zijn (als het gaat over het wiebelding op je gitaar tenminste). ;)
maar het "wiebelding" van de gibson SG heet dan weer een "vibriola"

On both electric and acoustic guitars, the bridge holds the strings in place on the body. There are many varied bridge designs. There may be some mechanism for raising or lowering the bridge to adjust the distance between the strings and the fretboard (action), and/or fine-tuning the intonation of the instrument. Some are spring-loaded and feature a "whammy bar", a removable arm which allows the player to modulate the pitch moving the bridge up and down. The whammy bar is sometimes also referred to as a "tremolo bar" (see Tremolo for further discussion of this term - the effect of rapidly changing pitch produced by a whammy bar is more correctly called "vibrato"). Some bridges also allow for alternate tunings at the touch of a button.

Klop
16 september 2006, 00:22
Hey

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.
Ik heb besloten dat ik voor de Ibanez SA 120 ga en een roland cube 30.
En ook nog een goeie gitaarkabel.

MVG

en

Bedankt voor jullie support en tips! :rockon:

Trocar
16 september 2006, 00:33
maar het "wiebelding" van de gibson SG heet dan weer een "vibriola"



Niet vibriola, maar vibrola! :p

Ik ben flauw aan het doen hoor... ;)

Oh, en Klop, ik denk dat je veel plezier gaat hebben van dat setje!

marter544
16 september 2006, 15:13
Hey

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.
Ik heb besloten dat ik voor de Ibanez SA 120 ga en een roland cube 30.
En ook nog een goeie gitaarkabel.

MVG

en

Bedankt voor jullie support en tips! :rockon:

Zeker een goede keuze! De cube's zijn verreweg mijn favo kleine oefen-versterkertjes.

Wouter!
16 september 2006, 15:27
Ik heb nu de Marshall MG-100 DFX. Ik vindt het een fijne versterker, alleen hij is nu kapot en moet ermee terug naar de winkel.

Usitarie
16 september 2006, 19:24
Eergister was ik begonnen met spelen,
Hiervoor had ik een Ibanez GIO gekocht en een MarshallMG15 DFX gekocht,
en ik ben heel tevreden. ik ging eerst ook voor de Roland cube 30, maar die was uitverkocht en moest nog wel ff wachten totdat ze die hadden. maargoed, Veel plezier ;)