PDA

View Full Version : Sessionette footswitch



frekie
14 september 2006, 20:19
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Sessionnette.jpg

Nieuwste aanwinst: Sessionette 75, eerste serie begin jaren 80, klassiekertje dacht ik, 90 euri aan huis bezorgd, leve Marktplaats :cooler:
Probleempje: de footswitch zit er niet bij en de aansluiting is een 5 polige DIN plug (Engelsen :mad: ) Ik had nog een oude footswitch liggen, 2 schakelaars, 2 jack pluggen, 2X signaal en aarde per kant zeg maar. Vraagje. Hoe soldeer ik dat aan een 5 polige DIN plug zodat iig de kanaal schakeling werkt?

mmrizio
17 september 2006, 12:37
Hmmm, ik ben de andere kant op gegaan: Een Session footswitch omgebouwd voor gebruik met m'n Marshall. Was wel ff lastig omdat omdat hij 3 switches heeft (channel, reverb en channel mix) en channel en channel mix elkaar beinvloeden.

Hoe het origineel aangesloten zit weet ik niet. Ik kan eventueel wel even zoeken of ik de originele aansluiting/plug nog kan vinden...

Maurice

mmrizio
17 september 2006, 19:16
Bijgaand het schema.


Als ik het schema goed begrijp heb ik een andere. Mijne heeft 3 schakelaars, in een driehoeksvorm: inclusief de Channel Mix.

Maurice

Harald
6 december 2006, 17:54
Iemand nog zo'n schema gevonden voor de Sessionette? Wil toch weer een voetschakelaar gaan gebruiken.

Chris Winsemius
6 december 2006, 18:01
Iemand nog zo'n schema gevonden voor de Sessionette? Wil toch weer een voetschakelaar gaan gebruiken.

stuur even 'n mailtje naar info@cmwamps.com
'k heb het schema hier