PDA

View Full Version : Roland Blues Cube, H&K, Marshall



lautje
4 december 2002, 20:22
Ben vandaag maar weer eens langs de muziekwinkel geweest, want ik zoek een andere versterker. Van max 500.

nou ik vind die H&K Tour Reverb best wel een aardig ding, mooi clean geluid, en een vette distorsion. rond de 500 euro.

de marshals zijn helaas allemaal wat duurder, en alleen een valvestate komt dan in de buurt, maar die vind ik minder klnken dan die h&K.

En ik heb ook op een roland bc 60 310 (die heb 3 10 inch speakers en is 60 watt)
die is volgens mij 350 euro ofzo. Wel een aardig ding, wel mooie clean maar distorsion niet super..
Als ik nou gewoon een goed distorsion pedaaltje erbij koop (boss DS-2 bijv). Krijg ik dan wel een vet geluid uit die roland?
En welke van deze versterkers is de moeite waard?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lautje op 2002-12-04 20:23 ]</font>

Timmer
5 december 2002, 11:18
Het schijnt dat die nieuwe Marshall MG serie wel okee is. De 100 watter kost zo rond de 550 euro (net zoiets als de Tour Reverb)

De Marshall heeft ingebouwde effecten (flanger, delay, chorus, reverb enzo..) maar heeft maar 2 kanalen tov de 3 kanalen van die H&amp;K.

Die roland ken ik niet maar ik geloof dat dat nogal een oud model is of niet soms? Ken eigenlijk alleen de nieuwe cube serie maar daar ben je denk ik niet naar op zoek...

Check die MG series dus eens uit, vind je dat niks ga dan voor die H&amp;k

lautje
6 december 2002, 00:29
Bedankt voor je reactie. Volgens mij is die roland niet echt oud, maar dat maakt niet zoveel uit, ik vond hem toch de minste van de 3.
Ik ga wel een keer een MG uitproberen. Alleen wil ik graag meningen horen over Hughes &amp; Kettner, want ik ken het eigenlijk alleen maar van naam, maar of ze ook een goeie naam hebben weet ik niet..

Timmer
6 december 2002, 09:35
H &amp; K is zeker wel een okee merk (duitse kwaliteit, als dat wat zegt)

Die Tour Reverb is de beste (lees: grootste) van de nieuwe Hughes &amp; Kettner Attax serie. Als je niet voor (ingebouwde) effecten bent, dan zou ik voor de hughes gaan (ben zelf ook op zoek naar iets in die richting)

De effecten op de marshall worden met een soort van gecombineerd draaiwiel bestuurd wat misschien nogal onhandig is. Afijn, laat eerst en vooral je oren de keus he?

Ic3gl0vE
6 december 2002, 20:44
ik heb zelf een Attax 100, dat is de voorloper van de Tour Reverb en daar ben ik heeeeel tevreden mee