PDA

View Full Version : Mengpaneeltje



heavy-metal-thunder
14 september 2006, 10:26
Thuis speel ik altijd met een Vox Valvetronix vt30, mijn oefenrkamer is immers niet groot waardoor een echte lampenversterker hier niet bruikbaar is.

Voor opname (gewoon om wat impro's te evalueren) gebruikte ik de line out van de vt30. Maar dat klinkt toch niet zo goed, ik bedoel dat de sound vanuit de speaker vééél beter is. Bovendien hoor ik mezelf nauwelijks spelen omdat de speaker uitgekoppeld wordt.

Nu heb ik wat zitten experimenteren met enkele dynamische mic's (JBL, AKG 70 dacht ik), maar het uitgaande signaal is eigenlijk te zwak. Mijn opnameprogramma (Audacity, maar heb ook Cool edit pro) neemt het wel op, maar het komt er niet echt sterk door. Mijn PC heeft een behoorlijke geluidskaart, nl. Soundblaster Audigy 4 http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1&subcategory=205&product=14103

Nu overweeg ik de aankoop van een mengpaneeltje, dat ik eigenlijk enkel voor thuis wil gebruiken. Ik zou een groter kunnen kopen en gebruiken voor in mijn band, maar ach... als gitarist heb ik al meer spullen dan de rest van de groep samen. Bovendien, ik wil geen groot mengpaneel thuis gebruiken, ik zit immers niet groot hé.

Alle tips welkom. Ook ivm micro's, want de AKG heb ik in bruikleen en de JBL is ook niet veel soeps (die zijn output is 3 keer zo laag dan vb. shure sm58).

guhlenn
14 september 2006, 12:19
je hebt een mic voorversterker nodig. Goedkoopste oplossing is zo;n beringer paneeltje. of een wat betere geluidskaart met mic pre amp (bijv. van M-audio, usb ofzo...) mic's zij net behandeld . kijk even in de draadejs hier beneden.

heavy-metal-thunder
14 september 2006, 14:51
ik zie dat behringer er al heeft vanaf 60 euro. Is dat wat?

almarvk
14 september 2006, 14:58
je hebt een mic voorversterker nodig. Goedkoopste oplossing is zo;n beringer paneeltje. of een wat betere geluidskaart met mic pre amp (bijv. van M-audio, usb ofzo...) mic's zij net behandeld . kijk even in de draadejs hier beneden.

Zijn daar ook apparaatjes van op USB? Zodat je ook kan aansluiten op je laptop ofzo?

guhlenn
14 september 2006, 18:03
zeker. m-audio heeft em zeker, volgens mij in vele vormen. eveen googlen :)

en die behringer is ok. niet goed ofzo, maar hij werkt...