PDA

View Full Version : OCD van fulltone



Lucky1975
14 september 2006, 10:01
Hi folks,

Sinds een tijdje ben ik overgeschakeld nr een Vox me losse effect pedaaltjes.
In mijn zoektocht (tot nu gebruik ik de BB preamp in combinatie met RC booster van Xotic). Nu heeft iemand mij z'n OCD pedaaltje geleent.

Klink dik, vet, rond...maar ik vraag me af of het niet té veel gaat zijn in een band. Zijn hier mensen die de OCD gebruiken als lead pedaaltje ? of alleen voor solo's?

greetz,
Luc

brunodb
14 september 2006, 10:12
je stelt je OCD toch gewoon in volgens wat hij moet doen? er zit een volume en een drive en een toneknop op. daar kan je toch alles mee?

ik heb hem en vind hem fantastisch. het beste overdrive pedaal da ik al gehoord heb.

fullorder
14 september 2006, 10:12
Hangt er van af wat jij met lead bedoelt ;)

Maar een OCD is zeker niet teveel in een band, ik gebruik 'm voor allerlei soorten partijen. De OCD is net als een oversturende buizenbak erg gevoelig voor de dynamiek van je spel en de volumepot van je gitaar, je kunt er dus een hele range van overstuurde sounds uit halen.

Lucky1975
14 september 2006, 10:23
Hangt er van af wat jij met lead bedoelt ;)

Maar een OCD is zeker niet teveel in een band, ik gebruik 'm voor allerlei soorten partijen. De OCD is net als een oversturende buizenbak erg gevoelig voor de dynamiek van je spel en de volumepot van je gitaar, je kunt er dus een hele range van overstuurde sounds uit halen.


Als ik nu de OCD gebruik als overdrive pedaaltje, welk kan ik dan best gebruiken om tot een solo geluid te komen (eigenlijk had ik 'm daarvoor gekregen.. dus eerst de BB preamp en RC booster en dan de OCD )

Maar als ik dan solo moet spelen in nr moe tik eerst de eerste twee uitklikken en dan de ocd aan zetten (alle drie aan is echt téééé veel).

Ofwel moet ik de ocd instellen als lead, en de RC booster er achter hangen voor solo ? Wat denken jullie?

Kim Wilson
14 september 2006, 10:25
Heb je al geprobeerd om met het volume van je gitaar te spelen? Dat zou je een pedaal uit kunnen sparen. Een goed sologeluid bereik je niet altijd door nóg maar een pedaal aan te trappen. Maar dat is ook afhankelijk natuurlijk van wat je zoekt.

Josdevos
14 september 2006, 11:21
BB Preamp + RC Booster werken prachtig op een AC30CC iig... Heb beide pedalen ook...
Heb de OCD ook maar nog niet getest icm de AC30, maar ik vrees er een beetje voor of dat goed gaat werken... Voor lead dik ik de BB wat an met de RC... RC voor de BB dus...

fullorder
14 september 2006, 11:29
OCD tussen Xotics in lijkt me. Eerste Xotic voor lichte OD, OCD voor wat meer scheur, eerste Xotic en OCD samen voor heel veel scheur en dan evt. de tweede Xotic (achter de OCD) erbij trappen voor een extra boost tijdens een solo.
Met de juiste instellingen kun je die drie pedalen echt wel gelijkertijd aan trappen lijkt me. De Xotics ken ik niet zo goed, maar de OCD werkt in ieder geval prima samen met andere scheurpedaaltjes.

DaveItUp
14 september 2006, 11:52
Ik gebruik m om een superlead wat meer op z'n kloten te geven. Volume vol open en een klein beetje drive als t nodig is. Werkt super.

new deep
14 september 2006, 18:57
Ben erg te spreken over de ocd.
Wel grappig, kan me iemand herinneren op het forum die het juist niet zo geslaagd vond met zijn vox ac30.
Maar goed als jij dat juist wel goed vind klinken dan is het perfect, ik zou die combi ook eens moeten horen.
De ocd voegt relatief veel laag (midden) naar mijn idee.

Zelf gebruik ik hem voornamelijk om solos wat meer sustain te geven en wat vetter te maken.
Met een strat en twintone (gain op de helft) op het scheurkanaal gaat het echt scheuren, maar wel gecontroleerd en met veel dynamiek.

vinni
15 september 2006, 00:15
Heb zelf ook de OCD gehad. Meest transparant klinkende OD pedal met de meeste dynamiek......

Er zijn overigens verschillende OCD's. Verschillen zitten'm geloof ik in diverse potmeters.

Overigens.....er is 1 OD-pedaal dat ik NOG beter vind....
Een Cusack Screamer.

Vorige week getest bij GTRGEAR.

Die komt er nog wel......

Vinni