PDA

View Full Version : 5150! Ja!



ibbie
14 september 2006, 08:06
Yes! Eindelijk een vette buizenamp gekocht met een briljante scheur voor een mooie prijs. Ik heb de Peavey 5150 combo overgenomen van Anders Destium (Erik) en ben er errug blij mee. Heb er nog niet lang op gespeeld, dat komt vanmiddag wel, wat me wel opviel is dat hij met laag volume al zat ballen heeft naar mijn smaak en de clean klonk voor mijn bedoelingen ook prima. Misschien wel beter dan de Mesa dual rec. combo die ik geleend heb. Ben van plan vanmiddag een reviewtje te posten en natuurlijk wat foto's.

*edit* FOTO's zie paar posts hieronder

Anders Destium
14 september 2006, 08:24
Veel plezier ervan!

E-J
14 september 2006, 08:31
Let us hear your opinion ;)

Stitch
14 september 2006, 10:46
cool gefeli!

Negative K3 fan
14 september 2006, 16:28
lijpe shit

almarvk
14 september 2006, 16:33
Waar blijven de piccas?

ibbie
14 september 2006, 17:48
http://img.photobucket.com/albums/v673/ibbie2/IMG_5744.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v673/ibbie2/IMG_5739.jpg

Wtf is dat voor kluisdeur? hehe

http://img.photobucket.com/albums/v673/ibbie2/IMG_5745.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v673/ibbie2/IMG_5742.jpg

ibbie
14 september 2006, 18:07
En een kleine review. Ik heb er nu een uur of 3 op gespeeld en hij bevalt echt geweldig. De distortion is echt zoals het hoort voor een pot keiharde metal en hard rock. Met palm muting een enorm lekker dreunende toon, zelfs met het volume op 0.75. Zeker als je de resonance ver open zet, maar anders ook al een heerlijk geluid, powerchords klinken zoals ze het moet, super powerfull. Verder klinkt hij erg zuiver met soleren en piched harmonics knallen er echt uit. De crunch is ook leuk, opzich goed om hardrock riffs op te spelen IMO, maar ik geef toch de voorkeur aan het lead kanaal dan. De clean vind ik eigenlijk erg goed! Ik weet niet waarom iedereen daar zo over klaagt, het is inderdaad niet warm, maar het klinkt wel gewoon goed. Ik vind het misschien zelfs mooier klinken dan de clean van de Mesa Dual Rec. combo die ik geleend heb. Ik heb de clean nog niet op hoog volume geprobeerd btw.

De enige minpunten die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn dat het lead kanaal zo enorm snel vreselijk hard gaat. Het verschil tussen 0.5 en 1.5 is erg groot, het lijkt me niet dat dat zo op blijft lopen, want dan zou je met 2 5150's in het Goffertpark kunnen spelen zo ongeveer. Verder vind ik het een beetje raar dat bij het pre lead kanaal er bijna geen verschil is te horen tussen stand 7 en 10, dat had wel wat beter verdeeld kunnen worden vind ik. Ook het verschil tussen 5 en 7 is heel erg groot. Het is ook wel jammer dat de equalizer niet gescheiden is, maar ik heb de clean en lead toch ongeveer hetzelfde ingesteld dus niet zo'n probleem.

Nou, geen ernstige minpunten, het is een geweldige versterker, voor een geweldige prijs waar ik nog een hele tijd mee door kan!

EpiCenturiesAWAy
14 september 2006, 18:21
Idd! Het is gewoon een heel goede amp :)
Veel plezier!

Stitch
14 september 2006, 21:51
WOW, ik zag het plaatje en dacht ff dat ik naar mn eigen gitaar en versterker keek :D

Kan het wel vinden met je review. Ik vond trouwens mn beam blockers erg positief uitvallen met deze amp.

Anders Destium
14 september 2006, 21:57
Mooi dat je er zo over te spreken bent, ik heb het ook altijd een erg fijne versterker gevonden :) Als ik straks ergens woon waar ik weer de ruimte heb denk ik dat er waarschijnlijk wel een nieuwe komt 8-)

ibbie
14 september 2006, 22:08
WOW, ik zag het plaatje en dacht ff dat ik naar mn eigen gitaar en versterker keek :D

Kan het wel vinden met je review. Ik vond trouwens mn beam blockers erg positief uitvallen met deze amp.

Beam Blockers? Wat zijn dat? En ook een Ibanez rg1550 ;)?

ibbie
14 september 2006, 22:10
Mooi dat je er zo over te spreken bent, ik heb het ook altijd een erg fijne versterker gevonden :) Als ik straks ergens woon waar ik weer de ruimte heb denk ik dat er waarschijnlijk wel een nieuwe komt 8-)
Het is inderdaad echt een versterker waar je wat ruimte voor nodig hebt hehe, ik zit er aan te denken nog een klein versterkertje erbij te kopen binnenkort die ik af en toe mee zou kunnen nemen naar beneden en om een beetje zacht te kunnen spelen... Als je de 5150 gewoon op 0 zet hoor je hem nog best goed haha.

Negative K3 fan
14 september 2006, 22:36
ahh die foto's pure nostalgie.... ooit komt hier nog een 5150 :)

Emocide
14 september 2006, 22:47
En een kleine review. Ik heb er nu een uur of 3 op gespeeld en hij bevalt echt geweldig. De distortion is echt zoals het hoort voor een pot keiharde metal en hard rock. Met palm muting een enorm lekker dreunende toon, zelfs met het volume op 0.75. Zeker als je de resonance ver open zet, maar anders ook al een heerlijk geluid, powerchords klinken zoals ze het moet, super powerfull. Verder klinkt hij erg zuiver met soleren en piched harmonics knallen er echt uit. De crunch is ook leuk, opzich goed om hardrock riffs op te spelen IMO, maar ik geef toch de voorkeur aan het lead kanaal dan. De clean vind ik eigenlijk erg goed! Ik weet niet waarom iedereen daar zo over klaagt, het is inderdaad niet warm, maar het klinkt wel gewoon goed. Ik vind het misschien zelfs mooier klinken dan de clean van de Mesa Dual Rec. combo die ik geleend heb. Ik heb de clean nog niet op hoog volume geprobeerd btw.

De enige minpunten die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn dat het lead kanaal zo enorm snel vreselijk hard gaat. Het verschil tussen 0.5 en 1.5 is erg groot, het lijkt me niet dat dat zo op blijft lopen, want dan zou je met 2 5150's in het Goffertpark kunnen spelen zo ongeveer. Verder vind ik het een beetje raar dat bij het pre lead kanaal er bijna geen verschil is te horen tussen stand 7 en 10, dat had wel wat beter verdeeld kunnen worden vind ik. Ook het verschil tussen 5 en 7 is heel erg groot. Het is ook wel jammer dat de equalizer niet gescheiden is, maar ik heb de clean en lead toch ongeveer hetzelfde ingesteld dus niet zo'n probleem.

Nou, geen ernstige minpunten, het is een geweldige versterker, voor een geweldige prijs waar ik nog een hele tijd mee door kan!

hey ibbi
ik heb precies hetzelfde zoek ff op "knoppen 5150" ofzo daar had ik die vraag al is gestelt. en na 5 ongeveer komt er bijna geen volume bij alleen gaan je buizen harder gloeien :) voor de rest heb ik hetzelfde met de gain enzo die gaat gewoon neit harder na 7 enzo (bij de rest van de knoppen precies hetzeflde trouwens behalve met de precensce)

ibbie
14 september 2006, 22:58
De high is ook heel erg gevoelig, die kan je ook goed instellen viel me op, de pre rhythm is ook wat beter in te stellen viel me op.

Dude
15 september 2006, 10:18
Netjes hoor ! is volgens mij weinig de deur uit geweest als ik het zo zie...

mijn nieuwe amps zagen er meestal na een week of 8 uit alsof ze al jaren in een oefenruimte hadden gestaan hahaha

Cool setupje !


En eeuh.. erik ? waar speel jij nu op dan ?

Kim Wilson
15 september 2006, 10:24
Mooi spul! Errug netjes! Absoluut niks voor mij, maar dat geeft niet. Het ziet er echt heerlijk basic uit zo, daar hou ik wel van. Top!

Is zo'n 5150 ook zo zwaar als ie eruit ziet?

Anders Destium
15 september 2006, 10:46
Tussen de 45 en de 50 kilo, dus ja hij is zo zwaar als hij er uitziet ;)


>Dude

Koch Powertone (http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Amps/DSCN2079.jpg)

ibbie
15 september 2006, 15:00
Ja, dat was wel even lastig om hem van de wenteltrap te krijgen. Bedankt voor de leuke reacties! Enige wat er nog bij moet komen is een Dime Wah o.i.d. en misschien een chorus/delay dan ben ik voorlopig klaar!

Braindead
15 september 2006, 16:19
De 5150 is gewoon Da Shit! De scheur is bijna perfect . Het clean kan inderdad beter maar is best bruikbaar zeker als je er een delaytje - chorusje overheen gooit.

chennie
15 september 2006, 17:04
Misschien wel beter dan de Mesa dual rec. combo die ik geleend heb.


[mesa bezitter wijsneus mode]:
Mesa heeft geen dual rec combo.

ibbie
15 september 2006, 17:16
[mesa bezitter wijsneus mode]:
Mesa heeft geen dual rec combo.

Toch wel vrind
http://www.gakkido.jp/online-shop-main/media/MESABOOGIE-DUAL-RECTIFIER-mini.jpg

De Mesa Boogie Dual Rectifier Trem-O-Verb

Stitch
15 september 2006, 17:33
ouch!.........

chennie
15 september 2006, 19:52
Toch wel vrind
http://www.gakkido.jp/online-shop-main/media/MESABOOGIE-DUAL-RECTIFIER-mini.jpg

De Mesa Boogie Dual Rectifier Trem-O-Verb


ooh zeg dan dat je een trem-o-verb bedoelt ! =)
Yep, je hebt gelijk, die dingen bestaan. En ik ben kort door de bocht geweest.

Anders Destium
15 september 2006, 20:52
Ja, dat was wel even lastig om hem van de wenteltrap te krijgen. Bedankt voor de leuke reacties! Enige wat er nog bij moet komen is een Dime Wah o.i.d. en misschien een chorus/delay dan ben ik voorlopig klaar!

Haha inderdaad :) Dat is ook de reden dat ik hem het liefst op zolder liet staan, levensgevaarlijk om hem hier naar beneden te tillen! Is het bij jou thuis wel goed te doen met de trap?

Dweezman
15 september 2006, 21:19
is 'ie zwaarder dan een twin? Zo ja: dan is een 5150 niet te tillen...

Negative K3 fan
15 september 2006, 22:20
in je eentje niet echt, zeker niet met die oude versie die maar 1 handvat bovenop heeft zoals hier op de foto

ibbie
15 september 2006, 22:45
Haha inderdaad :) Dat is ook de reden dat ik hem het liefst op zolder liet staan, levensgevaarlijk om hem hier naar beneden te tillen! Is het bij jou thuis wel goed te doen met de trap?
Hij staat nog beneden hehe.

Dit is dus de oude versie? Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe?

Negative K3 fan
15 september 2006, 22:48
handvaten...

Kim Wilson
15 september 2006, 23:00
is 'ie zwaarder dan een twin? Zo ja: dan is een 5150 niet te tillen...
Ja. Een Twin is (dacht ik) iets van 35 kilo. 50 kilo is echt te veel om in je eentje van een trap te sjouwen.

ibbie
15 september 2006, 23:17
handvatten...
meer niet?

vulvasonic
17 september 2006, 00:42
Ja. Een Twin is (dacht ik) iets van 35 kilo. 50 kilo is echt te veel om in je eentje van een trap te sjouwen.

Gek eigenlijk. Mijn vrouw weegt 10 kilo meer en die kan ik makkelijk tillen.

Maar zonder dollen, de 5150 is zo'n versterker waar er maar een paar van zijn. Aaaaah, nu ga ik mischien op een paar tere zieltjes trappen, maar in mijn optiek hoort deze versterker thuis in het rijtje; Vox AC30, de oudere Marshalls, de Twin Reverb, de Bassman, de Jazzchorus (ik vergeet er vast nog een paar)...., maar ALLEMAAL versterkers die maar 1 geluid voortbrengen. Maar wel een geluid om van te smullen!

ibbie
17 september 2006, 10:30
Hij is echt gemaakt voor het lead kanaal, dat is gewoon subliem. Je kan ook leuk spelen met de clean met een randje distortion, dan krijg je een leuk blues geluid eruit en de crunch maakt hem ook wat veelzijdiger. Maar je hebt gelijk, het geluid waar hij echt voor gemaakt is, is zalig.


Gek eigenlijk. Mijn vrouw weegt 10 kilo meer en die kan ik makkelijk tillen.

Ik denk niet dat jouw vrouw de vorm van een vierkant log blok heeft hehe, met een handvat bovenop.

Lourens
18 september 2006, 15:14
lekkere versterker:D
heb er zelf ook 2 weken geleden een gekocht, ben er zeer tevreden mee!!
nu nog 2 beam blockers erop..;)..
veel plezier ervan!

Lourens

fentemple
18 september 2006, 17:30
5150 mijn favoriet, al jaren. Gitaar snoer, no fx, knallen maar. Vind het grappig dat mensen proberen er iets van een clean geluid uit te halen, het rhythm kanaal is echt wel bedoeld voor een vet slaggeluid waar lead nog een schepje boven op doet, cleanig gewoon volume gitaar terug draaien.

Stitch
18 september 2006, 23:05
En ook een Ibanez rg1550 ;)?

Jup uit '97 geloof ik, dus het is nog een RG550. Ik heb er toevallig ook een ToneZone in brugpositie ingehad maar was me iets te tam. Daarna een SD Invader in gehad maar die heb ik net vanmiddag weer geswapt voor het orginele V2 element, klinkt IMO toch erg lekker!

Unicron
22 september 2006, 16:53
Ik heb ook sinds vandaag een 5150, mark I, even een vraagje:

Als pre amp buizen heb ik van links (buitenste rand amp) naar rechts (naar "binnen" dus) 3x 12AT7 en 2x 12AX7. Kan ik alle vijf de preamp buizen sowieso door een AU/AT veranderen of zijn er enkele die per sé AX moeten zijn?

De amp kwam met 5x12AX7 en zoals de amp nu is met 3xAT7 bevalt het me wel (beter), maar ik weet niet wat elke buis doet dus wilde eerst niet verder gaan met switchen, maar ben wel benieuwd hoe 5150 zou klinken met alleen maar AT's erin.....

Heb ook 4 stuks GEC 6L6 GC uit de seventies erin, kijken hoe dat klinkt op vol volume....