PDA

View Full Version : jams opnemen en online plaatsen



flearulez
4 december 2002, 18:32
zijn er hier mensen die jams opnemen??
Ik wil eraan beginnen, maar heb geen idee wat te doen en hoe het online te krijgen en al die zeik.

basswasp
4 december 2002, 20:11
Hoe zet ik een jam online:

1. Maak van het opgenomen bestandje een mp3'tje (is niet groot en toch een redelijke kwaliteit).

2. Meestal krijg je van je provider webruimte, hier kan je je mp3'tje neerzetten.
Download hiervoor het programmaatje 'WS_FTP', hiermee kan je dus uploaden. Kijk op de website van de provider hoe dit programmaatje in te stellen (gebruikersnaam, wachtwoord en server).

3. Kijk op de webruimte of je je mp3'tje kan vinden

:smile:

MxPx_Jos
4 december 2002, 22:27
Tja, opnemen. Ik neem wel eens stukjes op met een gewone pc-microfoon. Het kan wel, maar is natuurlijk geen al te beste kwaliteit. En voor dat uploaden moet je wel op internet een plekje hebben waar je het kwijt kan ja en dan is het wel makkelijk dat het bestand niet al te groot is.

Oftewel: ik snap er ook niets van

Phyrexian
5 december 2002, 12:28
Wij nemen met onze band alle repetities op via een minidisc + microfoon.

Minidiskgegevens overpompen naar computer en omzetten naar MP3.
In stukken knippen kan via Cool Edit (of een ander soundprogramma).

Daarna uploaden via een ftp-programma... je hebt wel webspace nodig... gratis krijg je die normaal gezien bij je provider.

rePUNKtative
5 december 2002, 16:21
ik heb gewoon een MP3 spelertje, ik tape het ergens aan vast en je zet em van te voren ff aan en spelen maar!! :smile:

Alles hoor je echt perfect, drums, gitaar, bass, zang, alles :smile: Nog leuker is zelfs dat je hoort wie wanneer wat speelt, wij wisselen namelijk van instrumenten.