PDA

View Full Version : Jaaaaaah, ik heb hem!!! (Vox AC30cc2)



CatchDude
13 september 2006, 21:03
Eindelijk, na lang sparen, testen, proberen, het verkopen van m'n oude amp en nog meer sparen ben ik vanavond direct na m'n werk als een speer naar de gitaarboer gereden om m'n zuurverdiende geld om te laten zetten in een Vox AC30CC2 (de 2x12 combo dus). Wat een geluid zeg. En dan heb ik hem nu alleen nog maar thuis gebruikt, met het volume net een fractie boven volledig 'uit'. ;) Ik heb er voor het gemak maar gelijk een Boss BD-2 bluesdriver bij gekocht, voor de extra 'crunch'. Dat zit ook wel in die amp, voldoende zelfs. Maar in 't bandje kan je niet heel de tijd je settings gaan staan verdraaien na elke zoveel nummers. Dus nu zoeken naar die 'clean met een randje' setting zodat die bluesdriver het geweld af kan maken.

Maar wat izzie lekker! Een heerlijk romig geluidje, alsof je verdrinkt in een bad vol gesmolten, romige magnums (die van Ola).

Nu rest nog het doorsparen voor een Tubescreamer voor die extra level boost...

Ohja, maar wat is dat ding godsgruwelijk zwaar zeg! Voordat ik wat anders wat enigzins betrekking heeft op gitaarspelen koop komt er eerst een steekwagentje. ;)

Eko
13 september 2006, 21:13
Feli!!!!!!!!!!!

biels
13 september 2006, 21:37
cool! veel plezier ermee, gefeliciteerd!

CatchDude
13 september 2006, 22:07
Thanks!

Ik moet helaas wel nog tot zondag wachten alvorens ik er mee de oefenruimte in kan...

Bruce
13 september 2006, 22:48
Lijkt me een erg lekkere amp!
Veel plezier ermee!

ACSlater
13 september 2006, 23:12
Ik las in het krantje van de Karwei day ze steekwagentjes in de aanbieding hebben voor 14,95. Zien er ook best wel degelijk uit. Gefeliciteerd met de amp. Lijkt me een geweldig ding. Maareh "romig" dat vind ik zo'n kutwoord om een goed geluid te beschrijven. Ik ben er wel eens toe aan een nieuwe uitdrukking/metafoor/beeldspraak te lezen op het forum hier :)

zeppo
14 september 2006, 00:19
Ik ben er wel eens toe aan een nieuwe uitdrukking/metafoor/beeldspraak te lezen op het forum hier :)
Vet Cool Heftig :)

Dude
14 september 2006, 00:31
Maar wat izzie lekker! Een heerlijk romig geluidje, alsof je verdrinkt in een bad vol gesmolten, romige magnums (die van Ola).



gefeliciteerd mate :rockon: ... al is deze vergelijking ronduit kut !

sregor
14 september 2006, 01:16
Gefeli

mijn amp klinkt als het kraken van een net vers afgebroken eikenhouten trapleuning als je er op gaat staan, met een lichte nasmaak van schuurpapier langs mijn ballen:chicken: en hij heet.......... fender frontman 1x12

@ ACSlater: Wat zal ik blij zijn als ook ik eindelijk kan zeggen dat mijn amp romig klinkt. Ik wou dat ik dat kon man!!!!!
(nog ff d'r op uit en testen en dan......kopen)

Tupelo
14 september 2006, 04:46
Ik heb er ook eentje.
Ben echter nog steeds op zoek naar iets degelijks om het ding mee over zijn nek te krijgen.
Gebruik een Fender Blender voor noise en om te boosten de actieve elementen van mijn Blade, wanneer ik op mijn Blade speel..
Zoek nog iets voor een strakke goed gedefinieerde distortion met veel sustain.
Onlangs een Carl Martin Crushzone van Pun er even opgehad.
Klonk lekker, misschien dat dat 'm wordt.
Ergens toch jammer dat ze het niet mogelijk gemaakt hebben om te switchen tussen channels.
Je kunt wel dat topboostkanaal blenden, ben niet technisch, maar had me een kleine moeite geleken om het ding switchable te maken.

Squier4ever
14 september 2006, 07:41
volgens mij is dat vrij simpel te modificeren, kun je misschien eens navraag naar doen bij een amp-tech

Kim Wilson
14 september 2006, 08:23
Gefeliciteerd! Klinkt mooi!

Maarreh, waarom zou je er nog een Tubescreamer bij halen? Is dat niet een beetje dubbelop met je BD2?

Nellyrocks
14 september 2006, 08:38
Je kan heel simpel switchen van normaal naar TB door er een A/B switch tussen te zetten. Van je gitaar naar je effect(en) naar de A/B en dan de A in de ene ingang en de B in de andere. Switchen maar!!!

Ik zou er ook geen tubescreamer bij kopen. Probeer eens een MXR Micro Amp.

Veel plezier er mee.

johantipker
14 september 2006, 12:01
Zijn die nieuwe Voxen eigenlijk point to point gewired?

Josdevos
14 september 2006, 12:06
Naaaah, 't zijn printplaat chinezen... Maar ze klinken wel goed!

jonesd
14 september 2006, 12:15
gefeliciteerd,

ik speel er nu zelf al meer dan een jaar op en heb sindsdien nog geen enkele gas-aanval (qua versterkers dan) gehad.

Tis dus een blijvertje.

BTW Channel switching is niet nodig daar de versterker zeer goed op de volumeknop van de gitaar reageert.

ACSlater
14 september 2006, 13:35
Gefeli

mijn amp klinkt als het kraken van een net vers afgebroken eikenhouten trapleuning als je er op gaat staan, met een lichte nasmaak van schuurpapier langs mijn ballen:chicken: en hij heet.......... fender frontman 1x12

haha dit is in ieder geval vernieuwend qua expressie. vet cool heftig!

Tupelo
14 september 2006, 15:27
BTW Channel switching is niet nodig daar de versterker zeer goed op de volumeknop van de gitaar reageert.

Dat is helemaal waar, maar op sommige stukken is het gemakkelijker timen wanneer je iets een trap kunt geven dan om je volume open te gooien.

Dat met die A/B Switch moet ik even bekijken.
Is het niet zo dat wanneer er twee snoeren ingeplugd zijn de versterker dit automatisch als twee signalen interpreteert en je dus altijd 1 speaker niet hoort met een A/B switch?

jonesd
14 september 2006, 15:41
Dat is helemaal waar, maar op sommige stukken is het gemakkelijker timen wanneer je iets een trap kunt geven dan om je volume open te gooien.


In dat geval kan een volumepedaal met regelbaar minimumvolume uitkomst bieden. Het minimumvolume zo instelle dat de versterker clean klinkt.

Negative K3 fan
14 september 2006, 16:35
goede zaak kerel! dump alleen die bluesdriver en scoor een treble boost... ac30s en treble boosts zijn echt twee handen in 1 buik :)

Nellyrocks
14 september 2006, 16:44
Dat met die A/B Switch moet ik even bekijken.
Is het niet zo dat wanneer er twee snoeren ingeplugd zijn de versterker dit automatisch als twee signalen interpreteert en je dus altijd 1 speaker niet hoort met een A/B switch?

Snie waar. Werkt echt. Maar trebleboost is idd ook te gek.
A/B-en en een boost heb je 4 geluiden met twee kloppen.

Tupelo
14 september 2006, 16:55
Nou mooi, dan moet ik zoiets toch eens zien te regelen. Kun je dat kopen, of moet je dat zelf (laten) solderen? (Boss lineselector geloof ik trouwens, toch...?)

Treble boost kan 'ie inderdaad erg goed hebben, wil mijn wha nog weleens aan laten staan hiervoor. :D

CatchDude
14 september 2006, 17:23
gefeliciteerd mate :rockon: ... al is deze vergelijking ronduit kut !
Aaah, probeer ik het anders. "Alsof je al glibberend over vol prachtig gebruinde met cocosnootolie ingesmeerde damesboezems richting het strand van een tropisch oord glijdt." Zoiets? (Ik ben op metaforisch vlak nogal een achtergebleven gebied...) ;)


Gefeliciteerd! Klinkt mooi!

Maarreh, waarom zou je er nog een Tubescreamer bij halen? Is dat niet een beetje dubbelop met je BD2?

Het eerlijke antwoord? Puur voor de heb. ;)


goede zaak kerel! dump alleen die bluesdriver en scoor een treble boost... ac30s en treble boosts zijn echt twee handen in 1 buik :)

Treble boost? Daar wil ik meer van weten! Hebben we het hier over:
http://www.treblebooster.com/introduction.htm ?

Negative K3 fan
14 september 2006, 17:31
ja dat genre pedalen. Een soort van overdrive pedaal wat vooral de hogere frequenties boost, werkt op heel veel amps goed, maar op een ac30 bijzonder goed en populair gemaakt door brian may. Om een soortgelijk effect te krijgen zou je een gewoon overdrive pedaal met een eq functie kunnen instellen op een beetje gain, redelijk wat volume en weinig bas...

ACSlater
14 september 2006, 18:04
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0004905-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/git/git0004905-000.jpg

Deze dingetjes zijn ook nog steeds te koop, hoewel ze wel eens goedkoper zijn geweest dan 177,-(MS koln)

CatchDude
14 september 2006, 18:15
Ah, okay, daar ga ik is naar zoeken.

Hey, voor de kenners, hoe zit het met die switches op de achterkant? Zet ik die bias beter op Hot of op Warm? Er staat dat je bij hot meer clean headroom hebt, wat betekent dat de gain verder open moet alvorens hij overstuurd, toch? Maar ik heb niet veel volume nodig, dus in feite kan ik hem op beter warm zetten in dat geval. Is er dan veel verlies/verandering in geluidskwaliteit? Ik zoek wel een lekker donkere sound. (Je zou zeggen, probeer het uit, maar dat kan hier haast niet. Ik woon in een flatje en het is heel gehorig. Een beetje volume kan dus nog niet. Zondag, in de oefenruimte, dan kan het pas...)

And welke smoothing setting is warmer: Vintage of modern?

En mag je die settings veranderen terwijl hij aanstaat? Hier staat niets over in de manual namelijk...

Tupelo
14 september 2006, 18:53
Moet zelf ff proberen welke setting je fijn vind. Heb het zelf gedaan terwijl die uitstond. Kleine moeite toch, waarom het risico nemen? :)

Ik gebruik modern & hot en heb de indruk dat daarmee mijn clean het cleanst is zeg maar.. Ook het de indruk dat modern iets warmer en ronder klinkt dan vintage.

Vond het ook typisch dat ze daarover niets te melden hadden..

CatchDude
14 september 2006, 18:56
Ja, de handleiding is erg beperkt he?

Ik zal zondag eens lekker aan de slag gaan...

Er zat trouwens wel zo'n klein labeltje aan met daarop 4 van die knop-settings. Die 'classic' setting is wel heel vet. :)

Tupelo
14 september 2006, 19:12
Vooralsnog bij mij - modern / hot - low input (toonregeling is dan uitgeschakeld), briljance aan, , presence half, gain 1/3 ofzo en master naar keuze.

Vind het erg fijn dat het mogelijk is de toonregeling te passeren. :p

Negative K3 fan
14 september 2006, 19:21
Ah, okay, daar ga ik is naar zoeken.

Hey, voor de kenners, hoe zit het met die switches op de achterkant? Zet ik die bias beter op Hot of op Warm?

Voor de originele vox sound moet ie geloof ik op Hot


Er staat dat je bij hot meer clean headroom hebt, wat betekent dat de gain verder open moet alvorens hij overstuurd, toch? Maar ik heb niet veel volume nodig, dus in feite kan ik hem op beter warm zetten in dat geval. Is er dan veel verlies/verandering in geluidskwaliteit? Ik zoek wel een lekker donkere sound. (Je zou zeggen, probeer het uit, maar dat kan hier haast niet. Ik woon in een flatje en het is heel gehorig. Een beetje volume kan dus nog niet. Zondag, in de oefenruimte, dan kan het pas...)
Probeer het uit :D


And welke smoothing setting is warmer: Vintage of modern?
warmer is niet echt het juiste woord, deze switch regelt de hoeveelheid filtering van de hoogspanning, voor originele vox sound moet hij op vintage, er is dan minder filtering, een wat lossere sound (vooral merkbaar in het laag) en een andere feel


En mag je die settings veranderen terwijl hij aanstaat? Hier staat niets over in de manual namelijk...

ja dat mag

CatchDude
14 september 2006, 19:27
Ah, kijk. Bedankt.

Proberen dus maar. :)

CatchDude
7 oktober 2006, 16:12
Nou, zojuist dus die Tubescreamer gehaalt. 't Moest gewoon. :)

Morgen probeer ik hem pas, ik ben benieuwt!