PDA

View Full Version : Delay Pedaal



JeStO
13 september 2006, 19:49
Mensen,

Ik ben opzoek naar een killer delay pedaal. welke pedalen vinden jullie goed? En welk pedaal is redelijk betaalbaar ( dus geen pedaal van 300 euro ofzo)

Ik heb even gekeken maar wat kunnen jullie mij vertellen over deze pedalen:

Line 6 ToneCore Echo Park
Boss DD-3 Delay

misschien dat jullie nog andere pedalen kennen die een goede delay bieden?
David gillmour heeft altijd wel vette delay (in een nummer als run like hell bijvoorbeeld)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

JeStO

E-J
13 september 2006, 20:05
Misschien wel de beste delay voor het geld: Ibanez DE-7 (+- 90 euro nieuw, 50-70 euro tweedehands). Ik heb hem zelf en hij bevalt super! Ik krijg dat Run Like Hell geluidje er zo uit ;)

De Electro Harmonix Memory Man Deluxe is misschien wel een van de beste pedalen op dit gebied (na de ECHT dure natuurlijk)! Kost wel wat meer, +- 215 euro.

Lucluc
13 september 2006, 20:12
De Electro Harmonix Memory Man Deluxe is misschien wel een van de beste pedalen op dit gebied (na de ECHT dure natuurlijk)! Kost wel wat meer, +- 215 euro.

Nog een stukje onder de 200 euro bij een van de Duitse webwinkels, incl. verzenden.

nielsduursma
13 september 2006, 20:26
ik heb een digitech digidelay (100 pleuro) en ik ben er zeeeer tevreden mee, ik krijg er ook makkelijk dat run like hell toontje uit....... alleen heb ik geen tele dus klinkt het verreweg van het orgineel:D

maar op de digitech zit een mooie modulatie delay (delay met een soort chorus/flanger er doorheen) die klinkt heel erg prachtig voor sommige gilmour stukjes (bijv, shine on). de digitech is dus ook zeker het proberen waard.

ponq
13 september 2006, 20:38
Line6 Echo Park is een prima delay die je regelmatig voor zo'n 100 euro kunt scoren. Tap-tempo (al spelend delay-tijd aanpassen door ritme te tikken met je voet), drie soorten delay (digitaal => perfecte kopie, tape en analoog -> kopie 'verslechterd' bewust, zoals de klassieke pedalen klinken) en per soort genoeg variaties.

Maar voor ietsje meer kun je 2e hands ook wel een Boss DD-20 scoren. Dit is een delay die presets heeft (je kunt 4 delay instellinge opslaan), hij heeft 23 seconden delay (met truuk zelfs 46), hij heeft n soort Jam functie (speel rifje in, en soloeer er dan overheen). Ok deze heeft tal van instelmogelijkheden (stuk meer dan de EP) en is nog aan te sturen met een extra pedaal (je hebt al twee switches -> on/of en memeory/tap-tempo) of via een rack. Te scoren voor 150 euro.

DE-7 Ibanez is erg vet (imho) en perfect voor mooi sferische geluiden. Hij heeft echter geen tap-tempo of presets en is een stuk beperkter dan de bovenstaande 2. 2e hands voor 50-60 euro.

Dan heb je ook nog de DL4 van Line6 (die groene). Da's de grote broer van de EP. Meer mogelijkheden, meer presets, op zich vergelijkbaar met de DD20, maar moeilijker 2e hands te krijgen voor een goeie prijs (want populair), reken op 175-200.

Met de Boss dd3/5/6 heb ik geen ervaring.

the feable
13 september 2006, 22:26
Boss DD6 met extern taptempo pedaal!! Dat zou mijn keuze zijn!! Alhouwel ik de memory man eerder zou kopen als ik iets meer geld had! kost bij Feedback trouwens nog geen 200,- dus dat is opzich ook goed te doen!!

1) Memory Man
2) Boss DD6
3) Line 6 Echopark

gitarist17
13 september 2006, 23:21
ik zeg ibanez AD9. Ik vond hem fijner en mooier klinken dan de memory man deluxe en de carl martin delayla. Het is persoonlijk, maar misschien ook een overweging..

groeten
erik

BeeJee
14 september 2006, 02:57
DD-20 van Boss, 2e hands zeker voor onder de 200 euro te scoren. Klinkt goed, transparant en super veelzijdig.

almarvk
14 september 2006, 08:39
Tjah, ik kan alleen de DE-7 uitproberen. Voor het geld het beste pedaaltje. Ik heb 'm nu ongeveer een jaar en ik gebruik 'm elke keer weer. Die gaat niet meer weg! Aanrader!

brunodb
14 september 2006, 10:16
Boss DD6 met extern taptempo pedaal!! Dat zou mijn keuze zijn!! Alhouwel ik de memory man eerder zou kopen als ik iets meer geld had! kost bij Feedback trouwens nog geen 200,- dus dat is opzich ook goed te doen!!

1) Memory Man
2) Boss DD6
3) Line 6 Echopark

waarom zou je een DD6 met een extern taptempo pedaal bijnemen?

er zit al een tapfunctie op. de lengte van je delay kiezen, hem instellen naar smaak. dan de footswitch twee seconden inhouden. dan begint het lampje te pinken.en vanaf dan is je footswitch een taptempo switch die je tijdens het spelen kan gebruiken om je tempo te wijzigen van de delay

Nellyrocks
14 september 2006, 13:23
Danelecctro DTE Real echo

Vreselijk onhandig ding maar klinkt heel heel heel erg mooi Hele mooie warme echo en ik haal idd de Gilmore sound uit maar ook the Edge. Het duurt alleen even voordat je je eigen instellingen hebt omdat je het tempo bepaalt met een schuifje. Kost €100,-

jaycee
15 september 2006, 12:27
Ik heb pas ook een analoge Ibanez delay (AD-9) gekocht. Erg tevreden over. Niet geschikt als je echt lange delay tijden wilt want dat kan niet met analoge delay's

shamehair
15 september 2006, 15:10
JetsO, je hebt PM

Nocki
15 september 2006, 22:57
ik vond de wasabi delay pedalen leuk en heb zelf altijd gespeeld met de dd-3, dd-5 en dd-6 van boss. eerder in dit topic ging het over tap tempo met de dd-6 maar dat gaat dacht ik alleen met de dd-5 maar ik kan mis zijn.

ik vond zelf de dd-5 wel een heel fijn pedaal maar blijkbaar is het toch niet alles want ik krijg m niet verkocht. waar ga je m voor gebruiken is misschien een goede vraag. is het voor een solo delaytje. gewoon een staartje of voor een slapback delay of wil je rare dingen ermee doen?

Nocki

robert-gitarist
15 september 2006, 23:01
Ff offtopic:
Nocki,eerst schaf je allerlei pedalen aan en nu doe je ze allemaal weer weg?waarom dat?

Nocki
15 september 2006, 23:09
Hoi, als het mag gaan we even off topic.

Na toch wat gestoeid te hebben met pedalen kwam ik erachter dat ik niet 100% kreeg wat ik wou. de geluiden waren niet precies mijn ding en de kosten die ik eraan had kwamen op netzoveel als de G-system me zou kosten.
Ook begon het pedalboard zulke grote vormen aan te nemen dat het niet meer leuk was. naast mn bands speel ik ook in projecten dus ik gebruik veel meer dingen en sounds dan alleen voor 1 band en was ik bezig voor die projecten een alternatief te bouwen waarvoor ik dus altij dheel veel mee sjouwde. nu zit alles in de g-system en ben ik ook blij. sterker nog ik ben helemaal om vanwege het gebruiks gemak. en daarbij... ik blijf toch een rackfreakie!

dus nu schakeld de g-system mn roadster top heb ik loops tot mn beschikking en presets en alles in 1 voor minder geld meer gebruiks gemak en ook een betere tone dan met de kabels en pedals. daarom gaat bijna alles weg.

wat wel blijft is de dd-3 en de chorus. deze gaan in een kastje wat ik in de loop gooi voor een aantal projecten en dan schakel ik de loop op mn mesa pedal aan of uit als solo geluid. dat werkt gewoon goed en dat was mn eerste insteek wat pedals betreft. dus heb ik nu een kleine set en een "grote" set waar ik alles mee kan. helemaal zoals ik het wil en zoals ik het eigenlijk altijd al wou.

met mn g-force / g-major en mn fc-200 was ik ook altijd al bezig om fx bij te mixen en aan en uit te zetten in mn presets tijdens het spelen. dez g-system is daar nog een stuk beter in. helemaal mijn ding dus.

nu weer ontopic?? :-)

Wicked Willy
15 september 2006, 23:56
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goede delay. Nu heb je natuurlijk allerlei varianten, analoog, digitaal, pedaal, 19" etc etc.

Ik heb uiteindelijk een Line6 DL4 gekozen omdat het een praktisch pedaal is (3 delays + taptempo). Hij klinkt misschien wel niet het beste van alle delays die er zijn, maar hij is goedkoop, biedt je meerdere delays en is handig in het gebruik. Het ligt er dus maar net aan wat je wilt, ik heb van alles uitgeprobeerd. Maar dit was (zeker binnen budget) de beste optie.

brunodb
16 september 2006, 09:50
ik vond de wasabi delay pedalen leuk en heb zelf altijd gespeeld met de dd-3, dd-5 en dd-6 van boss. eerder in dit topic ging het over tap tempo met de dd-6 maar dat gaat dacht ik alleen met de dd-5 maar ik kan mis zijn.

ik vond zelf de dd-5 wel een heel fijn pedaal maar blijkbaar is het toch niet alles want ik krijg m niet verkocht. waar ga je m voor gebruiken is misschien een goede vraag. is het voor een solo delaytje. gewoon een staartje of voor een slapback delay of wil je rare dingen ermee doen?

Nocki

het gaat met de dd-6 zeker ook hoor, tempo tappen met de voet.
Ik heb er zelf een en gebruik de taptempo-functie voortdurend. voor slaggitaar tap ik met de voet een snelle delay en voor solo's gauw een tragere. werkt prima

Nocki
16 september 2006, 10:08
Je hebt gelijk. mijn probleem was dat ik een losse tap tempo wou ipv tappen met de voet op het pedaal. dat was het verschil.

mijn excusses.

Phyrexian
19 september 2006, 10:06
Guyatone MD-3 Digital Delay misschien?

De mijne staat te koop (niet zo nuttig als bassist)... maffe 'analoge' klanken. Echt super!

http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/p15069h-87476711949ae7d64d3e3ed9b7c80d6d.jpg

sell
20 september 2006, 08:55
Ik heb de boss dd20 en bevalt mij geweldig, zitten heel veel soorten verschillende delays in en je kan er een aantal programeren. Ook zit er een kan je tijdens het spelen makkelijk je delay tempo aanpassen.

Nellyrocks
20 september 2006, 09:02
Probeer eens de Akai Headrush. Twee knoppen. Aan/uit en een tab knop.