PDA

View Full Version : Marshall doet het niet?



Wouter!
13 september 2006, 17:29
Hallo,

Paar maanden geleden heb ik een nieuwe marshall MG-100-DFX gekocht bij Feedback Eindhoven. Ik heb er al op wat concerten mee gespeeld en totaal geen problemen mee gehad, fijne versterker etc. Maar vorige week tijdens de gitaarles viel de versterker wat vaker uit, geen probleem gewoon andere versterker gepakt en daar op verder gespeeld. Maar de donderdag erna deed de versteker het gewoon weer dus niet terug gegaan.

Gisteren weer gitaarles en weer hetzelfde. Wat zou dit kunnen zijn? ik heb al verschillende gitaren en kabels geprobeert maar overal hetzelfde?

het lijkt dus net of het geluid langzaam wegvalt en 10 sec later weer zachtjes aangaat en steeds harder aan gaat.

Groeten Wouter

Chris Winsemius
13 september 2006, 20:36
Hallo,

Paar maanden geleden heb ik een nieuwe marshall MG-100-DFX gekocht bij Feedback Eindhoven. Ik heb er al op wat concerten mee gespeeld en totaal geen problemen mee gehad, fijne versterker etc. Maar vorige week tijdens de gitaarles viel de versterker wat vaker uit, geen probleem gewoon andere versterker gepakt en daar op verder gespeeld. Maar de donderdag erna deed de versteker het gewoon weer dus niet terug gegaan.

Gisteren weer gitaarles en weer hetzelfde. Wat zou dit kunnen zijn? ik heb al verschillende gitaren en kabels geprobeert maar overal hetzelfde?

het lijkt dus net of het geluid langzaam wegvalt en 10 sec later weer zachtjes aangaat en steeds harder aan gaat.

Groeten Wouter

Tijd voor garantie en 'n bezoekje aan de winkel?

Wouter!
13 september 2006, 20:37
Tijd voor garantie en 'n bezoekje aan de winkel?
Was ik al van plan, maar je weet nooit of iemand hetzelfde heeft en/of ze weten wat er aan scheelt

Fumi SG
13 september 2006, 20:51
Was ik al van plan, maar je weet nooit of iemand hetzelfde heeft en/of ze weten wat er aan scheelt

Sorry dat ik misschien zeikerig over kom, maar wat schiet je daarmee op dan?? Jah, leuk om te horen dat er nog meer een MG hebben die het niet doet. Je zult er toch mee naar een tech moeten, er van uitgaande dat je het niet zelf kunt repareren want dan had je deze vraag waarschijnlijk niet gesteld. Ga er gewoon mee terug, je hebt niet voor niks garantie. Ook zonder garantie terug gaan, wie weet valt er wat te regelen en anders... tjah, dan kost het je een paar centen, so what??

hendrix2
13 september 2006, 21:14
De mijne heb ik nooit problemen mee gehad, en heb hem toch al een jaar of 3 zeer intensief gebruikt. Je moet wel af en toe de schroeven weer aandraaien, want hij rammelt zo uit elkaar. Ik was er heel tevreden over maar sinds kort heb ik hem uitgeleend dus ik maak er geen gebruik meer van. De distortion kon me niet bekoren.

Squier4ever
13 september 2006, 22:06
weet je zeker dat het aan je amp ligt?
ventilleert de amp voldoende?

Chris Winsemius
13 september 2006, 22:09
Was ik al van plan, maar je weet nooit of iemand hetzelfde heeft en/of ze weten wat er aan scheelt

Hoi Wouter

Was niet lullig bedoeld hoor. Werk zelf alléén aan buizenamps en zelfs dan is het verstandig/goedkoper om naar de winkel terug te gaan waar de amp gekocht is als er nog garantie opzit.

In ieder geval succes!

SGS
15 september 2006, 02:52
Volgens mij een probleem met de printplaat... Komt wel vaker voor bij Marshall

hassent
15 september 2006, 07:54
De printplaten zijn het probleem niet, de solderingen lijken me meer voor de hand liggen...:cooler:

SGS
15 september 2006, 12:31
Is wat ik bedoel ja... In de printbanen kunnen kleine haarfijne scheurtjes komen. Als de versterker een tijdje aanstaat kunnen deze van de warmte uitzetten en zorgen voor een storing in het circuit.

hassent
15 september 2006, 13:20
Zou kunnen maar lijkt me bij deze marshalls niet echt een probleem. Bij mijn weten gebruikt Marshall FR4 materiaal (glas met epoxie ipv karton) in deze versterker en dat doet eigenlijk niets als het warm wordt. Ik weet niet of die printen door gemetaliseerd zijn, best kans van wel en dan is het scheuren van printsporen praktisch niet aan de orde. Wat uiteraard wel kan is dat er koude lassen inzitten. Die willen nogal eens problemen veroorzaken.