PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar... hoe moet die tremolo?



Dionysios
4 december 2002, 16:55
Hey mensen,

Ik ben nieuw en nog onervaren met gitaren. Begin net te spelen op mijn eigen gitaar. Die heb ik net vandaag gekocht. Alleen ik snap niets van die tremolo. Hoe ver moet ik hem aandraaien? Moet hij in de kast ergens indraaien om effecten (janken) te kunnen maken? Hij doet nu namelijk helemaal niks en hangt maar een beetje. Ik ben beetje bang hem te ver door te draaien.

Kan iemand mij vertellen hoe hij werkt en hoever hij vast moet?

Alvast bednakt.

Kjiratsiekoedel
4 december 2002, 17:03
Wat voor tremolo heb je? à la een strat?

Gewoon je tremolo-arm erin draaien, is gewoon schroefdraad.

nilfisk
4 december 2002, 17:06
kan niet veel aan stuk, gewoon erin draaien..

Dionysios
4 december 2002, 17:10
Het is een strat model ja. De tremolo is erin gedraaid, alleen als ik hem aansluit op de versterker en een akkoord aansla waarna ik aan de tremolo wat heen en weer ga, dan gebeurd er vrij weinig. Heeft dit met de tremolo te maken of aan hoe je moet spelen?

Bedankt!

Dionyios
4 december 2002, 17:17
Komen de laatste tijd steeds meer mensen met dezelfde soort namen he?!

Lacrymosa --> Lacrimosa
Dionyios --> Dionysios

Matje
4 december 2002, 17:19
je moet hem zegmaar van boven naar beneden bewegen

Moonchild
4 december 2002, 17:26
In een strat tremolo pookjeshouder zit gewoon schroefdraad, het is dus niet de bedoeling dat je m helemaal vast draait, hij moet gewoon losjes hangen, zodat ie naar beneden wijst.

als je dan gebruik wilt maken van je tremolo, pak je het pookje, en breng je hem omhoog (draai hem dus links tegen de klok in) zodat ie parallel staat met de snaren.
wat je dan moet doen is de tremolo-arm omlaag drukken (dus naar de snaren toe). zodat je je snaren omlaag-bendt.

Moonchild
4 december 2002, 17:27
en dan weer loslaten uiteraard, zodat de snaren (hopelijk; in sommige gevallen) weer terug in stemming komen

Dionysios
4 december 2002, 17:54
Mensen!!! Onwijs bedankt! Het is me gelukt. Hij doet het perfect. Ik snapte even niet hoe het nou moest, maar eigenlijk is het zo simpel als het maar zijn kan.

Bedankt!!!

Raffel
5 december 2002, 09:58
eigenlijk wel he, toch moet ik zeggen: Lang leven de floyd rose!!! (in zulke gevallen) :smile:

Anders Destium
5 december 2002, 10:31
Ik las gisteren dat de nieuwe Ibanez Floyds een multifunctionele tremolo-arm hebben, wat ik me daarbij moet voorstellen is een raadsel... :smile:

Ibanerd
5 december 2002, 10:57
kvinnet ech leleijk als zon strat tremelo stokje er een btje onder loopt te bungelen.....haal hem er liever af.

pim1234
5 december 2002, 16:26
Op 2002-12-05 10:31, schreef Anders Destium:
Ik las gisteren dat de nieuwe Ibanez Floyds een multifunctionele tremolo-arm hebben, wat ik me daarbij moet voorstellen is een raadsel...
dat las ik ook...jemsite???....het systeem lijkt me opzich wel handig...de snaar gaat tog "dieper" de floyd in..heeft ie wel meer contact zou wel beter voor de sustain zijn......maar die zeroloader ziet er egt vaag uit....vooral bij de veren....

Raffel
6 december 2002, 09:11
zeroloader = speedloader? :S

Multifunctioneel? Bestelt ie ook pizza voor je dan?

guvnor
6 december 2002, 09:19
multifunctioneel is wanneer je hem vrij vast draait en hem als standaard gebruikt (zoals bij een fiets...).

Raffel
6 december 2002, 10:30
ohw ik draai mijn fiets nooit vast. Dus eigenlijk is een fiets ook multifunctioneel?

Marc Oblivian
6 december 2002, 10:49
Maar als je je fiets te vast draait, heeft 'ie weer 1 functie minder: fietsen wordt dan moeilijk :grin: