PDA

View Full Version : Rge-10



mvanroermund
13 september 2006, 10:28
Ik vroeg me af of er iemand hier in het bezit is van een originele Boss RGE-10 (graphi eq) en daar dus ook de handleiding van heeft? Gisteren namelijk dat ding gekregen voor mijn verjaardag, en ben van zinnen om hem eens goed te gaan gebruiken (als in: op de juiste plaats in de loop zetten en gewoon weten wat het apparaat precies doet).
Misschien zou diegene bereid zijn om die manual in te scannen?

Alvast bedankt! :hippie:

Martijn

mvanroermund
14 september 2006, 10:02
Goeiemorgen!

Nog een extra vraagje: naar eigen beredenatie (waar het misschien al fout gaat) kan ik me voorstellen dat het handiger is om een GE als eerste in je effects loop te zetten, zodat het cleane geluid beinvloed wordt. Toch staat regelmatig aangegeven dat de GE achter in de effectsloop het meest tot zijn recht komt.

Hoe kan dit? Is die niet vergelijkbaar met JPEG's? Ik bedoel: een distortion over een versterkt signaal geeft een "gedetailleerd" uitgangssignaal, terwijl je wanneer je een zwak signaal distort en dan pas gaat beinvloeden met je GE, je als het ware een kleine JPEG als bureaublad op je computer gebruikt. Of mag je deze vergelijking helemaal niet maken?

Maar tering zeg: wat een LEIP effect heeft uberhaupt een GE op je geluid zeg! Ik gebruik hem nu in combinatie met een Digitech Hotrod en kan er plotseling van alles uit toveren als je wat pielt. Van de droge strakke Tom Morello rifjes, tot de fuzzige Smashing pumpkins geluiden. Echt een aanrader dus zo'n equalizer in je loop.

Maar ja, die volgorde dus he....daar ging het om. Iemand een idee?

Martijn

Kim Wilson
14 september 2006, 10:13
Ik heb de GE7 na mijn pedalen. Een dist. of overdrive pedaal drukt je signaal, werkt als een soort compressor-limiter. Als je dan harder instuurt, krijg je meer gain, maar niet meer volume. Ik gebruik hem echt als volumeboost, dus ná mijn overdrive. Het enige wat ik dus doe is mijn overdrive geluid extra volume geven.